0
0 produse în coș

Selectează o Pagină

REDUCERI ❤️ LA TOATE KITURILE

Cum să crești numărul de urmăritori pe rețelele sociale

În universul rețelelor sociale, a avea o prezență marcantă pe Facebook și Instagram poate face diferența dintre anonimitate și influență digitală. Acest articol explorează strategii inovative și tehnici dovedite care te pot ajuta să îți mărești numărul de urmăritori și să îți consolidezi brandul online. De la crearea de conținut care rezonază cu publicul tău la utilizarea inteligentă a hashtag-urilor și la angajarea eficientă cu comunitatea, îți oferim insight-uri valoroase și un kit de marketing de neprețuit care promite să transforme fiecare postare într-un magnet pentru urmăritori noi. Fie că ești la început sau dorești să-ți optimizezi strategiile actuale, descoperă cum să folosești platformele de socializare în avantajul tău și să-ți construiești o audiență loială și implicată.

Sfaturi și tactici pentru Facebook și Instagram

Dacă la început rețelele de socializare au reprezentat doar un mijloc de distracție, un mijloc prin care oamenii interacționau și împărtășeau gânduri și imagini, în ziua de azi acestea au devenit mult mai mult decât atât.

Aproximativ jumătate din populația lumii este activă pe rețelele de socializare (peste patru miliarde de oameni). Astfel, rețelele de socializare au devenit un mijloc eficient de marketing digital prin care companiile își fac cunoscută prezența și își promovează produsele și serviciile.

Rețelele de socializare reprezintă platforma ideală pentru a crea și a interacționa cu un public țintă, de a crea conștientizarea brandului tău, de a construi încredere și credibilitate, de a obține feedback și nu în ultimul rând de a genera trafic către site-ul tău web, toate acestea  conducând în final la creșterea conversiilor și a vânzărilor. Așadar, creșterea numărului de urmăritori este esențială, ca parte a strategiei generale de marketing digital.

Dar cum faci acest lucru? Cum crești numărul de urmăritori într-un spațiu deja aglomerat?

Regăsești mai jos câteva sfaturi și tactici care te vor ajuta să crești numărul de urmăritori și implicarea acestora. Toate sunt importante, dar s-ar putea să descoperi că anumite sfaturi și tactici fac mai mult sens, se potrivesc mai bine stilului tău și afacerii tale.

Construiește o identitate de brand puternică

Crearea unei identități de brand foarte puternice reprezintă una dintre cheile succesului pe rețelele de socializare. Aceasta include de la tonul vocii până la culori, și anume:

  • font
  • scheme de culori
  • șabloane
  • conținut
  • hashtag-uri
  • fotografii
  • CTA, etc.

Este important să folosești aceeași identitate, aceeași poză, același logo, etc. pe toate rețelele sociale pentru a putea fi ușor de identificat în rândul publicului.

De asemenea, este foarte important să completezi toate zonele profilului companiei și nu uita să incluzi un link către site-ul web al acesteia. Oamenii ar trebui să poată afla mai multe despre afacerea ta doar cu câteva click-uri.

Stai puțin…

Cum ar fi dacă toate materiale grafice pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale ar fi „gata-făcute pentru tine”? Este posibil și chiar la indemâna ta.

Încearcă Kiturile de Marketing și Media create de noi (specialiști în marketing și graficieni profesioniști) pentru antreprenorii și oamenii de afaceri din România și Moldova.

Stabilește publicul țintă

Atunci când creezi un cont pe rețelele de socializare pentru afacerea ta este important să stabilești din start publicul căruia i te adresezi. Gândește-te cui te adresezi cu ceea ce postezi. Cine dorești să vadă aceste postări?

Pentru a selecționa și secționa audiența poți folosi date precum vârsta, genul, locația, nivelul de educație, interese, etc.
Odată ce cunoști cui te adresezi va fi mai ușor să găsești modalități de a ajunge la ei.

Totodată, cunoașterea publicului țintă, te ajută să decizi unde să concentrezi campaniile de marketing, mai ales cele plătite, pentru a obține cele mai bune rezultate.

