0
0 produse în coș

Selectează o Pagină

REDUCERI ❤️ LA TOATE KITURILE

Cum să îmbunătățești implicarea pe rețelele de socializare

Îmbunătățirea implicării pe rețelele de socializare, cum ar fi Facebook și Instagram, este esențială în marketingul digital. Deși odinioară succesul era măsurat prin numărul de urmăritori, s-a constatat că un număr mare de urmăritori nu garantează neapărat un grad de implicare activă. Implicarea reală indică interesul audienței față de un cont și joacă un rol crucial în creșterea notorietății brandului și în atragerea de noi clienți. Pentru a atinge un nivel înalt de implicare, este necesară o strategie bine gândită, care implică efort, timp și tehnici dovedite. Acest articol oferă sfaturi și tactici valoroase pentru proprietarii de mici afaceri sau începători în domeniul marketingului pe rețelele sociale.

Sfaturi și tactici pentru Facebook și Instagram

Un element de bază al marketingului digital, al marketingului pe rețelele de socializare, îl reprezintă implicarea, angajamentul, audienței cu brandul tău, cu afacerea ta. De aceea, îmbunătățirea implicării pe rețelele de socializare reprezintă o prioritate pentru majoritatea companiilor, a agenților de marketing și a influencerilor.

Dacă în trecut principalul indicator al succesului unui cont pe rețelele de socializare îl reprezenta numărul de urmăritori, între timp acest lucru s-a schimbat. S-a dovedit că un număr foarte mare de urmăritori nu înseamnă întotdeauna și un grad de implicare mai mare. Mai mult, urmăritorii pasivi pot afecta negativ contul.

Implicarea pe rețelele sociale arată cât de interesant este contul tău pentru alte persoane și reprezintă una dintre cele mai importante valori pentru orice brand care are un cont pe rețelele sociale. Cu cât gradul de implicare este mai mare cu atât publicul este mai activ, brand-ul este mai cunoscut, iar posibilitățile de creștere a numărului de clienți sunt mai mari.

Dar, implicarea pe rețelele de socializare nu se obține peste noapte. Acest lucru implică multă muncă, timp și strategie. Brandurile de renume folosesc strategii de marketing bine cercetate și consolidate, bazate pe tactici care s-au dovedit eficiente de-a lungul timpului.

Dacă ești deținătorul unei mici afaceri, ești la început de drum și încerci să dezvolți o strategie de implicare pe rețelele sociale, citește în continuare pentru a afla sfaturi și tactici care te pot ajuta în acest sens.

 

 

Ce reprezintă implicarea pe rețelele de socializare

Implicarea pe rețelele de socializare se referă la numărul de acțiuni pe care le declanșează postările tale în rândul publicului.

În funcție de platforma la care te raportezi, în funcție de rețeaua de socializare, această implicare poate varia și poate cuprinde aprecieri, comentarii, distribuiri, salvări,etc.

De exemplu pentru Facebook, implicarea înseamnă toate interacțiunile publicului cu postările și profilul unei pagini, toate mesajele, toate comentariile, fiecare click pe pagină sau profil, fiecare distribuire, fiecare click pe îndemnul la acțiune, pe CTA, aprecierile și multe altele.

Instagram a încorporat comentarii, aprecieri și salvări în formula sa de implicare.

Pentru YouTube implicarea poate însemna numărul de Like-uri la postări, etc.

Cum ar fi dacă TOATE materiale grafice pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale ar fi „gata-făcute pentru tine”?

Încearcă Kiturile de Marketing și Media create de noi (specialiști în marketing și graficieni profesioniști) pentru antreprenorii din România și Moldova.

Marketing făcut simplu și eficient.

De ce este importantă implicarea pe rețelele sociale

Monitorizarea implicării pe rețelele de socializare este extrem de importantă, deoarece aceasta oferă unele dintre cele mai identificabile informații cu privire la interesul pe care postările tale îl declanșează în rândul publicului.

