0
0 produse în coș

Selectează o Pagină

REDUCERI ❤️ LA TOATE KITURILE

E-mailurile de retenție clienți. De ce retenția clienților este atât de importantă

Într-o lume unde atragerea unui client nou poate costa de cinci ori mai mult decât păstrarea unuia existent, arta retenției clienților devine esențială pentru orice afacere. Acest articol explorează conceptul vital de retenție a clienților, dezvăluind nu doar ce înseamnă aceasta, ci și de ce este atât de crucială pentru succesul pe termen lung al unei companii. Vom împărtăși strategii dovedite și inovative de retenție a clienților, punând un accent deosebit pe un instrument adesea subestimat, dar extrem de puternic: emailul de retenție

Atunci când este folosit corespunzător, la potențial maxim, marketingul prin e-mail poate face minuni atât în ceea ce privește achiziția de noi clienți, dar și retenția și fidelizarea celor deja existenți.

Ei bine, dacă e-mailul a luat naștere în anul 1970, marketingul prin e-mail a apărut doar 8 ani mai târziu, atunci când un e-mail de marketing a fost trimis în bloc unui număr de doar 400 de destinatari, dar care a generat un profit de 13 milioane de dolari. Deci, e-mail marketingul a funcționat atunci și continuă să funcționeze și azi.

 

E-mail marketingul reprezintă cea mai eficientă modalitate de a crește numărul de clienți, dar și de a-i reține pe cei deja existenți, atunci când este folosit corect.

Mulți agenți de marketing se concentrează pe achiziția de clienți noi și creșterea listei de abonati, dar fără campanii de e-mail marketing solide, bine puse la punct, de reținere a clienților, afacerea ta va avea de pierdut.

 

Studiile arată că probabilitatea ca un client deja existent să cumpere din nou este 60-70% în comparație cu doar 5-20% a unui client potențial. Așadar ai nevoie de strategii eficiente de reținere și fidelizare a clienților care, să se integreze în strategia generală de e-mail marketing.

Pentru a avea succes, orice afacere are nevoie de clienți. Pentru a menține clienții satisfăcuți și implicați cu afacerea ta este nevoie de o comunicare permanentă și personalizată cu clienții, iar e-mail marketingul reprezintă cea mai eficientă modalitate de a realiza acest lucru.

 

 

Ce este e-mailul de retenție a clienților

Retenția clienților se referă la abilitatea unei companii de a reține clienții, iar un e-mail de retenție a clienților reprezintă orice e-mail trimis cu scopul de a construi afinitate pentru brandul tău, de a câștiga încrederea și loialitatea clienților și de a-i face să cumpere de la tine din nou.

E-mailurile de retenție a clienților sunt concepute astfel încât să crească gradul de mulțumire a acestora față de produsul sau serviciul tău, de a-i familiariza și mai mult cu acestea, de a îmbunătăți  experiența clienților și de a le oferi servicii excepționale.

În funcție de strategia generală de marketing, e-mailurile de retenție pot fi trimise în diferite momente, astfel încât să mențină comunicarea cu clienții. Aceasta este esențială pentru a realiza o legătură directă și personală atât cu noii abonați, cu clienții potențiali, dar și cu clienții existenți.

Înainte de a te scufunda în tainele emailurilor de retenție, nu rata oportunitatea de a-ți îmbunătăți arsenalul de marketing. Descoperă gama noastră de kituri de marketing, esențiale pentru a redacta emailuri care nu doar mențin, ci și cresc loialitatea clienților tăi.

De ce este importantă retenția clienților

E-mailurile de reținere a clienților conțin mesaje direcționate pentru a crește implicarea, satisfacția și loialitatea clienților. Este foarte important să acorzi atenție maximă acestor e-mailuri ca parte integrantă a strategiei generale de e-mail marketing.

