0
0 produse în coș

Selectează o Pagină

REDUCERI ❤️ LA TOATE KITURILE

Automatizarea marketingului prin e-mail

Automatizarea marketingului prin e-mail este recunoscută ca unul dintre cele mai profitabile canale de marketing, datorită capacității sale de a genera un ROI impresionant. Prin automatizare, companiile pot trimite mesaje personalizate la momentul optim, crescând astfel rata de deschidere și de conversie. Instrumentele de automatizare permit segmentarea audienței și adaptarea conținutului la comportamentul și preferințele fiecărui abonat, oferind o experiență personalizată la scară largă. De asemenea, monitorizarea și analiza datelor devin mai eficiente, permițând marketerilor să își ajusteze strategiile în timp real pentru a maximiza succesul campaniilor. În esență, automatizarea e-mail marketingului transformă modul în care mărcile comunică cu clienții lor.

Marketingul prin e-mail reprezintă unul dintre cele mai profitabile canale de marketing, dar pentru aceasta, în afară de conținut și grafică, necesită și o combinație strategică de testare, măsurare și automatizare.

Automatizarea marketingului prin e-mail reprezintă un instrument puternic de a trimite mesajul potrivit, publicului potrivit, la momentul potrivit, folosind fluxuri de lucru automate. Este extrem de eficientă pentru cultivarea relațiilor cu abonații, clienții potențiali și clienții, pentru a stimula conversiile și a crește vânzările.

Cu ajutorul automatizării, segmentării și personalizării, vei economisi timp prețios, timp pe care îl poți folosi pentru alte sarcini, asigurându-te, în același timp, că fiecare client sau client potențial primește mesajul potrivit, în funcție de poziția sa în canalul de vânzări sau de comportamentul lui.

Automatizarea nu înseamnă un mesaj sec, robotizat. Din contră, aceasta trebuie să asigure utilizatorului o experiență plăcută și personalizată. Acesta trebuie să perceapă e-mailurile ca fiind relevante și interesante și ca venind de la un prieten.

Cu ajutorul unui software de e-mail marketing poți stabili strategii de marketing prin e-mail automatizate, care să conducă la construirea   relațiilor cu publicul țintă. Cu cât această conexiune este mai frecventă și mai profundă cu atât oportunitățile de creștere a vânzărilor vor fi mai mari.

 

Ce este automatizarea marketingului prin e-mail

Automatizarea marketingului prin e-mail reprezintă procesul de trimitere a unei secvențe de e-mailuri declanșate de anumite acțiuni, cum ar fi înscrierea la lista de e-mail, accesarea unui link, achiziționarea unui produs sau serviciu, abandonarea coșului de cumpărături, etc.

Automatizarea elimină anumite sarcini care implică mult timp, cum ar fi pregătirea listelor de e-mail, trimiterea de mesaje generice sau programarea manuală a evenimentelor. Acest timp poate fi folosit pentru a lucra la alte proiecte.

Astfel, cu ajutorul automatizării e-mailurilor te asiguri că livrezi serii de mesaje cu conținut relevant, persoanelor potrivite, atunci când momentul este oportun.

Mai mult, studiile arată că folosirea unui software de automatizare a marketingului prin e-mail duce la o creștere cu aproximativ 80% a numărului de clienți potențiali și la o creștere cu aproximativ 77% a conversiilor.

Cu toate acestea, automatizarea nu se face prin magie. Cu toate că ușurează mult munca, tot implică gândire și planificare pentru a fi implementată corect.

Automatizarea marketingului prin e-mail reprezintă o tehnologie avansată, dar face ceea ce o programezi să facă.

Cu ajutorul unui software de marketing prin e-mail performant, vei reuși să trimiți mai mult decât niște mesaje generice. Conținutul e-mailului va fi adaptat pentru fiecare client în parte și va fi trimis numai atunci când sunt îndeplinite pragurile de calificare. Astfel, fiecare client primește un mesaj personalizat, adaptat propriilor nevoi și interese, pe parcursul călătoriei de client.