Implicarea pe rețelele sociale te ajută să îți faci cunoscută afacerea, să crești gradul de conștientizare a brandului tău în rândul populației. De asemenea, implicarea pe rețelele sociale te ajută să construiești o relație cu publicul tău și să o consolidezi. Atunci când oamenii interacționează cu postările tale, ai posibilitatea de a-i cunoaște. Răspunde la comentarii și la întrebări. Încearcă să continui discuția pentru a afla cât mai multe despre audiența ta, pentru a o menține mulțumită și implicată.

Implicarea pe rețelele de socializare te ajută la creșterea loialității clienților, la fidelizarea lor. Ajutând clienții în timp util, rezolvându-le solicitările prompt, oferindu-le o experiență unică, aceștia nu numai că vor fi foarte mulțumiți, dar se vor transforma în clienți fideli. Ei vor prefera brandul tău deoarece ai știut când și cum să glumești cu ei, ai știut să le mulțumești  pentru fiecare interacțiune pe care au avut-o cu tine, cu afacerea ta și pentru că i-ai ajutat atunci când au avut nevoie.

Nu în ultimul rând, creșterea implicării pe rețelele de socializare duce la creșterea vânzărilor. Dacă ești activ pe rețelele sociale și răspunzi prompt la postările adepților, aceștia se vor simți mai încrezători să facă o achiziție. Chiar și atunci când există comentarii negative, pentru că nu putem mulțumi tot timpul pe toată lumea, dacă răspunzi pozitiv și rezolvi problema, vânzările vor continua să crească.

Sfaturi pentru a crește implicarea pe rețelele sociale

Rețelele de socializare reprezintă un excelent instrument de comunicare cu publicul în timp real, de a construi o comunitate în jurul brandului tău, de a construi loialitate în jurul acesteia. Dar până la obținerea acestor lucruri este un drum lung, care necesită multă muncă și strategie.

Iată câteva idei și sfaturi care te pot ajuta:

Analizează implicarea actuală folosind instrumente de analiză

Înainte de a trece la creșterea ratei de implicare pe rețelele sociale trebuie să verifici unde te situezi. Care este gradul de implicare actual? Pentru acest lucru trebuie să recurgi la instrumentele de analiză specifice fiecărei platforme de socializare în parte. Aproape fiecare platformă de socializare are încorporate instrumente de măsurare a audienței. În plus, oricând poți alege din marea varietate de terțe instrumente.

În acest mod poți analiza ce tip de postări a dus la cel mai mare grad de implicare, cu ce au ieșit în evidență, astfel încât vei ști pe ce să pui accentul în continuare. Postează conținut asemănător și analizează din nou.

Folosind instrumentele de analiză, nu numai că salvezi timp prețios, dar acestea te scutesc și de calculele matematice, arătându-ți în timp real datele procesate.

Înțelege platforma de socializare

Deoarece fiecare platformă de socializare are propriile valori și tendințe, trebuie să-ți ajustezi strategia de implicare pentru a se potrivi rețelei respective.

De asemenea, trebuie să alegi care dintre multele rețele de socializare se potrivesc cel mai bine pentru afacerea ta, cu publicul tău țintă.

Care sunt rețelele sociale pe care acesta își petrece cel mai mult timp?

Care dintre rețelele de socializare se potrivesc cel mai bine cu afacerea ta, cu obiectivele propuse?

Cunoaște-ți publicul țintă

Pentru a avea un grad de implicare cât mai mare pe rețelele de socializare este esențial să cunoști publicul căruia i te adresezi, să ai o definiție clară a publicului țintă.

Care sunt oamenii cel mai probabil interesați de produsul sau serviciul tău?

În funcție de publicul țintă vei decide de la ce conținut să postezi până la cel mai potrivit moment pentru a posta.

Țintește o creștere organică a numărului de urmăritori

Deși publicitatea plătită poate duce la o creștere rapidă a numărului de urmăritori, o creștere organică a acestuia este de preferat. Cu un conținut unic, de calitate, care poate fi partajat te poți conecta mai bine cu publicul căruia i te adresezi și poți realiza o conexiune cu acesta, o relație care se poate transforma într-una de durată, de încredere. Acest lucru nu numai că poate crește gradul de implicare, dar poate crește și conversiile, vânzările.

