0
0 produse în coș

No products in the cart.

Selectează o Pagină

REDUCERI ❤️ LA TOATE KITURILE

Cum creezi o campanie eficientă de e-mail marketing

Categorie: E-mail Marketing
Marketingul prin e-mail reprezintă unul dintre cele mai eficiente canale de marketing digital. Pe lângă faptul că este foarte rentabil, cu un grad excelent de recuperare a investiției (cu un ROI, Returnment Of Investment, de aproximativ 40:1), marketingul prin e-mail rămâne unul dintre cele mai eficiente instrumente de a atrage și de a crește lista clienților și a clienților potențiali.

E-mailul, cea mai veche formă de comunicare digitală, are încă o influență foarte mare asupra utilizatorilor. Conform studiilor există aproximativ 4 miliarde de utilizatori de e-mail, mulți dintre ei verificându-și e-mailul măcar o dată pe zi (un studiu arată că un funcționar de birou își poate verifica e-mailul și de 30 de ori pe oră).

Marketingul prin e-mail reprezintă unul dintre cele mai eficiente canale de marketing digital. Pe lângă faptul că este foarte rentabil, cu un grad excelent de recuperare a investiției (cu un ROI, Returnment Of Investment, de aproximativ 40:1), marketingul prin e-mail rămâne unul dintre cele mai eficiente instrumente de a atrage și de a crește lista clienților și a clienților potențiali.

Prin intermediul acestuia se poate realiza o legătură, o conexiune cu publicul țintă, iar această legătură poate fi întărită prin intermediul diferitelor tipuri de e-mailuri trimise persoanelor potrivite la momentul potrivit, ca parte a strategiei generale ale campaniilor de marketing prin e-mail.

O campanie de e-mail marketing reprezintă o serie programată de e-mailuri trimise abonaților, clienților potențiali și clienților deja existenți, cu scopul de a încuraja implicarea acestora și de a mări rata de conversie, vânzările.

Fiecare e-mail individual, ca parte a strategiei generale de e-mail marketing, conține un îndemn la acțiune, un CTA (Call to Action), care îndeamnă destinatarul să facă o acțiune, fie că este vorba de înscrierea la newsletter-ul companiei, de citirea unui articol de blog, adăugarea unui produs în coșul de cumpărături, etc.

Prin intermediul diferitelor tipuri de e-mail poți comunica cu publicul țintă, iar conținutul adecvat al acestora poate conduce la o rată de deschidere, o rată de click în interiorul e-mailului și o rată de conversie mai mari, dacă abordezi o strategie de e-mail marketing bine pusă la punct.

Pentru a creea o strategie eficientă de e-mail marketing te poți ajuta de următorii pași:

Creează o listă de abonați

Dacă nu ai deja o listă de abonați trebuie să creezi una, iar dacă ai deja una poți să o mărești, să adaugi noi adrese de e-mail, noi clienți potențiali.

Crearea unei liste de abonați reprezintă primul pas al campaniei de e-mail marketing. Acesta poate fi un pic mai dificil.

Cum creezi o listă de abonați

Ai mai jos câteva idei de cum ai putea începe să strângi adrese de e-mail pentru a-ți construi lista de abonați:

  • Creează formulare de înscriere
    Poți include formularele de înscriere pe site-ul sau blog-ul tău. Este important să “momești” utilizatorul pentru ca acesta sa realizeze înscrierea. De exemplu, poți oferi actualizări la buletinele informative, o reducere, etc.
  • Activează o fereastră pop-up
    Deși uneori pot fi enervante, aceste ferestre pop-up pot fi introduse pe site-ul web al afacerii tale cu scopul de a cere vizitatorilor să-și lase adresa de e-mail, bineînțeles în schimbul unei oferte.
  • Oferă un lead magnet
    Creează un lead magnet (cum ar fi o carte electronică, e-book, un articol de blog sau un webinar exclusiv, ghid online) și oferă-l gratuit în schimbul informațiilor de contact
  • Folosește-te de rețelele de socializare
    Convertește publicul de pe rețelele sociale conducându-l către o pagină care oferă valoare și adună adrese de e-mail.
  • Apelează la o campanie de lansare virală
    Prin intermediul acestei campanii poți stimula vizitatorii site-ului să-și lase adresa de e-mail în schimbul accesului anticipat la noul produs sau serviciu sau pentru a participa la o tombolă, etc.