Dacă încă mai ai îndoieli cu privire la marketingul prin e-mail de retenție, iată mai jos câteva date statistice:

  • creșterea ratei de retenție a clienților cu doar 5% crește rata de profit cu 25% până la 95%
  • probabilitatea de a vinde unui client nou este de 5-20% pe când cea de a vinde din nou unui client deja existent este de 60-70%
  • achiziționarea unui nou client poate costa de până la 5-7 ori mai mult decât retenția unui client deja existent
  • cei mai mulți deținători de afaceri consideră că e-mailul reprezintă cea mai eficientă modalitate de a păstra clienții
  • cu cât un client cumpără de mai multe ori, probabilitatea ca acesta să cumpere din nou crește
  • e-mailurile de reținere bine concepute, destinate, pot duce la creșterea valorii de viață a clientului (CLV, Customer Lifetime Value); o strategie eficientă de reținere a clienților oferă mai multe oportunități de a vinde încrucișat (cross-sell) și de a vinde și alte produse (up-sell)
  • e-mail marketingul implică costuri mici și un grad de recuperare a investiției foarte mare, un ROI (Returnment Of Investment) de aproximativ 40:1 (se întorc 40 de lei pentru fiecare leu investit)
  • e-mailul permite personalizarea, ceea ce face ca mesajele tale să fie percepute ca venind de la un prieten; e-mailurile personalizate au șanse mult mai mari de a fi deschise și citite și de a-și atinge scopul pentru care au fost concepute
  • e-mailul permite crearea unei legături puternice între brandul tău și client, diferitele tipuri de e-mailuri întăresc această legătură ceea ce poate conduce la reținerea și fidelizarea clienților
  • cu ajutorul e-mailurilor poți ajunge direct la mulți oameni de mai multe ori
  • e-mailul este folosit de foarte mulți oameni, aproximativ 4 miliarde de oameni au adrese de e-mail, cei mai mulți dintre ei verificându-și e-mailul măcar o dată pe zi.

Citește mai multe despre avantajele și beneficiile marketing-ului prin e-mail în articolul „Ce este e-mail marketingul și cum te poate ajuta să-ți crești vânzările

Retenția clienților este foarte importantă pentru creșterea afacerii tale. Mulți clienți preferă să cumpere produse de la o marcă cunoscută, cu care sunt familiarizați, mai degrabă decât să riște cu o marcă nouă.

Mai mult, recomandarea afacerii tale altor oameni de către clienții mulțumiți, nu poate decât să întărească reputația afacerii tale și să crească baza de clienți și vânzările. Reclama „din gură în gură” este extrem de valoroasă, este una dintre cele mai de încredere surse de informații despre bradul tău. Așa că ai grijă de clienții tăi, menține-i conectați și interesați cu afacerea ta, menține-i implicați și satisfăcuți și ei vor avea grijă de afacerea ta, te vor recomanda altor oameni.

Exemple de strategii de retenție a clienților

Retenția și fidelizarea clienților se bazează în cea mai mare parte pe modul în care ai interacționat cu ei înainte de a face o achiziție, în timpul acesteia dar și după aceea.

Oferirea unei experiențe cât mai plăcute, răspunsul la toate întrebările pe care clienții le-ar putea avea, rezolvarea tuturor problemelor, recompensarea loialității cât mai mult posibil,  reprezintă cheia retenției clienților, transformarea lor în clienți fideli.

Strategiile de retenție a clienților includ:

  • Folosește conturile de clienți

O modalitate eficientă de a mări lista de conturi de clienți este de a oferi opțiunea de a crea un cont de client după ce acesta a plasat prima comandă, a făcut prima achiziție.

  • Folosește un software de marketing prin e-mail

Majoritatea software-urilor de marketing prin e-mail oferă instrumentele necesare pentru a pune la punct cele mai eficiente campanii de reținere și fidelizare a clienților, dar și de măsurare a acestora, ca parte a strategiei generale de e-mail marketing.

  • Profită de personalizare

Personalizarea, alături de segmentare, reprezintă instrumente de bază ale marketing-ului prin e-mail. Cu ajutorul acestora poți trimite e-mailuri personalizate, țintite, capabile să întărească legătura între brandul tău și clienți. Clienții preferă recomandări și servicii personalizate, nu vor să perceapă mesajul ca venind de la un robot, vor să vadă umanitatea din spatele brandului.

  • Comunică cu clienții

Este vital să comunici cu clienții. Ajutându-i pe clienți să evite problemele și să profite la maximum de produsele sau/și serviciile tale este în beneficiul amândurora. Niciodată nu subestima puterea conversațiilor unu la unu cu clienții tăi.