Brevo este un software complet de automatizare a marketingului care combină atât serviciile de e-mail marketing, cât și mesajele sms, CRM și alte instrumente de marketing foarte utile. În plus, oferă un generator de glisare și plasare pentru a putea crea e-mailuri extrem de captivante, pentru a segmenta lista de abonați și pentru a crea fluxuri de lucru automate.

Brevo este platforma de email marketing pe care și noi o folosim la Kit de Marketing Digital, pentru automatizarea emailurilor și a funnel-urilor noastre de vânzare.

Ai descoperit secretul succesului online

Utilizează Kitul de Marketing al Antreprenorului și utilizează template-uri și toate materialele de marketing, vânzări și graphic design de care ai nevoie pentru crearea unor campanii cu impact.  Tot ce ai nevoie este dispoziția ta! Completează spațiile libere cu recomandările noastre.

Atât trebuie să faci. Nimic mai mult.

Marketingul este dintr-o dată foarte ușor. 

Care sunt beneficiile automatizării e-mail

marketingului

Automatizarea marketingului prin e-mail prezintă o serie de beneficii, inclusiv:

  • Personalizare sporită

Cu ajutorul automatizării se poate realiza o personalizare automată a mesajelor pentru fiecare abonat sau client în parte, în funcție de etapa călătoriei de client și de activitatea lui sau modul în care interacționează cu e-mailurile tale. Aproximativ 90% dintre consumatori consideră e-mailurile personalizate mai relevante și mai interesante.

  • Segmentare eficientă

Automatizarea marketingului prin e-mail permite segmentarea listei de e-mail în grupuri mai mici, pe baza caracteristicilor comune, astfel încât acestea să primească mesajele potrivite, conținut relevant și interesant.

  • Menține interacțiunea cu clienții actuali și potențiali

Automatizarea marketingului prin e-mail oferă informații importante pe baza cărora poți optimiza eficiența conținutului e-mailurilor astfel încât să menții un nivel sănătos de implicare atât cu clienții existenți, dar și cu potențialii (prin trimiterea de mesaje adecvate, personalizate și în timp util).

  • Crește rata de retenție a clienților

Automatizarea e-mailurilor reprezintă o modalitate excelentă de a reimplica abonații care nu au interacționat cu afacerea ta sau nu au cumpărat de la tine de ceva timp.

Trimiterea conținutului unic, relevant, clientului potrivit în cel mai bun moment, poate duce la retenția clienților, îndemnându-i să revină, să cumpere din nou.

  • Crește scalabilitatea

Dezvoltarea afacerii tale înseamnă și creșterea listei de e-mail. Campaniile automate de e-mail marketing te asigură că poți scala strategia pentru a se potrivi listei de abonați în creștere. Crearea unor secvențe de e-mailuri construite dintr-un set de reguli repetabile și testable se scalează bine.

  • Economisește timp și crește eficiența

Automatizarea e-mailurilor înseamnă câștigarea de timp, timp prețios pe care îl poți folosi pentru a rezolva alte sarcini. Astfel poți economisi mult timp și efort. Și ce este și mai important și frumos este faptul că poți personaliza în continuare conținutul e-mailurilor.

  • Crește vânzările

Automatizarea e-mailurilor poate crește conștientizarea brandului în rândul abonaților și poate transforma clienții potențiali în clienți, dar poate conduce și la vânzări repetate. De exemplu, poți converti un potențial client atunci când abandonează coșul de cumpărături trimițând-i automat un e-mail de recuperare cu un conținut interesant, personalizat, care să includă și un beneficiu. De asemenea, cu ajutorul automatizării poți trimite e-mailuri de cross-sell și up-sell, ceea ce în final va duce la creșterea vânzărilor.

  • Creează consistență

Automatizarea e-mailurilor te asigură că toate mesajele sunt trimise la timp. În acest sens poți seta reguli detaliate pentru trimiterea e-mailurilor pe baza datelor colectate, a orelor și acțiunilor utilizatorilor.

  • Completează alte canale de marketing

Software-ul de automatizare a marketingului îți permite să utilizezi mai multe canale într-un singur design, crescând eficiența, dar menținând o bună organizare, în același timp. Atunci când automatizarea marketingului prin e-mail este integrată cu alte aplicații, economisești timp în sincronizarea datelor, automatizezi trimiterea de e-mailuri și configurezi fluxuri de lucru în întreaga afacere.