Pentru a fi în concordanță cu prevederile legale în vigoare din punct de vedere al confidențialității și protectia datelor cu caracter personal (GDPR, General Data Protection Regulations), dar și pentru a scădea rata de respingere, întotdeauna trimite e-mailuri doar persoanelor care au acceptat să primească e-mailurile tale. În acest scop înscrierea dublă, double opt-in, este cea mai bună metodă. Astfel, persoanelor care optează pentru un anumit serviciu de e-mail marketing, li se cere o confirmare a acestui lucru. Doar după această confirmare adresa de e-mail este inclusă în lista de abonați.

Află mai multe despre cum poți construiești o listă de e-mail.

Segmentează lista de e-mail

Acum că ai o listă de adrese de e-mail trebuie să te asiguri că trimiți mesajul potrivit, persoanei potrivite, la momentul potrivit. Pentru a face acest lucru este nevoie de un software de marketing prin e-mail, care oferă acest instrument util, segmentarea.

Oameni diferiți au nevoi diferite. În funcție de poziția pe care o ocupă oamenii în canalul de conversie, conversion funnel, și de datele suplimentare pe care ai reușit să le aduni despre aceștia, poți trimite e-mailuri țintite care să le satisfacă cerințele și așteptările.

O bună segmentare a listei de e-mail poate duce la creșterea ratei de deschidere a e-mailurilor, îmbunătățirea ratei de click în interiorul e-mailurilor, toate acestea conducând în final la creșterea gradului de conversie, creșterea vânzărilor.

Există multe modalități prin care poți realiza segmentarea, inclusiv:

  • Segmentarea în funcție de poziția utilizatorului în canalul de conversie

Trebuie să ții cont de poziția persoanei în conversion funnel. E-mailul trimis celor care doar ce s-au înscris pentru a primi e-mailuri de la tine, se află la începutul excursiei prin canalul de conversie, va suna diferit de cele trimise celor care se află la mijlocul sau capătul acestuia.

  • Segmentarea în funcție de comportamentul utilizatorului

Conținutul e-mailurilor, îndemnurile la acțiune (CTA-urile), vor diferi în funcție de comportamentul utilizatorului (este inactiv de mai mult timp, a verificat lista de prețuri, a pus un produs în coș, dar l-a abandonat, etc.).

  • Segmentarea în funcție de locația utilizatorului

În funcție de locația utilizatorului poți stabili limba în care să fie scris e-mailul, conținutul, dar și momentul în care ar trebui trimis acesta.

  • Segmentarea în funcție de domeniul de activitate al utilizatorului

Pentru a trimite e-mailuri specifice, țintite, este bine să ai cât mai multe informații despre cei cărora le trimiți. Cunoașterea domeniului de activitate, cu ce provocări se confruntă legat de aceasta, care sunt veniturile lor, etc. pot ajuta la crearea conținutului adecvat pentru fiecare segment de abonați în parte.

Află mai multe despre segmentarea listei de e-mail.

Personalizează e-mailul

Marketerii spun ca personalizarea a devenit o necesitate în marketingul prin e-mail, nu mai este o opțiune. Marea majoritate a software-urilor de marketing prin e-mail oferă acest instrument.

Cu ajutorul personalizării poți adapta conținutul e-mailurilor în funcție de nevoile și interesele utilizatorilor pentru a promova oferte interesante și pentru a le oferi experiențe personalizate. Astfel, poți ține utilizatorii implicați și interesați, poți întări legătura cu aceștia, poți crește rata de conversie și vânzările.

Pentru a întări încrederea și credibilitatea utilizatorilor în afacerea ta, în produsele sau/și serviciile pe care le oferi, poți apela la diverse metode de personalizare, inclusiv:

Spune-le pe nume
Adresându-te utilizatorilor folosind numele lor, îi faci să se simtă speciali. Oamenilor le place să-și audă numele. Așadar folosește numele utilizatorului în subiectul e-mailului sau în deschiderea acestuia și vei crea o legătură specială. Utilizatorul poate simți căldura din spatele mesajului, poate interpreta acel mesaj ca fiind scris special pentru el.

Ia în considerare etapa ciclului de viață a utilizatorului
Creează mesajul potrivit în funcție de etapa ciclului de viață a utilizatorului. Astfel poți trimite un mesaj de bun venit noilor abonați și e-mailuri cu oferte de up-sell sau cross-sell pentru clienții deja existenți.

Trimite e-mailuri aniversare și sezoniere
Poți personaliza și mai mult campania de e-mail marketing prin e-mailurile trimise de ziua de naștere, felicitările cu ocazia diferitelor sărbători din an și chiar felicitări cu ocazia împlinirii unei anumite perioade de când utilizatorul s-a alăturat listei tale de abonați, etc. Toate acestea nu pot decât să bucure destinatarul și să întărească și mai mult legătura cu brandul tău.

