0
0 produse în coș

No products in the cart.

Selectează o Pagină

REDUCERI ❤️ LA TOATE KITURILE

Ce este e-mail marketing și cum te poate ajuta să-ți crești vânzările

Categorie: E-mail Marketing
Prin e-mail se realizează o legătură directă, 1:1, cu clientul sau potențialul client, mesajele pot fi personalizate și optimizate, iar impactul acestora poate fi măsurat în timp real, ceea ce-ți oferă posibilitatea adaptării acestora pentru obținerea celor mai bune rezultate.

E-mail marketingul sau marketingul prin e-mail reprezintă unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing pe care le poți folosi pentru afacerea ta, indiferent dacă aceasta este una online sau offline. Este un instrument ușor accesibil, direct și foarte eficient.

E-mail marketingul folosește e-mailul pentru a comunica mesaje importante, pentru a crește lista clienților și a clienților potențiali, pentru a crește loialitatea clienților, dar și vânzările.

Trebuie să reții că clienții potențiali nu-și oferă ușor datele personale, precum adresa de e-mail, dar odată obținute și folosite corect, pot face marketingul prin e-mail un instrument de relaționare și de creștere a veniturilor.

Prin e-mail se realizează o legătură directă, 1:1, cu clientul sau potențialul client, mesajele pot fi personalizate și optimizate, iar impactul acestora poate fi măsurat în timp real, ceea ce-ți oferă posibilitatea adaptării acestora pentru obținerea celor mai bune rezultate.

Poate ai fost tentat să renunți la marketingul prin e-mail, acum când rețelele de socializare sunt la mare căutare. Ei bine, există dovezi statistice, studii care arată că marketingul prin e-mail are o rată de conversie mai mare decât rețelele sociale (2,3% comparativ cu 1%).

Un mare avantaj al e-mail marketing-ului față de rețelele sociale îl reprezintă faptul că, potențialii clienți sunt mai susceptibili de a citi un e-mail decât de a citi mesajele tale transmise prin intermediul rețelelor sociale. Un e-mail rămâne într-o căsuță de e-mail până când va fi citit, arhivat sau șters, pe când un mesaj pe rețelele de socializare poate să treacă neobservat.

În același timp, adăugarea butoanelor de „Share” sau „LIKE” pentru rețelele de socializare în e-mailuri, oferă o modalitate suplimentară pentru a-ți face cunoscut produsul, marca. Ideal ar fi ca marketingul prin e-mail să meargă mână în mână cu rețelele de socializare.

Citește în continuare pentru a afla care sunt marile avantaje ale marketing-ului prin e-mail, care sunt tipurile de e-mail marketing, dar și dacă acest instrument de marketing este potrivit pentru tine și afacerea ta.

 

Ce este e-mail marketingul

Deși e-mail marketingul există de ceva vreme, continuă să genereze o foarte mare rentabilitate a investiției, ceea ce îl face unul dintre cele mai eficiente canale digitale.

Istoria e-mail marketing-ului începe în anul 1978, când, conform înregistrărilor, a generat vânzări de 13 milioane de dolari și a dat startul la acest instrument de marketing, unul dintre cele mai des utilizate chiar și în prezent.

În anii 90, e-mailul a devenit ceva obișnuit și era, în mare parte, e-mailul de azi, pe care cu toții îl știm.

Anul 1998 reprezintă anul în care Microsoft a lansat Internet Mail, care mai târziu a devenit Outlook. Tot în 1998 a fost lansat și Hotmail, care a devenit cea mai populară formă de comunicare online. Dar, pentru e-mail marketing, anul 1998 reprezintă un reper datorită introducerii HTML, ceea ce a permis adăugarea de fonturi, culori, grafică și imagini.

Anul 2009 este marcat de apariția e-mail-urilor receptive care au optimizat e-mail-urile pentru desktop, tabletă și telefoanele mobile.

E-mail marketingul reprezintă o strategie de marketing direct care folosește e-mailul pentru a promova serviciile sau produsele unei companii, pentru a fideliza clienții și pentru a atrage clienți noi, pentru a transmite mesaje importante și nu în ultimul rând pentru a crește vânzările și implicit veniturile.

Marketingul prin e-mail este deosebit de rentabil, el generează un foarte bun ROI (return of investment).

E-mail marketingul este un excelent instrument care te ajută să clădești și să menții relații cu clienții potențiali, de a genera trafic către blogul tău, de a le transmite acestora informații importante, de a-ți promova produsul sau serviciul oferit, precum și campaniile promoționale, care, în final, vor duce la creșterea vânzărilor.