Practici bune de automatizare a marketingului prin e-mail

Cele mai de durată relații sunt construite pe conexiuni personale, iar acest fapt este valabil și în marketing. Cu ajutorul automatizării marketingului prin e-mail se creează fluxuri automate care permit trimiterea unor  mesaje direcționate, personalizate, create special pentru fiecare utilizator în parte, deplasându-l în mod organic prin canalul de vânzări.

Înainte de a demara procesul de automatizare a campaniei de e-mail marketing trebuie să ai clar în minte scopul pe care vrei să-l atingi cu aceasta (mărirea listei de abonați, atragerea de clienți potențiali, crearea de clienți și fidelizarea acestora, transformarea lor în ambasadorii afacerii tale, etc.).

Iată mai jos câteva practici care să te ajute în procesul de automatizare a marketingului prin e-mail:

  • Nu te complica! Păstrează analiza de marketing și scorul de clienți potențiali simple.

Astfel, poți crea o bază clară, care poate fi optimizată pe baza feedback-ului ulterior.

A aborda un proces simplu și eficient reprezintă cheia pentru optimizarea campaniilor de e-mail marketing cât mai curând posibil.

  • Creează o hartă clară a fluxului de clienți potențiali

Configurează o cale clară de a converti toți vizitatorii site-ului web în clienți potențiali. Creează un flux simplu care să includă toți declanșatorii specifici pentru călătoria de client, de la simplu vizitator al paginii web până la cea de client fidel. Fiecare e-mail este declanșat de de acțiunile utilizatorului, de interacțiunea acestuia cu e-mailurile anterioare.

  • Creează avatarul de client

Avatarul de client reprezintă un profil imaginar al bazei tale tipice de clienți. Poți crea mai multe astfel de profiluri care să corespundă cu caracteristicile comune analizând datele demografice, comportamentale și psihografice. Astfel vei crea campanii de marketing care oferă valoare publicului țintă și transformă clienții potențiali în clienți.

  • Creează un conținut captivant

Dacă vrei ca e-mailurile de la tine să se remarce în multitudinea de e-mailuri primite zilnic de consumatori, trebuie să creezi un conținut captivant, unic, care să satisfacă cerințele și așteptările publicului țintă. Acesta ar putea îmbrăca  forma unor sondaje, chestionare, videoclipuri interactive, fluxuri live, postări pe canalele de socializare, etc.

  • Evită filtrele de spam

Pentru a evita ca e-mailurile de la tine să ajungă în folderul de spam este important să menții o listă de e-mail curată, dar și să-ți cunoști bine destinatarii. Trebuie să trimiți conținut convingător și valoros astfel încât publicul tău să dorească să primească în continuare mesajele tale.

De asemenea, oferă opțiuni de gestionare a abonamentului clienților potențiali, care să includă și frecvența cu care aceștia doresc să primească vești de la tine. Și nu uita de subiectul e-mailurilor. Acel text scurt, dar de o importanță foarte mare (subiectul e-mailurilor influențează direct rata de deschidere) poate declanșa filtrele de spam.

Citește mai mult despre cum să scrii subiectul perfect aici în acest articol –> Cum să scrii un e-mail de vânzare care să convertească

  • Captează clienții potențiali printr-un proces simplu, evitând distragerile

Creează pagini de destinație convingătoare, cu formulare ușor de completat pentru a nu speria vizitatorii.

Este greșit să presupui că fiecare vizitator dorește să facă o achiziție imediat. Trebuie să te concentrezi pe un singur îndemn la acțiune deoarece distragerile pot limita conversiile.

  • Aliniază mesajul cu călătoria clientului

Deoarece nu toți vizitatorii site-ului web se află în aceeași etapă a călătoriei de client trebuie să-ți adaptezi mesajele în consecință. De exemplu, dacă un vizitator s-a înscris la lista ta de e-mail și a deschis mailurile de la tine poate fi considerat interesat și va primi un altfel de conținut față de un vizitator care după ce s-a înscris nu a mai interacționat în niciun fel cu afacerea ta (acesta va primi un conținut de reimplicare).