  • Asigură confortul clienților

Identifică dorințele și comportamentul clienților și utilizează instrumente care să vină în întâmpinarea acestora. Fă accesul la produsele și/sau serviciile tale cât mai facil posibil.

  • Distinge-te în fața concurenței

Cu o strategie eficientă de e-mail marketing te poți evidenția față de concurență. Odată ce ai obținut un renume tot ce trebuie să faci este să-l păstrezi.

  • Oferă conținut de calitate

Oferă clienților tăi conținut de calitate nu doar conținut promoțional. Poți să faci trimitere la materialele educaționale de blog, poți să incluzi chiar și filmulețe scurte, etc. Oferă clienților valoare în fiecare e-mail. Aceste mici cadouri ajută la construirea încrederii în brandul tău și la fidelizarea clienților.

  • Lasă clientul să aleagă frecvența e-mailurilor

Apelând la această practică, numărul celor care se dezabonează este mai mic.

  • Reactivează clienții inactivi

Redobândirea atenției clienților inactivi face parte din strategia marketingului de loialitate. Oferă-le conținut de calitate, captivant și un mic cadou.

  • Cere feedback clienților tăi

Poți întări și mai mult legătura cu clienții tăi, cerându-le feedback. Astfel, clienții vor simți că vocea lor este auzită, conexiunea între ei și afacerea ta va fi și mai puternică. În plus, poți determina ce funcționează și ce are nevoie de îmbunătățiri în afacerea ta.

Poți trimite e-mailuri după fiecare achiziție întrebând clienții cum a fost experiența  de achiziționare. 

Poți trimite un e-mail după câteva luni să întrebi dacă clientul este mulțumit de produsul sau serviciul achiziționat. Bineînțeles, de fiecare dată trebuie să oferi un mic cadou, reduceri sau alte recompense.

  • Folosește-te de testimoniale

Folosește mărturiile clienților, experiența pozitivă pe care o au vis-a-vis de produsul sau serviciul achiziționat, pentru a întări și mai mult încrederea în brandul tău.

  • Cere-le clienților să te recomande

Clienții satisfăcuți, mulțumiți pot să recomande brandul tău și altor oameni.

Oamenii au tendința de a avea mai mare încredere în ceea ce aud de la familie, prieteni. Aceasta este o formă excelentă de a-ți promova afacerea.

  • Surprinde-ți clienții

Oferindu-le clienților un cadou sau un beneficiu suplimentar, depășește așteptările  acestora și le aduce o bucurie pe care nu o vor uita, întărind și mai mult legătura cu brandul tău.

  • Mulțumește clienților

Uneori un simplu mulțumesc poate face minuni. Mulțumind clienților pentru că au achiziționat un produs de la tine poate face diferența între afacerea ta și concurență.

  • Formează o comunitate în jurul produsului tău

Formarea unei comunități cât mai mari în jurul produsului sau serviciului tău poate încuraja clienții potențiali să treacă la acțiune.

  • Câștigă loialitate cu un produs unic

Oferă un produs sau un serviciu unic, pentru a te evidenția în fața concurenței.

  • Perfecționează procesul de returnare

Aproximativ 70% dintre cei care comandă un produs verifică politica de returnare. Procesul de returnare poate face un client să nu mai cumpere niciodată de la tine dacă nu ai bine pus la punct serviciul de returnare. Statisticile arată că aproximativ 57% dintre clienții nemulțumiți de serviciul de retur vor renunța să mai comande din acel loc.

  • Oferă abonamente

Poți include abonamentul în afacerea ta, dacă aceasta permite. Bineînțeles, nu trebuie ca abonamentul să reprezinte întregul tău model de afaceri.

Abonamentul nu trebuie să implice întotdeauna o taxă. Poți oferi conținut unic și evenimente exclusive. Dacă beneficiază de un tratament special în comparație cu cumpărătorii unici, clienții vor tinde să cumpere din nou de la tine.

  • Transformă plângerile în soluții

Eșecul face parte din viață. A greși e omenește. Învață din fiecare greșeală și ia măsuri pentru ca să nu se mai repete.

Atunci când greșești, cere-ți scuze. Asumă-ți greșeala (care poate nu e din vina ta ci poate fi a firmei de transport, de exemplu) și transmite clientului soluția și cum vei remedia lucrurile pentru a împiedica să se repete acea greșeală.