Află mai multe despre personalizarea e-mailurilor.

Creează subiectul perfect

Pe lângă expeditor, subiectul e-mailului este ceea ce vede destinatarul în căsuța de inbox. Așadar, deschiderea e-mailului depinde foarte mult de subiectul acestora.

Aproximativ 47% dintre e-mailuri sunt deschise în funcție de subiectul acestora. Deci, subiectul e-mailului joacă un rol esențial în succesul unei campanii de e-mail marketing.

Deși nu există o garanție că ce a funcționat o dată va funcționa de fiecare dată sau ce funcționează pentru unii funcționează pentru toată lumea, este bine să ții cont de următoarele sfaturi atunci când scrii subiectul e-mailului:

Limitează subiectul la câteva cuvinte
Ideal ar fi să te limitezi la 6-8 cuvinte și mai puțin de 60 de caractere.

Personalizează subiectul
Folosește numele destinatarului în subiectul e-mailului pentru a-i conferi căldură.

Scrie corect
Atenție la greșelile gramaticale. Acestea ar putea ruina credibilitatea și nu vrei să se întâmple acest lucru.

Dacă poți elimina un cuvânt, fă-o
Dacă poți să înlocuiești un cuvânt lung cu unul scurt fă-o. Nu-ți fie teamă să elimini anumite cuvinte.

Atenție la semnele de punctuație
Evită utilizarea parantezelor în subiect. De asemenea, nu folosi și o întrebare, dar și o exclamare în același subiect.

Nu scrie toate cuvintele cu majuscule și nu exagera cu semnele de exclamare. Din contră, încearcă să le eviți pe cât posibil.

Atrage curiozitatea
Compune subiectul astfel încât să stârnești curiozitatea destinatarului. Astfel, acesta va da click și va deschide e-mailul. Atenție! Conținutul e-mailului trebuie să fie în concordanță cu subiectul. Nu face o promisiune, în subiect, pentru ca apoi să nu te ții de cuvânt. Întotdeauna respectă-ți promisiunile. Doar așa vei crește încrederea și credibilitatea, loialitatea oamenilor.

Creează o urgență
Poți folosi aceasta strategie în situațiile în care chiar se aplică, atunci când chiar este nevoie ca destinatarul să acționeze imediat.

Nu-ți fie teamă să glumești, să fii funny și să folosești un joc de cuvinte.

În ciuda faptului că este un simplu text, subiectul e-mailului necesită anumite abilități de creație pentru a-l face cât mai captivant, astfel încât destinatarii să-și dorească să deschidă e-mailul. Subiectul are o influență covârșitoare asupra succesului unei campanii de e-mail marketing.

Atunci când nu ești sigur ce subiect să introduci în e-mail, oricând poți să derulezi un test A/B.

Află mai multe despre cum să creezi subiectul perfect.

Asigură o experiență excelentă utilizatorului

Un e-mail bun, este bun, dar și mai bun este unul excelent.

Pentru a fi excelent un e-mail ar trebui:

Să fie ușor de citit
Conținutul e-mailurilor ar trebuie să fie scurte și la obiect, să transmită informațiile necesare fără a plictisi. Destinatarul ar trebui să poată citi și digera informațiile în câteva secunde.

Să conțină un îndemn la acțiune clar
Pentru a-și putea atinge scopul, fiecare e-mail trebuie să conțină un îndemn la acțiune, un CTA, clar, să-i spună exact destinatarului ce are de făcut în continuare.

Să fie optimizat pentru dispozitivele mobile
Ținând cont de faptul că foarte mulți oameni folosesc telefonul mobil pentru a-și citi e-mailurile, este esențial ca fiecare campanie de marketing prin e-mail să fie prietenoasă cu dispozitivele mobile, pentru a oferi o experiență excelentă de utilizare pentru abonați și pentru a crește gradul de implicare a acestora.

De asemenea, testează cum se afișează e-mailul în funcție de furnizorii de e-mail (Gmail, Yahoo, etc.).

Un alt aspect căruia trebuie să-i acorzi importanță este cum se vede e-mailul atunci când destinatarul nu permite afișarea HTML. De aceea, este foarte important ca fiecare desen să fie însoțit de un text care să-l descrie cât mai bine.

Nu uita de rețelele de socializare

Poți folosi rețelele de socializare pentru a-ți crește lista de abonați, dar și pentru a implica și mai mult publicul țintă.