Automatizarea marketingului  are scopul de a face marketingul către publicul țintă mai ușor și mai eficient într-un timp mai scurt.

  • Analizează rezultatele

Urmărirea pas cu pas a performanței campaniilor de e-mail marketing îți permite să faci modificări care să ducă la un rezultat mai bun. Analizează rezultatul final, vezi ce a funcționat și păstrează, iar ce nu a funcționat, schimbă. Utilizează testarea A/B pentru a îmbunătăți rezultatele.

  • Asigură-te că software-ul de automatizare a marketingului folosit oferă toate caracteristicile de care are nevoie afacerea

Este foarte important ca înainte de a te hotărî cu privire la sistemul de automatizare a marketingului și platformele de management al relațiilor cu clienții, CRM (Customer Relationship Management), care facilitează gestionarea clienților potențiali, să te asiguri că acestea se integrează între ele.

În mod ideal, sistemul de automatizare a e-mailului ar trebui să permită crearea de câmpuri personalizate și integrarea cu CRM și platforma ce comerț electronic, pentru o segmentare dinamică. Aceasta permite trimiterea de mesaje personalizate, unice, pentru a asigura o experiență excelentă fiecărui utilizator în parte.

Ce este software-ul de automatizare a marketingului prin e-mail

Pentru a te putea bucura de beneficiile automatizării marketingului prin e-mail, ai nevoie de un software de marketing prin e-mail care să ofere acest instrument. Deoarece există o mulțime de opțiuni, trebuie să alegi cel mai potrivit sistem ținând cont de nevoile afacerii tale și de obiectivele pe care vrei să le atingi.

Baza automatizării marketingului prin e-mail o reprezintă sistemul de automatizare folosit. Caracteristicile unui astfel de sistem ar trebui să includă:

  • Capacitatea de automatizare a e-mailurilor pe baza declanșatoarelor personalizabile

Multe platforme nu au această caracteristică sau oferă doar automatizări de bază.

  • Personalizarea

Capacitatea  de personalizare este esențială nu doar pentru personalizarea marketingului prin e-mail, ci și pentru dezvoltarea afacerii tale. Sistemul de automatizare a marketingului trebuie să se integreze bine cu platforma de management a relațiilor cu clienții, CRM, astfel încât fiecare contact în parte să primească, mesajul potrivit la momentul potrivit, ceea ce duce la creșterea implicării, a conversiilor și a vânzărilor.

  • Analiza rezultatelor în timp real

Pentru a ști ce funcționează și ce ce nu, ce să modifici, trebuie să poți să verifici rezultatele în timp real, să măsori indicatorii de performanță, KPY (Key Performance Indicator). Astfel poți să îmbunătățești campaniile de e-mail marketing.

  • Segmentarea dinamică a listei de e-mail

Segmentarea listei de e-mail ar trebui să reflecte fiecare caracteristică definitorie a abonatului. Fără aceste caracteristici definite și segmentate, nu se poate continua personalizarea e-mailurilor. De aceea este esențial ca software-ul folosit să includă un instrument care poate construi liste dinamice de abonați.

  • Șabloane de e-mail ușor de utilizat și de personalizat

Software-ul de e-mail marketing utilizat ar trebui să includă șabloane prefabricate, frumos proiectate, ușor de utilizat și ușor de personalizat.

  • Integrarea comerțului electronic

Capacitatea de a trimite e-mailuri tranzacționale este o necesitate, mai ales pentru afacerile de comerț electronic.

  • Optimizarea pentru dispozitivele mobile

Pentru a putea crea o experiență excelentă utilizatorului este important ca software-ul folosit să permită optimizarea pentru dispozitivele mobile, având în vedere că marea majoritate a oamenilor își verifică e-mailurile pe telefoanele mobile inteligente.

Exemple de automatizare a e-mailurilor

Configurarea automatizarilor de e-mail poate părea complicată la început, dar cu ajutorul instrumentelor potrivite acest proces se simplifică mult, chiar și pentru începători.

Exemplele de automatizare a e-mailurilor includ:

  • E-mailul de bun venit (Welcome letter)

Declanșatorul principal al acestui e-mail îl reprezintă înscrierea la lista de e-mail.