Studiază competiția

Înainte de a posta pe rețelele de socializare este bine să arunci un ochi la competitorii tăi. Vezi ce tip de conținut postează pe fiecare dintre platformele de socializare, ce ton folosesc, ce tip de conținut postează, cum interacționează cu urmăritorii, etc.

Este important să adaptezi tipul de conținut pentru fiecare platformă de social media în parte.

De exemplu, Instagram este o platformă care pune accent pe grafică și interacțiunea directă cu urmăritorii, pe când Linkedin este o platformă care pune accent mai ales pe subiecte legate de afaceri și articole mai lungi, decât pe divertisment și conținut scurt.

Interacționează activ cu publicul tău

Pentru a crea o comunitate în jurul brandului tău, pentru a crește numărul de urmăritori, este esențial să interacționezi cu aceștia. Oamenilor le place, și așteaptă, interacțiunea mărcilor cu ei.

De exemplu, răspunzând într-un comentariu la o reclamație poate crește gradul de susținere a clienților cu până la 25%. De asemenea, cei mai mulți oameni așteaptă un răspuns prompt din partea companiilor pe rețelele de socializare, în mai puțin de o oră.

Folosește platformele de social media pentru a vorbi cu oamenii:

  • răspunde la comentarii
  • răspunde la întrebări
  • declanșează noi conversații
  • partajează articole importante
  • apreciază comentariile
  • apreciază postări relevante, etc.

Postează conținut interesant și captivant

Dacă postezi conținut interesant, captivant, care emoționează și antrenează, care oferă valoare publicului țintă, acesta va răspunde, va da ”Like” și va distribui postările tale.

Postează conținut care să nu se rezume doar la afacerea ta, la promovarea produselor sau serviciilor oferite. Pentru a obține loialitate, pentru a crește gradul de implicare al audienței oferă plusvaloare. Fie că este vorba de conținut educativ, inspirational sau pur și simplu o știre.

Pentru a determina ce tip de conținut oferă cele mai bune rezultate poți face o analiză astfel încât să determini ce tip de conținut a dus la cel mai mare grad de implicare. Apoi creează mai mult din acel tip de conținut.

O altă modalitate este să întrebi publicul ce tip de conținut i-ar plăcea să vadă mai des. În acest fel toată lumea va avea de câștigat. Tu vei ști ce să postezi, iar publicul se va simți ascultat.

Oferă beneficii exclusive urmăritorilor

O modalitate excelentă de a crește numărul de urmăritori pe platformele de socializare, este de a recompensa urmăritorii. Fie că oferi cupoane de reducere, fie că oferi cadouri în urma participării la diverse concursuri, fie că oferi posibilitatea de a avea acces anticipat la vânzari, lansări de noi produse, etc.

Mai mult, nu ignora participanții care nu câștigă. Întotdeauna trimite-le un mulțumesc pentru participare, împreună cu ceva interesant despre afacerea ta și, bineînțeles, promisiunea că vor mai exista concursuri, cupoane de reduceri, etc.

Utilizează FOMO, fear of missing out, teama de a nu rata ceva. Astfel, urmăritorii vor fi cu ochii pe contul tău pentru a se asigura că nu ratează nicio actualizare creată special pentru rețelele de socializare.

Utilizează hashtag-urile

Hashtag-urile, aceste cuvinte cheie, pot duce la creșterea numărului de urmăritori pe rețelele sociale, de aceea folosirea inteligentă a acestora este atât de importantă.

Poți utiliza hashtag-uri diverse. De la hashtag-uri de nișă la hashtag-uri mai mari și utilizate la scară largă, dar nu folosi acele hashtag-uri prea generice care ar putea trimite postarea în spam (cum ar fi cuvântul dragoste, de exemplu).

Numărul de hashtag-uri pe care le poți folosi diferă de la o platformă de socializare la alta. Important este să adaptezi hashtag-urile fiecărei platforme de socializare în parte, astfel încât publicul căruia i te adresezi să fie mai susceptibil să le verifice. În acest mod se poate realiza o conexiune relevantă.