Reține! Nu întotdeauna mai mult înseamnă mai bun atunci când vine vorba de numărul de urmăritori. Este de preferat un număr mai mic de urmăritori cu un grad mare de implicare unui număr mare de urmăritori, dar inactivi, cu un grad de implicare foarte mic.

Postează conținut unic, valoros

Fii autentic! Indiferent de tipul de conținut pe care preferi să-l publici, autenticitatea acestuia joacă un rol important în gradul de implicare a audienței. Așadar, fie că postezi o glumă, un clip video, o imagine a unui produs, sau orice alt tip de conținut, alege să postezi conținutul care va genera o reacție pozitivă din partea publicului, va îmbunătăți distribuirile, aprecierile, comentariile.

Postează conținutul care să ducă la creșterea gradului de conștientizare a brandului tău, la creșterea implicării și nu în ultimul rând la creșterea conversiilor.

Probabil va trebui să experimentezi diferite tipuri de conținut până a afla care este cel care obține gradul cel mai mare de implicare, dar, în final, tot efortul va fi răsplătit.

Crează postări eficiente

Pentru a fi eficientă, o postare trebuie nu numai să fie unică, valoroasă, dar trebuie să se evidențieze printr-un titlu care să atragă atenția, să îndemne utilizatorul să citească mai mult. De asemenea, dacă dorești ca cititorul să facă o acțiune, cum ar fi vizitarea site-ului web sau înscrierea la un concurs, de exemplu, trebuie să incluzi un puternic și cât mai convingător îndemn la acțiune, CTA.

Află care este cel mai bun moment pentru a posta

O altă modalitate excelentă de a crește implicarea pe rețelele de socializare o reprezintă cunoașterea celui mai bun moment pentru a posta.

Este important să nu postezi prea rar pentru ca audiența să nu uite de tine, dar nici prea des pentru a nu plictisi.

Doar prin încercări repetate și analiză vei putea determina care este cel mai bun moment pentru a posta, vei putea determina când publicul tău este cel mai activ pe diferitele platforme de socializare.

Revitalizează-ți potențialul de engagement cu un KIT de marketing.

Utilizează hashtag-urile în mod strategic

Hashtag-urile ajută publicul țintă să identifice mai ușor canalele și conținutul de pe rețelele de socializare. Cu ajutorul acestor cuvinte cheie postările tale pot fi vizibile și pentru alți utilizatori, în afara celor care te urmăresc deja. În acest fel îți poți crește numărul de adepți și-ți poți face afacerea și mai cunoscută.

Pentru o acoperire cât mai mare, ia în considerare utilizarea hashtag-urilor populare, dar, atenție, nu utiliza hashtag-uri prea generice care ar putea trimite postarea în spam.

Utilizează emoticoanele

Emoticoanele sunt foarte des folosite în comunicarea de zi cu zi, de aceea trebuie să te aliniezi tendințelor.

Pe lângă faptul că dau o notă prietenoasă și jucăușă postărilor, emoticoanele pot structura mai bine subtitrările acestora. Astfel publicul va înțelege mai rapid despre ce este vorba în postare.

Folosirea emoticoanelor poate duce la creșterea implicării pe rețelele de socializare, la creșterea aprecierilor, a distribuirilor și a comentariilor.

Folosește imaginile

Atunci când utilizatorii derulează pe rețelele de socializare, ai la dispoziție aproximativ trei secunde pentru a capta atenția.

Materialele vizuale, precum fotografiile, videoclipurile, infograficele, au șanse mai mari să iasă în evidență și să atragă atenția publicului tău, ceea ce poate conduce la o mai mare implicare. Așadar, este important să folosești imagini relevante în postările tale, ori de câte ori este posibil.

Tipuri de postări de implicare pe rețelele de socializare

Pentru a crește implicarea pe rețelele de socializare și pentru a obține o implicare de calitate este important să apelezi la o abordare cât mai captivantă și interactivă. Există o varietate de moduri în care poți realiza acest lucru, inclusiv:

  • Giveaway, concursuri

Toată lumea adoră cadourile. Găzduirea unui giveaway reprezintă unul dintre cele mai rapide moduri de a interacționa cu publicul tău. Micile concursuri, cu premii atractive cresc gradul de implicare și loialitatea publicului.