E-mailul de bun venit reprezintă primul mesaj pe care noii abonați îl primesc după prima interacțiune cu afacerea ta și este un puternic instrument de a stimula implicarea acestora și construirea unei relații cu brandul tău. Reprezintă primul pas al unei relații care poate fi prosperă și de lungă durată. De conținutul acestuia depinde acest lucru.

De regulă, în acest e-mail îți prezinți afacerea, stabilești așteptări și prezinți valoarea pentru care persoana s-a înscris.

Studiile sugerează că e-mailurile de bun venit au o rată de deschidere de 50% și generează cu până la 320% mai multe venituri decât e-mailurile promoționale.

  • E-mailul pentru coșul de cumpărături abandonat

Declanșatorul principal al acestui e-mail îl reprezintă abandonarea coșului de cumpărături.

Atunci când cineva adaugă produse în coșul de cumpărături, dar nu finalizează achiziția, poți declanșa un flux de e-mailuri automate care îi amintesc de coșul abandonat, oferă informații despre produsul  abandonat, despre cum acesta îi poate rezolva problema și oferă un stimulent sau o reducere care să o motiveze să revină și să finalizeze tranzacția. Studiile arată că acest tip de e-mailuri, pot crește semnificativ vânzările.

  • Buletinul informativ (Newsletter-ul)

Declanșatoarele principale ale acestui tip de e-mail le reprezintă vizitarea site-ului și descărcările de oferte de conținut.

Poți declanșa o serie de e-mailuri cu conținut adecvat, personalizat, în funcție de nevoile publicului țintă. Cunoașterea acestuia și a dorințelor sale, este un element esențial într-o campanie automatizată de e-mail marketing.

  • E-mailul de reimplicare

Declanșatorul principal al acestui e-mail îl reprezintă contactele inactive.

Atunci când un abonat sau un client nu mai interacționează cu afacerea ta de ceva timp (poți seta durata de timp, de exemplu, de la ultima vizită pe site-ul web, de la ultima deschidere a unui e-mail, de la ultima achiziție, etc.) poți declanșa o serie de e-mailuri cu conținut adecvat, personalizat, pentru fiecare situație, în care să le reamintești de brandul tău. Totodată, poți să incluzi și o ofertă exclusivă care să stimuleze reangajarea.

  • E-mailul de confirmare a comenzii

Declanșatorul acestui tip de e-mail îl reprezintă achiziționarea unui produs.

După ce un client a achiziționat un produs sau un serviciu primește automat un e-mail de mulțumire pentru cumpărarea produsului. De asemenea, acest e-mail poate cuprinde detalii despre comandă, facturare și livrare și un link către paginile de urmărire, dacă sunt disponibile.

  • E-mailul aniversar

Declanșatorul principal al acestui e-mail îl reprezintă ziua de naștere a abonatului.

Cu ajutorul automatizării este ușor să trimiți e-mailul de felicitare, în care să incluzi, bineînțeles și un cadou, fie că este vorba de o reducere, un conținut închis gratuit, sau altceva. Aceste e-mailuri sunt o bună cale de a le mulțumi clienților că sunt alături de brandul tău, dar și de a-i menține implicați. Tuturor ne place să primim felicitări și cadouri.

  • E-mailul promoțional

Declanșatorul principal al acestui e-mail îl reprezintă calificarea unui abonat pentru un anumit produs sau serviciu, în funcție de etapa în călătoria de client sau de acțiunile sale.

Acest tip de e-mailuri este trimis doar unui anumit segment din lista de e-mail, cei care îndeplinesc anumite condiții. De exemplu, dacă promovezi un produs poți trimite acest e-mail promoțional doar clienților care au prezentat interes pentru acesta în funcție de istoricul achizițiilor sau al navigărilor pe site. Astfel, cu ajutorul automatizării marketingului prin e-mail poți trimite promoții doar celor mai calificați clienți potențiali.

  • E-mailul pentru feedback

Principalii declanșatori ai acestui tip de e-mail îl reprezintă trecerea unui anumit număr de zile de la achiziționarea unui produs sau serviciu, participarea la un eveniment, precum un webinar, sau orice altceva pentru care dorești să ceri feedback.