Postează la momentul potrivit

Pentru a afla care este cel mai bun moment pentru a posta, este bine să apelezi la  instrumente de analiză încorporate platformei de socializare.

Există anumite ore și zile din săptămână când implicarea publicului țintă este mai mare pe rețelele de socializare.

Nu este indicat să postezi în timpul orelor de lucru sau duminica, atunci când gradul de implicare al audienței este de regulă scăzut. De asemenea, nu este indicat să postezi prea des pentru a nu irita și a obține exact contrariul a ceea ce urmărești.

În final, prin încercări repetate, vei ajunge să cunoști care este cel mai bun moment pentru a posta astfel încât să obții implicarea mult dorită.

Ia în considerare colaborarea cu influenceri

Influencerul potrivit îți poate promova afacerea și poate crește numărul de urmăritori cu doar o singură postare.

Dacă ești la început și nu-ți permiți colaborarea cu un influencer mare, care are un număr foarte mare de urmăritori, peste 50.000, poți să colaborezi cu influenceri mai mici care au până-n 50.000 de urmăritori. Aceștia, de regulă, au tarife mai mici, acceptă chiar colaborări gratuite sau în schimbul unor produse sau servicii. 

În plus mini și micro influencerii oferă, de cele mai multe ori, o implicare mai mare, mai autentică, deoarece ei au o legătură mai strânsă cu urmăritorii lor, deci există o încredere mai mare atunci când recomandă un brand, spre deosebire de macro influenceri care au un număr foarte mare de urmăritori, dar implicarea nu este întotdeauna prea mare sau autentică.

Ia în considerare colaborarea cu alte branduri

A colabora cu mărci complementare, care nu sunt concurența ta directă, poate reprezenta o modalitate excelentă de a-ți crește numărul de urmăritori pe rețelele de socializare. Împreună puteți găzdui un concurs, puteți sponsoriza anumite evenimente din industrie, etc.

De asemenea, te poți alătura unor grupuri din industrie. Astfel, vei avea o perspectivă mai bună asupra a ceea ce doresc clienții și despre ce vorbesc aceștia.

Stabilește o strategie pentru fiecare platformă de socializare

Fiecare platformă de social media este unică, așadar ai nevoie de strategii diferite. În primul rând este bine să stabilești care platforme se potrivesc cel mai bine cu afacerea ta și, totodată unde se află publicul tău țintă, unde își petrece cel mai mult timp, pe care dintre platformele de socializare.

Instagram este una dintre cele mai populare platforme de socializare, cu peste 1 miliard de utilizatori activi lunar. Acesta este și motivul pentru care numeroase companii o folosesc pentru a se face cunoscute și a-și promova produsele și serviciile.

Utilizează videoclipurile pentru a crește audiența și a crește implicarea. Postează conținut relevant pentru publicul tău și folosește inteligent hashtag-urile. De asemenea, nu-ți fie teamă să interacționezi cu alți utilizatori. Distribuind în mod regulat postări interesante, îți crești șansele ca oamenii să te urmărească.

Pentru a crește numărul de urmăritori pe Facebook, asigură-te că fotografiile de copertă și de profil sunt cât mai atractive, folosește inteligent cuvintele cheie, alătură-te grupurilor pentru a intra îi legătură cu persoane care au interese comune cu tine, etc.

Twitter este un canal cu un ritm rapid, de aceea este important să te miști repede și să postezi conținut cât mai relevant. Deoarece pe această platformă imaginile funcționează mai bine decât videoclipurile este important să postezi elemente vizuale de înaltă calitate.

De asemenea, o altă metodă de a atrage urmăritori este de a urmări persoane care au interese comune cu ale tale. În acest fel, cel mai probabil, aceștia vă vor da ”follow back”, în plus vei fi vizibil pentru urmăritorii lor.

Nu uita să folosești hashtag-uri relevante și nu uita să introduci cuvinte cheie relevante în biografie, astfel încât să fii găsit foarte ușor de persoanele care dau căutare după acești termeni.