Iată câteva sugestii pe care le-ai putea folosi într-o campanie de e-mail marketing eficientă:

  • Creează o pagină de destinație pe rețelele de socializare
  • Distribuie un stimulent pentru a determina cât mai mulți utilizatori să se aboneze
  • Folosește rețelele de socializare pentru a-ți promova afacerea, produsul sau serviciul oferit
  • Ia în considerare organizarea de concursuri, tombole, promoții, etc. pentru a determina creșterea listei de e-mail
  • Distribuie un conținut premium pe rețelele sociale, etc.

E-mail marketingul și rețelele de socializare sunt două instrumente esențiale de marketing digital, care ar trebui să lucreze împreună, să se completeze. Rețelele sociale pot reprezenta o bună sursă pentru a mări lista de abonați, pentru conștientizarea brandului tău, iar e-mailul reprezintă cea mai eficientă modalitate de a construi o relație directă și personală cu publicul țintă, de a crește afinitatea pentru afacerea ta, de a crește loialitatea clienților.

Testează e-mailurile înainte de a le trimite listei de abonați

Cele mai multe platforme de e-mail marketing au instrumente care permit testarea A/B sau multivariate, care oferă posibilitatea testării mai multor variante ale aceluiași e-mail, astfel încât varianta cea mai bună să fie trimisă întregii liste de abonați.

Testarea A/B joacă un rol esențial în testarea diferitelor elemente din structura e-mailurilor. Cu ajutorul acestui instrument, poți testa aproape orice aspect al campaniei de e-mail marketing, de la testarea subiectului până la testarea a două șabloane diferite de e-mail cu ajutorul testării A/B mai avansate.

Cele două variante de e-mail trebuie trimise unui public aleator, random, și suficient de mare, astfel încât rezultatele obținute să fie relevante.

Iată câteva elemente pe care le poți testa:

Numele expeditorului
De cele mai multe ori, un nume de expeditor personalizat dă rezultate mai bune decât un nume generic de companie.

Subiectul
Poți testa lungimea subiectului, cuvintele folosite, numărul de caractere, personalizarea subiectului, etc.

Introducerea, sau nu, de conținut HTML
Află dacă publicul tău preferă e-mailurile care includ imagini sau pe cele care includ doar text. Cele cu imagini au tendința să pară mai profesionale, însă pot fi considerate, la fel de bine, reclamă. Cele de tip text, fără imagini, pot părea mai personale.

Conținutul e-mailului
Ținând cont că rata de atenție a oamenilor a scăzut foarte mult, la aproximativ 8  secunde, conținutul e-mailului trebuie să fie scurt, dar în același timp să transmită informații importante.

Îndemnul la acțiune
Acesta este un element esențial al e-mailului,  de accesarea lui depinde succesul campaniei. Astfel, poți testa diferite culori ale acestuia, dacă să fie sub forma unui buton sau text, etc.

Înainte de derularea unui test A/B trebuie să ai în vedere obiectivul final. Astfel, alege ipoteza, ceea ce vrei să afli sau ce element dorești să îmbunătățești.

Atenție! Nu testa mai multe elemente deodată. Nu vei ști, la final, ce element trebuie să îmbunătățești. De exemplu, în funcție de scopul testului, dacă vrei să îmbunătățești rata de deschidere, rata de respingere sau rata de click va trebui să testezi câte un element pe rând.

Automatizează campaniile de e-mail marketing

Automatizarea marketingului prin e-mail reprezintă procesul prin care anumite e-mailuri sunt trimise într-o secvență bazată pe anumite condiții prestabilite și declanșatoare. De exemplu, dacă o persoană s-a înscris la buletinul informativ și dorești să obții mai multe informații despre aceasta, poți trimite o secvență de e-mailuri automate care conduc la un material, care pentru a fi descărcat îi solicită mai multe informații personale.

Astfel, poți automatiza mai multe tipuri de e-mailuri, inclusiv:

  • e-mailuluri de bun venit
  • e-mailuri de abandon al coșului
  • buletinele informative (newsletter)
  • e-mailul de follow-up  în funcție de acțiunile destinatarului (dacă a deschis e-mailul, dacă a dat click în interiorul e-mailului, dacă e inactiv, etc.) să primească un e-mail sau o serie de e-mailuri automate care au  un anumit scop, care să-l determine să ia anumite acțiuni, în funcție de strategia ta.

Automatizarea marketingului prin e-mail prezintă o serie de beneficii:

  • personalizarea automată a e-mailurilor în funcție de activitatea destinatarului pe site sau modul în care răspunde la e-mailuri, duce la întărirea relației cu acesta
  • scalarea rezultatelor – cu ajutorul automatizării, prin crearea unei secvențe de e-mail bazată pe un set de reguli repetabile și testable, se poate scala foarte bine eficiența e-mailurilor
  • eficientizarea ratei de retenție a clienților – cu ajutorul automatizării pot fi trimise e-mailuri promoționale, cu diferite oferte, astfel încât clienții să revină, să cumpere din nou, etc.

