Ai reușit să construiești o listă de e-mail, dar totuși rezultatele întârzie să apară.
Ți-am pregătit acest material despre cum să scrii e-mailuri eficiente, care să obțină cât mai multe click-uri, care să fie deschise, să fie citite și să genereze rezultatele mult așteptate.
Descoperă mai jos cei 5 pași simpli despre cum să scrii un e-mail eficient care să obțină cât mai multe click-uri:
Pasul 1. Determină scopul e-mailului
Primul pas, înainte a de a scrie primul cuvânt dintr-un e-mail, este să determini care este obiectivul, scopul acestuia. Ce urmărești să obții cu el? Ce dorești să facă destinatarii după ce îl citesc?
Iată câteva exemple de obiective pe care un e-mail ar putea să le urmărească:
- promovarea de produse și/sau servicii
- generarea de trafic pe site-ul web
- promovarea unui nou articol de blog
- înscrierea la un webinar
- înscrierea la diverse evenimente
- partajarea unui conținut pe rețelele de socializare
- completarea unui formular
- obținerea de feedback
- vizionarea unui clip video
- completarea unui chestionar
- accesarea unui link pentru a achiziționa un produs similar
- atenționare asupra coșului abandonat
- educarea audienței
- fidelizarea clienților
- să împărtășești ce e nou în afacerea ta, etc.
Bineînțeles aceasta nu este o listă exhaustivă. Important este să stabilești clar scopul pe care vrei să-l atingi prin trimiterea acelui e-mail apoi să treci la crearea subiectului și a conținutului pe baza acelui obiectiv.
Pasul 2. Creează o linie a subiectului cât mai atrăgătoare, incitantă
Pentru a fi citit, mai întâi de toate un e-mail trebuie să fie deschis. De cele mai multe ori subiectul e-mailului face diferența, în acest sens. De subiectul e-mailului depinde, de cele mai multe ori, dacă un e-mail este deschis și citit sau este aruncat, sau, cel mai rău, raportat ca spam.
Așadar, dacă linia subiectului nu este cât mai atractivă , dacă nu duce la deschiderea e-mailului, te-ai străduit degeaba să creezi acel conținut grozav, cu acel CTA atât de convingător.
Iată câteva sfaturi pentru scrierea unor subiecte care să capteze atenția și să ducă la acel click care deschide e-mailul:
- fii scurt și la obiect – subiectul e-mailului trebuie să fie scurt, să conțină maximum 8 cuvinte și 60 de caractere
- folosește cuvinte care să atragă atenția, să stârnească curiozitatea
- subiectul e-mailului trebuie să fie specific, să spună despre ce este vorba în conținut; e-mailurile ale căror subiecte sunt vagi, nespecifice, au cele mai mari șanse să nu fie citite
- evită cuvintele care ar putea declanșa filtrele de spam, precum ”ieftin”, ”gratuit”, ”donare”, etc. și expresiile precum: ”fără taxe”, ”de ultimă oră”, etc.
- personalizează subiectul – poți să folosești numele destinatarului în linia subiectului (oamenii adoră să li se spună pe nume, în plus transmite umanitate), dar poți merge mai departe și să folosești alte date, cum ar fi cele legate de ultima interacțiune a destinatarului cu afacerea ta
- utilizează FOMO (Fear Of Missing Out), frica de a omite ceva, de a pierde ceva, creează un sentiment de urgență care îndeamnă destinatarul să acționeze și să deschidă e-mailul
- folosește cuvinte cu impact care să conducă la deschiderea e-mailului (”nemaipomenit”, ”fără riscuri”, ”dovedit”, etc.)
- include numere sau statistici care să stârnească curiozitatea
- folosește un limbaj îndreptat spre acțiune (de exemplu: ”5 moduri de a scăpa de mirosurile neplăcute din baie”)
- testează diferite linii ale subiectului pentru a vedea care are cel mai mare impact la publicul tău și adaptează strategia pentru a obține cele mai bune rate de deschidere și implicare.
Cum ar fi dacă ai putea scrie un e-mail pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale cu conținut captivant?
Descoperă acum Kitul de Marketing al Antreprenorului și optimizează-ți activitățile de marketing online.
Pasul 3. Creează un preheader convingător
Pe lângă subiectul e-mailului, preheader-ul, prima linie a mesajului, este ceea ce destinatarul vede în căsuța de inbox înainte de a deschide e-mailul. Așadar, soarta e-mailului poate fi dictată și de cât de convingător este acest text.
Acesta servește ca o previzualizare a conținutului e-mailului și trebuie să fie cât mai captivant pentru a determina la acel click care duce la deschiderea e-mailului. Începutul mesajului unui e-mail trebuie să fie un pas înainte în construirea încrederii și a credibilității.
Descoperă câteva moduri de a începe conținutul unui e-mail:
- dacă nu ai salutat și nu ai folosit numele destinatarului în subiectul e-mailului, acum este timpul să o faci
- este indicat să nu repeți cuvintele folosite deja în subietul e-mailului
- pune o întrebare care intrigă, de exemplu: ”Ți-ar plăcea să slăbești câteva kilograme?”