E-mail marketingul din zilele noastre se bazează pe principiile consimțământului, personalizării și segmentării, care pot fi realizate mult mai ușor cu ajutorul automatizării. Astfel, poți trimite e-mailuri țintite întărind legătura între tine și respondent.

Avantajele e-mail marketing-ului

Dacă încă nu ești hotărât să apelezi la marketingul prin e-mail, îți prezentăm mai jos o parte din avantajele acestuia. Așadar:

Costul mic

Marketingul prin e-mail implică costuri considerabil mai mici față de alte canale, este de departe cel mai ieftin instrument de marketing, dacă ne uităm la costurile per client (aproximativ 0,01 cenți pentru a trimite un e-mail de marketing).

Acoperire foarte mare

Acest canal de comunicare, e-mailul, are o acoperire foarte mare la nivel global. În anul 2020 aproape jumătate din populația planetei, aproximativ 4 miliarde de oameni, foloseau e-mailul ca mijloc de comunicare, cei mai mulți dintre ei verificându-și e-mailul măcar o dată pe zi.

O excelentă rată de recuperare a investiției

Marketingul prin e-mail prezintă un excelent ROI (Return Of Investment). Astfel, rata de recuperare a investiției este de aproximativ 40:1 (fiecare leu cheltuit va returna aproximativ 40 de lei). Astfel, utilizarea corespunzătoare, corectă a e-mail marketing-ului va deveni o sursă de venit pentru tine și afacerea ta.

Controlul deplin

Marketingul prin e-mail oferă un control deplin asupra comunicării. Singurul lucru pe care nu îl poți controla pe deplin este livrarea e-mail-urilor, dar chiar și așa, media de plasare a mesajelor în căsuțele de e-mail este de aproximativ 83%.

Rapiditate de setare, pregătire și trimitere

Cu ajutorul e-mail marketing-ului poți ajunge la publicul țintă în doar câteva secunde. Mai mult, marketingul prin e-mail este ușor de folosit. Poți proiecta șabloane de e-mail, sau poți poți folosi șabloane gata făcute, care corespund cu ceea ce vrei să transmiți, iar cu ajutorul instrumentelor de segmentare, personalizare și automatizare poți crea o legătură cu publicul țintă care, în final, va conduce la rezultatele așteptate (deschiderea e-mailurilor, vizitarea blogului, cumpărarea produsului).

Timp de răspuns considerabil mai mic

Timpul de răspuns este de aproximativ 48 de ore.

Rezultate măsurabile în timp real

Acesta este un mare avantaj al marketing-ului prin e-mail. Cuantificarea rapidă a succesului unei campanii îți oferă posibilitatea de a ajusta strategiile de marketing pentru campaniile viitoare, astfel încât să obții rezultatele dorite.

Nivel ridicat de personalizare

Cu ajutorul instrumentelor de segmentare și personalizare poți trimite e-mailuri țintite pentru diferite segmente de utilizatori, întărind astfel legătura dintre tine și respondent (acesta poate simți că mesajul îi este adresat direct lui).

Optimizarea campaniilor de marketing prin e-mail

Folosirea testelor, testele A/B pentru testarea fie subiectului e-mailului (pentru a verifica rata de deschidere a e-mailurilor) fie a altor caracteristici, de exemplu folosirea emoticoanelor, sau ce conținut de e-mail face ca respondentul să facă o acțiune (să deschidă e-mailul, să dea click pe un link din conținut, să viziteze site-ul sau blogul, etc.).

Deținerea unei baze de date

Construirea unei baze de date, a unei liste de e-mail este foarte importantă. Această listă poate fi cel mai mare activ de marketing online pe care îl deții, un număr foarte mare de oameni care doresc să afle mai multe despre produsul tău, despre brandul tău.

Spre deosebire de rețelele de socializare unde lista de utilizatori și conținutul media aparțin de regulă platformei de social media, lista de adrese de e-mail pe care ai construit-o, dar și conținutul pe care îl produci și îl trimiți, îți aparțin.

Mediul de marketing preferat

Conform studiilor, majoritatea oamenilor preferă să primească oferte, mesaje de la companii prin intermediul e-mail-urilor, deoarece acestea nu sunt intruzive, sunt citite atunci când destinatarul dorește să o facă, iar conținutul este mult mai bine conceput și relevant.