Cu ajutorul automatizării marketingului prin e-mail poți îmbunătăți eficiența campaniilor, astfel încât să obții o recuperare a investiției și conversii cât mai bune.

Analizează rezultatele

Analizează rezultatele unei campanii de marketing prin e-mail pentru a descoperi ce funcționează mai bine și ce nu, pentru a descoperi ce trebuie să îmbunătățești.

Factorii care influențează performanța unei campanii de e-mail marketing cuprind:

Rata de respingere
Rata de respingere este dată de numărul de destinatari care nu au primit e-mailurile. Aceasta poate fi cauzată de o listă greșită de destinatari (black list), care cuprinde adrese de e-mail incorecte sau adresele celor care s-au dezabonat, sau poate fi cauzată de probleme de livrare din cauza unor erori tehnice, etc.

Rata de deschidere
Rata de deschidere a e-mailurilor te poate ajuta să compari performanța campaniei pe anumite segmente de public.

Rata de dezabonare
Rata de dezabonare pentru fiecare campanie te poate ajuta să identifici conținutul care trebuie îmbunătățit, astfel încât să eficientizezi campaniile viitoare.

Rata de înscriere
Înscrierea prin e-mail te ajută să determini eficiența campaniei de e-mail marketing în atragerea vizitatorilor către paginile de destinație ale site-ului.

Rata de conversie
Atunci când rata de conversie este mică, trebuie să-ți îmbunătățești strategiile de achiziție clienți potențiali și clienți noi, dar și strategiile de comunicare.

Evaluează rezultatele unei campanii de e-mail marketing pe bază obiectivelor propuse pentru a vedea ce faci bine și ce nu, și ia măsurile necesare pentru a perfecționa strategiile astfel încât să îmbunătățești rezultatele.

Reactivează abonații inactivi

Menținerea unei liste de abonați, activi, implicați, face parte din strategia generală a campaniei de e-mail marketing.

Anumite studii arată că aproximativ 63% dintr-o listă de e-mail este inactivă. Așadar, ce poți face să reactivezi acești abonați? Poți iniția o campanie de reactivare a abonaților inactivi.

Identifică abonații inactivi din lista de e-mail și trimite un e-mail de reactivare, în care să specifici că îi dorești înapoi, cu un subiect care să indice exact acest lucru. Include și un cadou, o ofertă specială sau o reducere.

Mută abonații care au răspuns în lista de e-mail activă și informează abonații care nu răspund că vor fi eliminați din listă.

Pentru a menține o listă cât mai mare de abonați implicați poți recurge la următoarele:

  • oferă în mod regulat bonusuri, vouchere, reduceri, concursuri, etc. pentru a motiva destinatarii să deschidă e-mailurile și să facă acțiunea solicitată
  • asigură-te că subiectul fiecărui e-mail transmite exact despre ce este vorba în mesaj; subiectul e-mailului trebuie să fie în concordanță cu conținutul acestuia
  • determină care este cea mai bună frecvență de trimitere a e-mailurilor pentru abonații tăi
    limitează cantitatea de conținut promoțional din buletinele informative
  • află de ce oamenii se dezabonează (prin introducerea unui chestionar) și folosește informațiile pentru a-ți îmbunătăți strategia
  • poți avea în vedere o reînnoire a abonamentului la e-mailuri, la o anumită perioadă de timp, de exemplu după un an de zile poți solicita abonaților să-și reînnoiască abonamentul.

E-mailul reprezintă unul dintre cele mai profitabile canale de marketing digital. Cu cele peste 144 miliarde de e-mailuri trimise zilnic la nivel mondial, acesta are avantajul că stă în căsuța de inbox până când destinatarul hotărăște ce să facă cu el, să-l citească, să-l șteargă sau să-l arhiveze. Așa că, dacă încă nu folosești e-mail marketingul pentru promovarea și creșterea afacerii tale, este timpul să o faci.

Acum că știi în ce constă o strategie de e-mail marketing, este timpul să construiești una pentru tine și afacerea ta.

Te-ar putea interesa

Cele mai vândute Kituri

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Templateuri kituri de marketing digital

OBȚINE 15% DISCOUNT

la prima ta comandă


Și bucură-te de template-uri de marketing și sfaturi gratuite, super utile pentru afacerea ta!

GDPR

Super! Codul tău de reducere te așteaptă în inbox.