- începe conținutul e-mailului cu o statistică interesantă
- începe mesajul cu o poveste; acesta este un mod excelent de a implica cititorii la nivel emoțional și de a-i face să deschidă e-mailul pentru a citi mai departe
- începe cu o afirmație care le arată destinatarilor că le înțelegi problema cu care se confruntă, de exemplu: ”Este frustrant când urmezi o anumită dietă și totuși rezultatele întârzie să apară”
- creează anticipare pentru restul e-mailului astfel încât cititorii să dorească să citească mai departe, de exemplu: ”Ești pe cale de a descoperi principalul secret pentru a scăpa de grăsimea abdominală”, etc.
Pasul 4. Creează un conținut, un mesaj, util, relevant
Conținutul e-mailului, corpul acestuia, trebuie să fie întotdeauna în concordanță cu subiectul și preheader-ul acestuia. Niciodată nu face o ofertă de tipul ”click bait”. Dacă cuprinsul e-mailului conține altceva decât ai promis în subiectul și titlul acestuia, poți fi sigur că încrederea în tine ca expeditor va scădea și oamenii nu vor mai vrea să audă de tine, iar rata de dezabonare va crește.
Acum este momentul să partajezi informații (sfaturi utile, studii de caz, recenzii, etc.) care în final vor conduce la CTA, îndemnul la acțiune. Cheia aici este să prezinți informațiile, să educi audiența, dar în același timp să o menții implicată. Poți de multe ori să apelezi cu încredere la umor.
Următoarele sfaturi și idei îți pot fi de ajutor:
- Concentrează-te pe cititor. Folosește mai des cuvinte de tipul ”tu” și ”al tău”, decât ”eu” sau ”al meu”. În felul acesta vei arăta că toată atenția ta este îndreptată asupra cititorului și asupra problemei acestuia, dar și asupra modului în care îl vei ajuta să-ți rezolve acea problemă.
- Nu exagera. Fii sincer cu modul în care soluția ta va ajuta cititorul să rezolve problema. Nu promite ceva ce nu poți duce la îndeplinire.
Oferind valoare în fiecare e-mail pe care îl trimiți, vei câștiga încrederea cititorilor, care te vor clasa în topul preferințelor lor și vor apela la serviciile sau produsele tale ori de câte ori au nevoie, adică vor da click pe butonul CTA din e-mailurile trimise de tine.
- Oferă un conținut nou. Chiar și atunci când informațiile transmise nu sunt complet noi, încearcă să le actualizezi, să le prezinți într-o lumină nouă. Partajează un sfat unic și/sau prezintă informațiile dintr-un alt unghi, dintr-un alt punct de vedere.
- Păstrează mesajul scurt, convingător. În ziua de azi, când oamenii primesc poate zeci de e-mailuri zilnic , nu au timp să citească mesaje lungi, plictisitoare. Își pot pierde răbdarea foarte repede. Așa că păstrează corpul e-mailului cât mai scurt, captivant, dinamic. Cu toate acestea nu omite informațiile importante.
- Adoptă un format cât mai ușor de citit. Dacă este posibil, folosește cuvinte scurte, propoziții și paragrafe scurte, astfel încât mesajul să fie cât mai clar și ușor de înțeles, ținând cont de faptul că foarte mulți oameni folosesc dispozitivele mobile pentru a-și citi e-mailurile.
- Poți include imagini în corpul e-mailurilor, dar asigură-te că incluzi întotdeauna și textul aferent. Unii oameni aleg să nu le fie afișate imaginile în e-mailuri.
- Prezintă un beneficiu imediat
Dacă împărtășești informații sau sfaturi de tipul ”Cum să…..”, oferă una două informații sau sfaturi pe care cititorul le poate pune imediat în aplicare și poate obține un beneficiu imediat.
Pasul 5. Încheie cu un îndemn la acțiune, un CTA, puternic
Dacă cititorul a ajuns la finalul e-mailului, acum e timpul să închei cu un puternic îndemn la acțiune, care să-i spună cititorului exact ce are de făcut. Să fie clar și concis. Butonul CTA trebuie să fie în contrast cu restul e-mailului pentru a fi cât mai evident.
CTA-urile trebuie să fie simple, clare, directe și rezonabile, să se concentreze exact pe ceea ce cer, astfel încât să fie accesate de cât mai mulți destinatari.
Creează un îndemn la acțiune folosind cuvinte sau expresii simple, care îndeamnă la acțiune. Îndemnurile active pot crește numărul de click-uri și pot crește rata de conversie.
Urmează acești 5 pași la fiecare e-mail pe care îl scrii, și, cu siguranță, rezultatele nu vor întârzia să apară. Dacă oferi întotdeauna conținut de calitate, dacă realizezi acea legătură unică cu abonații tăi, dacă creezi încredere și credibilitate, abonații vor începe să aștepte e-mailurile tale. Astfel, cresc ratele de deschidere, de click în interiorul e-mailului, cresc conversiile și vânzările.
Vezi Kitul de Marketing al Antreprenorului.
Kitul de Marketing al Antreprenorului este un mod facil pentru a atrage mai mulți clienți și venituri din campaniile de email marketing, INSTANT și fără stres.
Cum? E simplu. Vei primi template-uri deja făcute, unde tot ce trebuie să faci este să completezi spațiile libere cu recomandări de la noi.
Acces rapid la peste 150 de template-uri și materiale de marketing, vânzări și graphic design (+ BONUS), 100% ușor de editat, pentru a înregistra rezultatele dorite.
E atât de simplu să ai succes.