  • Recompensează loialitatea

Pune la punct un program de fidelizare a clienților. Cu cât un client cumpără mai mult cu atât recompensa trebuie să fie mai mare. Și aceasta nu trebuie să constea doar în reduceri ci și în experiențe unice, exclusive. Clienții mulțumiți se vor întoarce și, mai mult, vor dezvălui experiența în recenzii pozitive și recomandări, ceea ce poate să atragă și mai mulți clienți.

Ce trebuie să conțină un e-mail de retenție clienți

E-mailurile de retenție a clienților trebuie să fie specifice, destinate fiecărui client în parte. Trebuie să dovedească o bună cunoaștere a profilului de client, să răspundă dorințelor acestuia și să arate preocuparea constantă pentru mulțumirea, satisfacția clientului.

Personalizarea e-mailurilor este o necesitate. Oamenii nu vor deschide e-mailurile dacă acestea par automatizate și nu se vor implica dacă tonul este impersonal și robotic.

E-mailurile trebuie să fie personale. Adresează-te clientului ca și când ești în fața lui. Astfel, include în e-mailurile de retenție următoarele:

  • numele tău și logo-ul companiei
  • include numele destinatarului chiar în subiect sau în primul rând al mesajului (acesta se vede înainte ca destinatarul să deschidă e-mailul)
  • alege subiectul cu atenție, acesta trebuie să fie clar, prietenos, dar și profesionist
  • arată-i clientului că știi exact care sunt nevoile lui și că ești acolo pentru a i le satisface
  •  oferă conținut de calitate
  • nu neglija butonul care îndeamnă la acțiune
  • optimizează designul e-mailului și testează-l atât pe desktop cât și pe dispozitivele mobile
  • include link-urile pentru rețelele de socializare (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn)

Exemple de e-mailuri de retenție

E-mailurile de retenție a clienților se bazează pe interacțiunea clienților cu produsul și sunt esențiale în strategia generală de marketing.

Iată mai jos câteva exemple de e-mailuri de retenție clienți:

  • E-mailul de bun venit

Acest tip de e-mail se trimite imediat după ce un client s-a înscris la newsletter-ul tău sau a plasat o comandă.

Acest e-mail reprezintă o bună oportunitate de a te prezenta și de a prezenta produsele sau serviciile tale.

O primire călduroasă și un eventual cadou de bun venit pot dovedi clienților că ești bucuros că s-au alăturat brandului tău.

Creează un mesaj personalizat și include și un buton de îndemn la acțiune (CTA).

  • E-mailul de instruire a clienților

După ce clientul a achiziționat un produs trimiterea unui e-mail în care este instruit cum să folosească acel produs sau serviciu pentru a beneficia de potențialul maxim al acestuia, vor oferi utilizatorilor șansa de înțelege cu adevărat caracteristicile produsului și ce pot realiza folosindu-l. În acest sens poți oferi, cursuri sau webinarii gratuite, dacă se aplică afacerii tale.

  • E-mailul de recuperare a coșului abandonat

Aproximativ 75% din coșurile de cumpărături online sfârșesc a fi abandonate și nu neapărat că clientul nu mai vrea să cumpere, ci pur și simplu atenția i-a fost „furată” de altceva sau apariția unor costuri suplimentare la finalizarea comenzii. Trimiterea unui e-mail de amintire și includerea unei reduceri poate duce la finalizarea comenzii. De asemenea, pe lângă reducere, poți crea și o urgență (FOMO, Fear Of Missing Out) pentru a determina clientul să finalizeze comanda.

  • E-mailul de memento

Acest tip de e-mail este trimis clienților pentru a le aminti de o ocazie viitoare precum lansarea unui nou produs, a unui nou serviciu, amintirea utilizatorilor că este timpul de a înlocui un anumit produs, apropierea unei aniversări, a unei sărbători etc.

Aceste e-mailuri oferă o capacitate de reținere  extraordinară, încurajând clienții să cumpere de la tine, dar fără a fi presați să facă acest lucru.

  • E-mailul de feedback

Cere-le clienților părerea lor despre produsele și serviciile oferite. Astfel vei putea aduce îmbunătățiri acolo unde ceva nu funcționează corespunzător.

Acest tip de e-mailuri sunt foarte importante în strategia de reținere a clienților.

