E-mail marketingul, deși este unul dintre cele mai vechi canale de marketing digital, în același timp este și unul dintre cele mai eficiente, cu rate de conversie mari, cu o recuperare a investiției excelentă (cu un ROI de aproximativ 40:1, pentru fiecare leu cheltuit se pot câștiga aproximativ 40 de lei).
Mai mult, aproximativ 59% dintre consumatori declară că sunt influențați de e-mailurile de marketing atunci când fac o achiziție, iar aproximativ 80% dintre deținătorii de afaceri declară că marketingul prin e-mail crește fidelizarea clienților.
Un alt mare avantaj al marketing-ului prin e-mail îl reprezintă faptul că odată construită, lista de adrese de e-mail îți aparține, la fel și conținutul e-mailurilor, face parte din media deținută, iar un e-mail rămâne în căsuța de inbox până când destinatarul hotărăște ce să facă cu el.
Dacă încă nu folosești marketingul prin e-mail pentru a crește afacerea ta, este timpul să o faci.
- Ce este o listă de e-mail
- Definește scopul listei de e-mail
- Alege o platformă de marketing prin e-mail
- Creează un formular de înscriere
- Oferă un stimulent care să atragă
- Amplasează formularul de înscriere pe pagina web
- Creează o fereastră pop-up sau slide-in pe site-ul web
- Creează pagini de destinație personalizate
- Include opțiunea de înscriere la newsletter la finalizarea unei achiziții
- Promovează înscrierea la newsletter pe rețelele sociale
- Folosește chestionarele
- Oferă o testare gratuită
- Folosește programele de loialitate și recomandare
- Construiește o listă de e-mail și offline
Ce este o listă de e-mail
O listă de e-mail reprezintă o colecție de adrese de e-mail și alte date (cum ar fi numele, sexul, denumirea companiei, funcția, locația, etc) colectate de la oamenii care s-au înscris în urma vizitării site-ul web al afacerii tale, în urma participării la un eveniment, descărcării unei resurse gratuite, de pe rețelele sociale, etc.
O listă de e-mail este extrem de importantă deoarece îți permite accesul la toate aceste date. Dar, atenție, trebuie să folosești aceste informații strict pentru ceea ce ai promis atunci când le-ai cerut. De asemenea, niciodată nu împrumuta adrese de e-mail din lista ta altor persoane. Este interzis. Trebuie să respecți dreptul la intimitate a fiecărei persoane, și astfel vei fi în concordanță cu prevederile legale cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal. Trebuie să fii recunoscător că acei oameni au ales să-și dezvăluie aceste date.
Dar, construirea unei liste de e-mail nu este chiar atât de simplă. O listă de e-mail eficientă implică multă răbdare și o bună strategie.
Nu te aștepta ca oamenii să se înscrie imediat, să ajungi la 1000 de abonați peste noapte. Acest lucru cere timp, răbdare și strategie. Încă ceva, valoarea listei tale de e-mail nu constă neapărat în mărimea acesteia ci în calitatea ei, și anume cât de interesați sunt abonații de afacerea ta, cât de mult își doresc să audă vești de la tine.
Ce este crearea unei liste de e-mail
Crearea unei liste de e-mail reprezintă procesul prin care colectezi adrese de e-mail. Poți realiza acest lucru prin intermediul formularelor de înscriere plasate pe site-ul web, rețelele de socializare, în cadrul unor evenimente, webinarii, fizic în magazinul de prezentare, prin colectarea cărților de vizită, etc.
Ce ai zice dacă emailurile tale pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale ar fi „gata-făcute pentru tine”?
Folosește cu încredere Kitul de Marketing al Antreprenorului și crește-ți rapid încasările, fără efort și timp câștigat.
Definește scopul listei de e-mail
Înainte de a începe, este foarte important să determini ce vrei să obții, care este scopul construirii listei de e-mail și să fii realist, să nu renunți. Construirea unei liste de e-mail necesită multă răbdare, concentrare, determinare, timp și consecvență.
Astfel, poți folosi marketingul prin e-mail pentru:
- a construi relații cu publicul țintă
- să menții legătura cu abonații și să o consolidezi
- să oferi conținut interesant, unic
- să promovezi produse și servicii
- să colectezi feedback
- să oferi promoții, reduceri
- să generezi trafic către site-ul și blogul tău
- să promovezi articole de blog
- să împărtășești ce e nou în afacerea ta
- să educi audiența, etc.
Este foarte important ca atunci când construiești o listă de e-mail să ai clar definit avatarul de client. Astfel, trebuie să vizezi doar persoanele interesate de produsele sau serviciile pe care le oferi, pentru a evita dezabonarea clienților potențiali imediat după ce s-au înscris.
Motivul pentru care o persoană își oferă adresa de e-mail este că își dorește ceva ce prezintă valoare. Deci, sarcina ta este de a crea acea valoare și să o faci cât mai ușor accesibilă tuturor clienților potențiali.