În plus, atunci când consideră că conținutul e-mailului nu mai este relevant pentru ei, se pot dezabona oricând.

Beneficiile e-mail marketing-ului

Și dacă avantajele e-mail marketing-ului nu te-au convins, iată mai jos, câteva dintre beneficiile acestuia:

Conștientizarea produselor, a mărcii

Prin e-mail marketing, cu ajutorul mesajelor personalizate, poți avea un impact mai mare asupra publicului tău.

Conversia, vânzarea produselor sau a serviciilor oferite

Conform sondajelor, aproximativ 59% dintre agenții de marketing declară că e-mailul reprezintă cea mai mare sursă de rentabilizare a investiției, iar 59% dintre respondenți spun că e-mail marketingul le influențează decizia de a face o cumpărare.

Atragerea de noi clienți

Folosind metoda de inbound, marketingul prin e-mail este folosit pentru a alimenta clienții potențiali și pentru a mări rata de conversie, vânzările.

Fidelizarea clienților existenți

E-mail marketingul este o modalitate foarte eficientă de a construi o comunitate, de a obține loialitatea clienților pe parcursul călătoriei lor, de când află de tine până fac o conversie, dar și menținerea acestora, fidelizarea lor.

Colectarea de feedback și sondaje

Obținerea unui feedback de la clienți este foarte importantă dacă vrei ca aceștia să continue să interacționeze cu tine și să facă achiziții. Cu ajutorul e-mail marketing-ului poți realiza sondaje, poți obține feedback, prin organizarea campaniilor de e-mail. În urma rezultatelor obținute poți recurge la strategii care să îmbunătățească experiența clienților și să conducă la un grad de satisfacție mare a acestora.

Generarea de trafic către site-ul tău

Cu ajutorul marketing-ului prin e-mail trimiți trafic către site-ul tău și, totodată, menții publicul țintă implicat cu marca și site-ul tău.

Realizarea de campanii eficiente, rentabile, în scurt timp

Poți realiza o campanie de marketing prin e-mail chiar într-o singură zi), dar în același timp care generează venituri și noi clienți potențiali.

Oferirea de valoare adăugată publicului țintă

Chiar și atunci când clienții nu fac o achiziție poți să adaugi valoare astfel încât aceștia să rămână interesați de ceea ce le propui.

Trimiterea campaniilor la timp și în momentul potrivit

Punerea la punct a unei campanii prin e-mail nu durează așa mult cât una tradițională, și, în plus, poți alege momentul potrivit când să trimiți e-mailul, cu ajutorul instrumentelor de segmentare și automatizare. Astfel, te asiguri că publicul țintă vede e-mailul la momentul potrivit.

Încă mai funcționează e-mail marketingul?

Ei bine, da. E-mail marketingul este din ce în ce mai utilizat de companii. E-mail marketingul este unul dintre cele mai rentabile instrumente care, în plus generează un excelent ROI, are o rentabilitate foarte mare.

E-mail marketingul reprezintă un excelent mijloc de comunicare între tine și publicul țintă, clienții existenți și potențiali. Cu ajutorul acestuia și a instrumentelor de e-mail marketing poți construi relații directe cu clienții tăi, poți genera trafic către blogul tău, către site-ul tău, poți transmite informații valoroase, poți promova ultimile promoții, toate acestea conducând în final la o acțiune din partea publicului, care pot determina o vânzare și multe altele.

E-mail marketingul a devenit un instrument foarte utilizat, parțial și pentru că forțează utilizatorii să facă o acțiune. Un e-mail rămâne în căsuța de e-mail până când va fi citit, șters sau arhivat.

Tipuri de e-mail marketing

Pentru a avea succes cu o campanie de e-mail marketing trebuie să trimiți e-mailul potrivit la momentul potrivit. Dacă vei trimite doar e-mailuri informaționale săptămânal, nu vei genera vânzări.

În același timp, dacă vei trimite doar e-mailuri promoționale și nimic altceva care să adauge valoare, cel mai probabil clienții tăi nu vor mai vrea să audă de produsul tău, de marca ta. De aceea, este foarte important ca marketingul prin e-mail să conțină diferite tipuri de e-mail, care dacă sunt folosite corect pot conduce la o acțiune din partea publicului țintă.

Specialiștii în marketing creează fluxuri automate de e-mail care sunt declanșate de acțiuni, timp și comportament. În mare, e-mailurile de marketing se pot împărți în:

E-mailul de bun venit

Are o valoare foarte mare și este trimis imediat după ce clientul se înscrie la buletinul informativ. În acest e-mail nu încerci să vinzi nimic ci doar îi confirmi utilizatorului că a luat decizia corectă când a hotărât să-și ofere datele și îi oferi mai multe detalii despre produsul tău, despre marca ta.