  • E-mailul cu oferte promoționale

Aceste e-mailuri sunt trimise clienților pentru a-i informa despre noi produse și servicii, oferte de vânzare sau oferte pe timp limitat. Aceste e-mailuri funcționează aproape întotdeauna. Toți ne dorim să profităm de anumite oferte.

  • E-mailul de re-implicare

Aceste e-mailuri sunt trimise clienților inactivi pentru ai reactiva. Include în acest tip de e-mail o reducere la următoarea achiziție sau abonament gratuit pentru o lună sau două, etc.

  • E-mailul de mulțumire

Întotdeauna mulțumește clienților tăi. Aceste e-mailuri creează o legătură mai profundă între afacerea ta și clienți. Mulțumește-le cu fiecare ocazie (când fac prima comandă, când dau feedback, pentru abonarea la newsletter, pentru recomandări, etc.).

  • E-mail pentru ocazii speciale

Ocaziile speciale, precum aniversările, ziua mamei, ziua îndrăgostiților, etc. sunt un prilej excelent de a contacta clienții existenți, de a le reaminti de afacerea ta. Poți include și un mic cadou cu ocazia acestor sărbători (reducere la următoarea comandă, un voucher, un conținut exclusiv, etc.).

  • E-mailul aniversar

Trimite un e-mail aniversar de ziua de naștere a clientului, personalizează-l și include și un cadou. Astfel, vei crea o bucurie destinatarului și ție un serviciu, legându-l și mai mult de brandul tău.

  • E-mailul cu testimonialele

Mulțumirea clienților care deja folosesc produsele sau serviciile oferite poate crește rata de retenție.

  • E-mailul de recomandare

Cere-le clienților mulțumiți să te recomande, să recomande produsele și serviciile tale. Bineînțeles, vei răsplăti acest efort cu un cadou.

Abordează fiecare tip de e-mail ca pe o oportunitate unică de a aprofunda relația cu fiecare client, prin trimiterea mesajului potrivit la momentul potrivit.

O strategie de marketing nu se încheie atunci când clientul a cumpărat de pe site-ul tău. În schimb, aceast fapt  ar trebui abordat ca începutul unei relații cât mai lungi. Toate e-mailurile de retenție a clienților trebuie construite astfel încât să îmbunătățească experiența clienților, să le ofere valoare, un conținut inteligent, astfel încât să conducă la achiziții repetate.

Prin intermediul marketing-ului prin e-mail poți interacționa și educa clienții, poți adăuga valoare produselor sau serviciilor tale, poți fi o sursă valoroasă de informații astfel încât clienții să apeleze la tine pentru știri și informații din industrie, astfel te vei distinge de concurență, vei avea clienți fideli și o creștere a afacerii tale.

Concentrează-te pe retenția clienților existenți. Aceasta poate fi o modalitate excelentă de a crește veniturile.

Acum că știi ce ai de făcut, este timpul să te apuci de treabă. Dar dacă ți-am spune că avem pentru tine o soluție super simplă de a obține toate aceste emailuri fără a scrie niciun email?

Am creat pentru tine și alți antreprebori care nu au timp și/sau skiluri de marketing, template-uri de emailuri „gata-făcute”, dar și alte sute de template-uri de marketing și conținut, pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale.

Obține Kitul de Marketing al Antreprenorului și câștigă timp, clienți și venituri online, FAST și fără efort.

Pentru doar 67 de euro, primești acces rapid la sute de template-uri de marketing, personalizabile și gata de utilizat, create de către specialiști în marleting, pentru a te ajuta să-ți promovezi și să-ți vinzi produsele și serviciile în mediul online, „ca la carte”.

Marketing-ul nu a fost niciodată atât de simplu.

Cumpără acum Kitul de Marketing al Antreprenorului

Templateuri kituri de marketing digital

OBȚINE 15% DISCOUNT

la prima ta comandă


Și bucură-te de template-uri de marketing și sfaturi gratuite, super utile pentru afacerea ta!

GDPR

Super! Codul tău de reducere te așteaptă în inbox.

Folosește funnel-urile care funcționează și pentru noi!

Descarcă GRATUIT 6 modele testate de noi și creează funnel-uri care dau rezultate.

 

GDPR

Super! Funnel maps-urile sunt pe drum către inboxul tău.