Alege o platformă de marketing prin e-mail
Dacă la început, atunci când începi să creezi o listă de abonați, gestionarea acestora se poate realiza prin intermediul furnizorilor de e-mail precum Gmail, pe măsură ce lista se mărește este indicat să utilizezi un software de marketing prin e-mail. Prin intermediul acestuia poți segmenta și personaliza lista, în funcție de acțiunile și comportamentul utilizatorilor, poți automatiza trimiterea e-mailurilor și multe altele.
Multe platforme de marketing prin e-mail oferă un serviciu gratuit, pentru un anumit număr de e-mailuri, cu care poți să începi.
Utilizarea unui software de marketing prin e-mail te va ajuta nu numai să economisești timp prețios, ci și să valorifici întregul potențial al marketingului prin e-mail încă de la început.
Creează un formular de înscriere
După ce ai definit clar scopul creării listei de e-mail, trebuie să realizezi un formular de înscriere pentru a începe să colectezi adrese de e-mail.
Atunci când creezi formularul de înscriere, trebuie să acorzi atenție mai multor elemente, inclusiv:
- includerea unui stimulent
- crearea unui îndemn la acțiune cât mai clar (CTA)
- un conținut interesant, atrăgător care arată valoarea pentru care oamenii se înscriu
- forma, aspectul, formularului.
Oferă un stimulent care să atragă
Oamenii își vor da adresa de e-mail în schimbul a ceva ce oferi, un lead magnet. Lead Magnetul este o resursă menită să atragă oamenii să se înscrie la lista ta de e-mail și poate fi:
- un e-book gratuit
- înregistrarea la un webinar gratuit
- un curs gratuit
- șabloane gratuite
- o versiune PDF a unei postări pe blog
- vouchere
- oferte promoționale
- reduceri, etc.
În funcție de publicul țintă și de nevoile acestuia poți crea magneți de plumb care să atragă cât mai multe înscrieri, iar pe măsură ce strategia de marketing evoluează poți adăuga stimulente noi. Numărul de noi abonați este influențat de cât de puternic este stimulentul.
Amplasează formularul de înscriere pe pagina web
Formularele de înscriere încorporate în fiecare pagina a site-ului reprezintă poate cea mai tradițională forma de a acumula adrese de e-mail. Aceste formulare au avantajul că sunt subtile, nu sunt intruzive, nu deranjează. Ele trebuie amplasate pe paginile cu trafic ridicat, în diferite locuri, precum antet, subsol, bară laterală, etc.
Totuși rata de conversie a acestor formulare nu este una ridicată, dar contribuția lor la lista de e-mail poate crește în timp.
Creează o fereastră pop-up sau slide-in pe site-ul web
Deși uneori pot fi enervante, aceste ferestre au un randament bun. Atunci când creezi aceste pop-up-uri trebuie să ai în vedere, să respecți regulile Google cu privire la anunțurile interstițiale pentru a evita penalizările.
În zilele noastre marketerii creează ferestre pop-up temporizate sau redirecționate. Astfel de exemple includ:
- ferestrele pop-up de bun venit – aceste ferestre trebuie să fie cât mai simple pentru a nu perturba experiența cititorului, de regulă au doar un câmp prin care se solicită introducerea adresei de e-mail și includ, bineînțeles, o ofertă specială de bun venit
- ferestrele pop-up de ieșire – aceste ferestre apar atunci când utilizatorul încearcă să părăsească pagina și încearcă să convertească utilizatorul cu diferite oferte
- ferestrele pop-up promoționale – acest tip de ferestre apar pe parcursul călătoriei utilizatorului pe site și depind de stadiul acesteia
- ferestrele pop-up temporizate – acest tip de pop-up-uri sunt excelente pentru generarea de clienți potențiali.
Pentru a determina momentul oportun când aceste ferestre să se deschidă, poți apela la Google Analytics.
De asemenea, poți introduce o fereastră pop-up care să conțină un sondaj care să se refere la conținutul respectivei pagini.
Creează pagini de destinație personalizate
În funcție de locul unde vizitatorii ți-au descoperit produsul sau serviciul și în funcție de etapa călătoriei lor, poți crea diverse pagini de destinație.
Utilizatori diferiți au nevoi diferite și vor răspunde la diferite îndemnuri la acțiune. Astfel, poți crea diverse Landing Page-uri (pagini de destinație) cu formulare de înscriere și mesaje adaptate diverselor segmente de utilizatori.
Asigură-te că mesajul de pe pagină și îndemnul la acțiune sunt clare și în concordanță cu oferta care i-a determinat pe vizitatori să dea click pe site-ul tău, în primul rând.