Nu uita ca întotdeauna să mulțumești tuturor participanților, iar pe cei care nu au câștigat să-i consolezi cu câteva cuvinte frumoase și să-i asiguri că vor mai exista și alte concursuri.

  • Puzzle-uri, ghicitori

O altă metodă de a implica publicul o reprezintă rezolvarea unui puzzle sau a unei ghicitori cu răspunsul într-un comentariu. Poți răspunde la comentarii cu o întrebare pentru a continua discuția și a menține publicul implicat.

  • Citate

Folosește citate care să provoace emoție și să încurajeze audiența să facă o acțiune, să interacționeze cu tine, cu afacerea ta.

  • Întrebări

O altă modalitate excelentă de a crește gradul de implicare este de a pune întrebări. Acestea nu trebuie să fie neapărat legate de produsul sau serviciile oferite de tine, sau pot fi legate indirect de acestea. Important este ca utilizatorii să-și exprime părerile și să le poată auzi pe ale altora.

  • Crearea sentimentului de FOMO

FOMO, fear of missing out sau frica de a pierde ceva, cum ar fi o reducere, o lansare de produs, un concurs sau orice altceva, reprezintă o altă modalitate de a interacționa cu publicul tău, de a-l ține implicat.

  • Glume

Umorul este foarte apreciat pe rețelele de socializare, mai ales dacă este tipul de umor la care publicul tău răspunde, cu care interacționează și de care se bucură.

  • Influenceri

A face un parteneriat cu influencerii se poate dovedi o variantă câștigătoare în lupta cu atragerea de cât mai mulți adepți ai brandului tău și de a crește implicarea pe rețelele de socializare.

  • Webinarii

Webinariile live, care să țină cont de dorințele publicului actual, dar și de cele ale celui potențial, cu un conținut care să satisfacă toate gusturile, reprezintă o altă modalitate de a crește implicarea pe rețelele sociale.

Un webinar live ar trebui să stârnească curiozitatea publicului și să-l facă să interacționeze cu tine, cu afacerea ta.

Totodată, webinariile live permit interacțiunea directă a publicului cu oamenii din spatele brandului ceea ce poate conduce la o conexiune semnificativă între client și brand.

Implicarea pe rețelele de socializare reprezintă mult mai mult decât postarea regulată, reclamele plătite sau organizarea de giveaway-uri. Pentru a obține un grad cât mai mare de implicare, trebuie, în primul rând să-ți cunoști publicul țintă, să-l înțelegi, să știi care sunt  așteptările lui.

Deoarece fiecare platformă de socializare are particularitățile sale, este indicat să nu folosești aceeași strategie pentru toate. Adaptează strategia în funcție de rețeaua de socializare. De asemenea, este important să ții pasul cu tendințele. Rețelele de socializare sunt în continuă schimbare, de aceea este important ca strategia ta să țină cont de acest fapt.

Gata să îți amplifici prezența pe rețelele sociale?

Vezi mai jos Kiturile de Marketing Digital existente la acest moment, caută industria ta și achiziționează kitul dorit. Tot ce trebuie să faci este să personalizezi materialele cu datele tale de contact, sigla sau culorile brandului tău.

Marketingul nu a fost niciodată mai simplu. Acum este la dispoziția ta.

Vezi Kiturile de Marketing Digital

Templateuri kituri de marketing digital

OBȚINE 15% DISCOUNT

la prima ta comandă


Și bucură-te de template-uri de marketing și sfaturi gratuite, super utile pentru afacerea ta!

GDPR

Super! Codul tău de reducere te așteaptă în inbox.

Folosește funnel-urile care funcționează și pentru noi!

Descarcă GRATUIT 6 modele testate de noi și creează funnel-uri care dau rezultate.

 

GDPR

Super! Funnel maps-urile sunt pe drum către inboxul tău.