YouTube este un alt instrument puternic de marketing digital. Pentru a crește numărul de urmăritori, în primul rând trebuie să te asiguri că acest canal este optimizat.

Deoarece este mai probabil ca oamenii să se aboneze la canalele care oferă conținut de calitate, este important să postezi conținut interesant și util. De asemenea, colaborarea cu alți youtuberi îți poate aduce noi abonați. Fii cât mai activ pe celelalte rețele de socializare și distribuie videoclipurile acolo, precum și pe site-ul web sau pe blog.

Chiar dacă este nevoie de mult efort să construiești un canal de YouTube de succes, important este să nu renunți. Continuă  să oferi conținut de calitate, promovează-l, colaborează cu alți youtuberi și în final o să crească și numărul de abonați.

Linkedin este canalul unde poți posta articole, remarcându-te astfel ca expert în industria respectivă.

Pentru a fi găsit cu ușurință, asigură-te că folosești cuvinte cheie, relevante, în profilul companiei. Pentru a câștiga cât mai mulți adepți, alătură-te grupurilor, participă la discuții și trimite mesaje individuale. De asemenea, distribuie conținut interesant, cât mai relevant pentru publicul țintă (articole, postări pe blog, infografice, etc.).

Nu cumpăra niciodată urmăritori

Deși unii oameni cred că cumpărarea de adepți este o cale mai ușoară de a construi o comunitate online mare, acesta nu numai că este o foarte rea practică, dar în final, se va întoarce împotriva celui care o folosește prin poluarea cu profiluri robot, limitarea performanței și restricționarea acoperirii organice a postărilor.

Așadar, în loc să recurgi la astfel de practici, concentrează-te pe crearea și postarea de conținut cât mai captivant, relevant, pentru publicul tău. Public pe care vrei să-l ții cât mai implicat și cu care vrei să construiești o relație de cât mai lungă durată.

Acestea sunt doar câteva dintre multiplele sfaturi și tactici pe care le poți folosi pentru a-ți crește numărul de urmăritori pe rețelele de socializare. Doar încercându-le vei descoperi care dintre acestea se potrivesc cel mai bine afacerii tale.

Deși la început poate părea copleșitor să crești numărul de urmăritori pe rețelele sociale, cu puțin efort vei ajunge acolo. Nu trebuie să fii descurajat. Platformele de social media reprezintă mediu potrivit pentru marketingul digital, foarte multe companii folosindu-le.

Printre multele avantaje ale folosirii rețelelor de socializare pentru promovarea afacerii tale se numără:

  • foarte mulți oameni folosesc rețelele de socializare – oamenii sunt deja acolo, fie că vorbim de clienții tăi, de potențialii colaboratori sau de noi adepți, urmăritori; tu doar trebuie să le vorbești, să-i atragi prin conținut cât mai atractiv, cât mai relevant, care să le ofere valoare
  • oamenii sunt mai deschiși la discuțiile pe aceste platforme decât la discuțiile la telefon sau prin e-mail
  • poți ajunge direct la cei interesați de produsele tale prin targetarea specifică a persoanelor cu care interacționezi
  • prin intermediul instrumentelor de analiză specifice rețelelor de socializare, poți măsura cu exactitate rezultatele obținute astfel încât poți lua măsuri în consecință.

Prin intermediul rețelelor de socializare afacerea ta poate căpăta o voce și se poate face auzită.

Descoperă secretele influencerilor de succes și ia-ți strategia de social media la nivelul următor cu kiturile nostre de marketing.

Vezi mai jos Kiturile de Marketing Digital existente la acest moment, caută industria ta și achiziționează rapid kitul potrivit. Tot ce trebuie să faci este să personalizezi materialele cu datele tale de contact, sigla sau culorile brandului tău.

Marketingul este mai simplu ca niciodată.

Vezi Kiturile de Marketing Digital

Templateuri kituri de marketing digital

OBȚINE 15% DISCOUNT

la prima ta comandă


Și bucură-te de template-uri de marketing și sfaturi gratuite, super utile pentru afacerea ta!

GDPR

Super! Codul tău de reducere te așteaptă în inbox.