E-mailul de retenție sau de reactivare

Acest tip de e-mail este conceput pentru a interacționa din nou cu potențialii clienți și cu cei care nu au mai auzit de mult de produsul tău, de marca ta.

Aceste e-mailuri pot reactiva clienții inactivi, pot fi concepute pentru a vinde clienților existenți și pentru a crește frecvența achizițiilor și, de asemenea, pot fi concepute pentru a crește gradul de utilizare și satisfacție a produsului.

E-mailul promoțional

Aceste tipuri de e-mailuri se adresează unei categorii mari de populație și sunt concepute pentru a promova oferte de produse care să determine clienții să se aboneze la produsul sau serviciul tău sau să facă o achiziție. Este o strategie care poate conduce la up selling (vânzări incrementale), dar și la cross selling (vânzări încrucișate) a produselor clienților tăi.

E-mailul cu buletine informative (newsletters)

Acest tip de e-mail oferă știri, actualizări, conținut care să țină clienții aproape și interesați. Este un instrument scalabil de a crește lista de e-mail și poate conține și un îndemn la o acțiune (CTA sau Call To Action), de exemplu îndeamnă cititorul să citească o postare pe blog sau să verifice un nou produs.

E-mailul de achiziție

Scopul acestor e-mailuri este acela de a determina clientul potențial să facă o achiziție, de a-l împinge în josul funnel-ului de conversie într-un mod mai rapid, dar foarte personalizat și direcționat, lucru posibil datorită instrumentelor de marketing, segmentarea și personalizarea.

E-mailurile sezoniere

Aproape toate companiile profită de sezonul sărbătorilor, sau ocaziilor speciale, pentru a trimite mesaje dedicate clienților și clienților potențiali. Aceste e-mailuri pot conține informații despre promoțiile viitoare.

E-mailul de feedback

Menținerea clienților satisfăcuți este succesul afacerii tale așa că efectuarea unor sondaje pentru a afla gradul de satisfacție a acestora este foarte importantă. Cu ajutorul acestui tip de e-mail întărești faptul că opinia clienților tăi este foarte importantă și că vrei ca ei să se bucure din plin de produsele sau serviciile pe care le oferi.

Este e-mail marketingul pentru mine?

Da, e-mail marketingul este pentru tine dacă ai o afacere, un produs sau un serviciu de care vrei să audă lumea. Chiar dacă poate ai auzit de campanii de marketing care nu și-au atins scopul, acest lucru se datorează faptului că nu au utilizat e-mail marketingul corect și corespunzător.

Da, e-mail marketingul este pentru tine dacă:

  • dorești să creezi legături, conexiuni personalizate cu publicul tău
  • dorești să-ți faci cunoscut produsul sau serviciul
  • dorești să menții produsul, serviciul, marca ta în atenția clienților
  • dorești să crești lista de clienți și de clienți potențiali
  • dorești să mărești gradul de conversie, să crești vânzările
  • dorești să oferi clienților și potențialilor clienți conținut de calitate, care să genereze trafic către blogul tău, către site-ul tău
  • dorești să oferi clienților conținut de calitate care să-i bucure, să-i ajute să-și atingă obiectivele și lista ar putea continua.

Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai des folosite instrumente de marketing și care are o rată de returnare a investiției excelentă. Este instrumentul prin care îți faci cunoscute produsele sau serviciile publicului larg, dar cu ajutorul e-mail marketing-ului poți realiza o legătură, o conexiune specială cu clienții existenți sau potențiali prin mesaje personalizate.

Atunci când e-mailurile de marketing sunt personalizate, bine scrise și direcționate conduc la recuperarea investiției, în medie 40:1 (40 de lei se întorc pentru fiecare leu investit). Dar, pentru a obține acest lucru este important să lucrezi cu o echipă bine pregătită sau să folosești e-mailul potrivit pe care să-l trimiți la momentul potrivit.

Te-ar putea interesa

Cele mai vândute Kituri

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Templateuri kituri de marketing digital

OBȚINE 15% DISCOUNT

la prima ta comandă


Și bucură-te de template-uri de marketing și sfaturi gratuite, super utile pentru afacerea ta!

GDPR

Super! Codul tău de reducere te așteaptă în inbox.