Potrivit unui studiu, aproximativ 91% dintre clienți citesc cel puțin o recenzie înainte de a face o achiziție. Așadar, dovada socială are o putere foarte mare, de aceea este foarte important să aduni aceste recenzii ori de câte ori ai ocazia, pentru a putea aduce îmbunătățiri acolo unde este cazul, dar și pentru a folosi feedback-ul pozitiv pentru a stimula vânzările. Cu automatizarea marketingului prin e-mail acest lucru este simplu.

Când să nu folosești automatizarea e-mailurilor

Deși automatizarea e-mailurilor vine la pachet cu o serie de beneficii, este important să știi că există cazuri când aceasta nu este utilă. De exemplu, răspunsurile la întrebările clienților nu ar trebui automatizate. Un e-mail automat nu poate rezolva toate solicitările deoarece fiecare caz este diferit. Aici trebuie să intervină serviciul de relații cu publicul.

Ca în orice, echilibrul este cheia. Este bine să rulezi diferite teste și să vezi ce se potrivește cel mai bine pentru afacerea ta. Este esențial să asiguri și să păstrezi umanitatea din spatele brandului.

  • Automatizarea marketingului prin e-mail, alături de segmentare și personalizare reprezintă instrumente esențiale într-o campanie eficientă de e-mail marketing. Astfel, poți segmenta și personaliza listele astfel încât fiecare contact să primească conținut relevant care să conducă la crearea unei relații prospere și de lungă durată cu brandul tău, afacerea ta.
  • Automatizarea marketingului prin e-mail este un instrument puternic cu ajutorul căruia poți trimite mesajul potrivit, la momentul potrivit, persoanei potrivite, într-un mod în care te ajută să crești, să-ți dezvolți afacerea.
  • Automatizarea e-mailurilor are la bază anumite declanșatoare și acțiuni. Astfel, atunci când este activat un declanșator, se trimite un e-mail sau un flux de e-mailuri, în funcție de numărul de acțiuni de marketing pe care compania vrea să le automatizeze.

Cu ajutorul automatizării e-mailurilor se creează o conexiune cu abonații și clienții potențiali, conducându-i pe parcursul călătoriei de client, prin toate etapele acesteia, până când se obține acțiunea dorită, conversia, dar și după aceea, retenția și fidelizarea clienților fiind parte esențială a unei strategii eficiente de e-mail marketing.

Acestea fiind spuse, nu ai niciun motiv să nu folosești automatizarea marketingului prin e-mail, mai ales că majoritatea software-urilor de e-mail marketing oferă instrumente care fac acest proces ușor. În plus, studiile arată că o campanie de e-mail marketing automatizată generează cu 320% mai multe venituri decât o campanie de e-mail marketing care nu folosește automatizarea.

Mai mult, dacă ești la început de drum cu afacerea ta, trebuie să știi că există software-uri de e-mail marketing care oferă utilizarea gratuită, în anumite condiții, de exemplu, trimiterea unui anumit număr de e-mailuri. Apoi, poți achiziționa pachetul care să satisfacă necesitățile afacerii în creștere în funcție de nevoile și obiectivele propuse.

Vrei să vezi cum tehnologia poate revoluționa comunicarea ta?

Cum ar fi dacă ai putea crea campanii eficiente de e-mail marketing pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale cu conținut 100% personalizat?

Descoperă Kitul de Marketing al Antreprenorului și vezi cum cresc încasările, fără efort și timp irosit.

Alege soluția potrivită pentru afacerea ta și începe să construiești campanii de e-mail mai inteligente, mai personalizate și, cel mai important, mai profitabile.

Templateuri kituri de marketing digital

OBȚINE 15% DISCOUNT

la prima ta comandă


Și bucură-te de template-uri de marketing și sfaturi gratuite, super utile pentru afacerea ta!

GDPR

Super! Codul tău de reducere te așteaptă în inbox.

Folosește funnel-urile care funcționează și pentru noi!

Descarcă GRATUIT 6 modele testate de noi și creează funnel-uri care dau rezultate.

 

GDPR

Super! Funnel maps-urile sunt pe drum către inboxul tău.