Promovează înscrierea la newsletter pe rețelele sociale
Rețelele de socializare pot fi o sursă bună pentru creșterea listei de e-mail. Include un îndemn clar la înscriere în rubrica „despre” a paginii tale de pe rețelele sociale. În acest fel de fiecare dată când cineva îți verifică biografia poți adăuga un nou abonat la lista ta de e-mail.
O altă modalitate eficientă de a mări lista de abonați o reprezintă derularea de concursuri și cadouri (giveaways) pe rețelele de socializare.
Poți folosi rețelele de socializare pentru a desfășura campanii publicitare care oferă reduceri și vouchere exclusive pentru cei care se înscriu la lista de e-mail.
Folosește chestionarele
Oamenilor le place să completeze chestionare distractive și se vor înscrie la lista ta de e-mail pentru a obține rezultatele. Mai mult, informațiile obținute acum te pot ajuta și mai mult la segmentarea listei de abonați.
Oferă o testare gratuită
Atunci când produsul sau serviciul tău se pretează la așa ceva, oferă testare gratuită a produsului tău și invită oamenii să se înscrie pentru a beneficia de aceasta.
Folosește programele de loialitate și recomandare
Programele de fidelizare a clienților reprezintă o modalitate excelentă de a crește lista de e-mail și de a fideliza clienții existenți, de a crește gradul de retenție a clienților și de a genera achiziții repetate. Oamenii sunt înclinați să cumpere mai des de la cei care oferă un program de loialitate și recompense.
Pentru a folosi la potențial maxim programul de fidelizare a clienților asigură-te că faci procesul de înscriere cât mai ușor și că oferi beneficii demne de luat în calcul (acces la vânzări doar pentru membri, participarea la anumite evenimente, cadouri, reduceri, etc.), iar după ce persoana s-a înscris personalizează cât mai mult posibil experiența acesteia.
Odată ce ai creat o bază de clienți loiali, poți cere să te recomande, bineînțeles, oferindu-le și mai multe beneficii în schimb. Oamenii tind să aibă mai multă încredere în recomandările prietenilor și familiei.
Programele de recomandare funcționează prin răsplătirea clienților care aduc noi potențiali clienți către afacerea ta.
Construiește o listă de e-mail și offline
Poți crește lista de e-mail beneficiind la maximum și de canalele offline. Astfel poți colecta adrese de e-mail în mai multe moduri, inclusiv:
- în magazinul fizic – de câte ori soliciți înscrierea unui vizitator la lista de e-mail, fie pentru actualizări de stoc, lansare de produse, oferte promoționale și alte servicii, trebuie să te asiguri că ai consimțământul deplin atunci când colectezi aceste informații
- târguri comerciale – aceste târguri oferă oportunități excelente atât pentru vânzări cât și pentru creșterea listei de abonați; solicită completarea unui formular de înscriere la cumpărare, când oferi o reducere, etc.
- poștă directă – dacă afacerea ta folosește poșta directă pentru a trimite material publicitar poți opta pentru introducerea unui CTA sau un cod QR care să faciliteze înscrierea oamenilor la buletinul tău informativ digital
- cărți de vizită – poți include chiar un CTA pe cărțile de vizită pentru a stimula înscrierile prin e-mail.
O listă de e-mail reprezintă o listă de adrese de e-mail ale unor persoane care și-au dat acordul să primească e-mailurile tale.
Construirea unei liste de e-mail este primul pas din strategia generală de marketing prin e-mail și necesită timp, răbdare și perseverență.
Poți obține adrese de e-mail în mai multe moduri, inclusiv prin amplasarea formularelor de înscriere pe site-ul web, înscrierea la newsletter, prin intermediul rețelelor de socializare, în momentul achiziției, vizita în magazin, etc.
După ce ai creat o listă de e-mail este important să o menții curată, îngrijită, segmentată și personalizată, astfel încât să clădești o legătură solidă cu proprietarii adreselor de e-mail, pentru a crește încrederea și loialitatea acestora în brandul tău.
Revizuiește Landing page-urile (paginile de destinație), iar atunci când ceva nu funcționează schimbă.
Nu există o formulă magică pentru a crea o listă de abonați. O abordare de testare și învățare funcționează, așa că nu-ți fie teamă să schimbi lucrurile. Unele tactici pot funcționa mai bine decât altele. Vezi ce funcționează cel mai bine pentru tine și aplică.
Reține că ceea ce contează nu este cât de repede poți construi lista de e-mail, ci cât de eficientă este aceasta, cât de conectați sunt destinatarii cu brandul tău.
De ce Kitul de Marketing al Antreprenorului?
Alege Kitul de Marketing al Antreprenorului și folosește template-uri și toate materialele de marketing, vânzări și graphic design de care ai nevoie într-o companie. Toate sunt 100% gata- făcute pentru tine! Tot ce trebuie să faci este să completezi spațiile libere cu recomandările noastre.
Marketingul nu a fost niciodată mai simplu pentru tine.