Cu aproximativ 2,94 miliarde de utilizatori lunari, dintre care aproximativ 1,96 miliarde se conectează zilnic, Facebook rămâne cea mai populară rețea de socializare din lume, chiar dacă în ultimul timp accentul s-a pus pe rețele de socializare mai noi, precum Instagram sau TikTok.
Așadar, dacă încă nu ai o pagină de Facebook business, este timpul să-ți faci.
Crearea unei pagini Facebook pentru afacerea ta, pe prima și cea mai populară platformă de socializare din lume, este gratuită și reprezintă o oportunitate pentru a-ți face cunoscută afacerea, pentru a crește gradul de conștientizare a brandului tău, pentru a intra în legătură cu clienții actuali, dar și pentru a atrage noi clienți prin:
- partajarea de conținut interesant care să atragă
- conversații cu adepții brandului
- răspunsul la întrebări
- colaborarea cu clienții
- colaborarea cu alte branduri, etc.
Folosirea unui cont personal Facebook pentru afacerea ta, nu este o idee bună din cauză că nu vei avea acces la o suită de instrumente de creare de conținut, analize și oportunități promoționale plătite, care vin odată cu o pagină de afaceri Facebook.
Mai mult, pentru a interacționa cu afacerea ta, utilizatorii trebuie să-ți trimită o cerere de prietenie, fapt care poate îngreuna interacțiunea acestora cu tine, cu afacerea ta.
Toate materialele grafice de care ai nevoie pentru promovarea și vânzarea produselor tale pe Facebook sunt disponibile în Kiturile noastre de Marketing și Media.
Descoperă pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a crea o pagină de afaceri Facebook:
Înregistrează-te
Pentru a înregistra o pagină Facebook Business, trebuie să te conectezi fie folosind contul personal, fie creând un nou cont pentru a separa complet contul personal de cel de afaceri.
După ce te-ai conectat la Facebook, în partea dreaptă a barei de instrumente vei regăsi butonul ”Creați”. Dă click pe el apoi selectează ”Pagină” și alege categoria de pagină, și anume, ”Business or Brand”.
Introdu informațiile de bază
Pentru a crea pagina de afaceri Facebook este necesar să introduci:
- nume – acesta este numele public și titlul paginii; în cazul în care există deja o pagină cu același nume este indicat să adaugi un descriptor pentru ca oamenii să te găsească mai ușor
- categorie – din opțiunile sugerate de Facebook alege ceea ce se potrivește cel mai bine cu afacerea ta
- descriere/biografie – scrie un rezumat despre afacerea ta, în una sau două propoziții.
Treci la pasul următor și atinge ”Creare pagină”.
Completează informațiile paginii Facebook Business
Acest pas constă în introducerea a mai multor detalii, precum programul de lucru, site-ul web, numărul de telefon, adresa de e-mail, locația, etc. Toate aceste câmpuri sunt opționale și poți oricând să revii la acest pas pentru a adăuga detalii.
Adaugă o fotografie de profil
Majoritatea companiilor includ în fotografia de profil logo-ul companiei.
Deoarece fotografia de profil, de cele mai multe ori, este afișată într-un cerc sau pătrat, trebuie să te asiguri că nu ai elemente vitale pe margini.
Adaugă o fotografie de copertă
Fotografia de copertă este, de cele mai multe ori, primul lucru pe care oamenii îl văd. De aceea este important ca aceasta să transmită personalitatea brandului și propunerea de valoare a acestuia. Poți modifica oricând această fotografie astfel încât aceasta să transmită evenimente actuale legate de afacerea ta, cum ar fi anumite promoții.
Include un îndemn la acțiune, call to action (CTA)
Poți include în partea de sus a paginii un buton CTA, care îndeamnă vizitatorii să facă o anumită acțiune, cum ar fi să acceseze pagina web a companiei sau blogul acesteia, să acceseze o anumită pagină de destinație, să facă o comandă, etc.
Optimizează-ți pagina de Facebook business
Dacă nu ai făcut-o deja în pașii precedenți, este important să incluzi detaliile comerciale suplimentare, ținând cont că acestea pot fi primul punct de referință pentru un potențial client. Așadar, asigură-te că introduci toate aceste detalii, de la modalități de a te contacta până la produsele sau serviciile oferite de afacerea ta.
Nu uita să adaugi locația fizică a magazinului tău, dacă ai, precum și orarul de lucru al acestuia.
De asemenea, clienții te pot contacta direct pe whatsApp dacă îți conectezi pagina de Facebook Business la WhatsApp Business.
Activează recenziile
Selectând această funcție vizitatorii paginii pot vedea părerea clienților tăi, ceea ce duce la creșterea gradului de încredere în afacerea ta.
Totuși, ai grijă să verifici aceste recenzii pentru a te asigura că acestea provin de la clienți reali și nu de la spammeri care vor să-ți strice reputația. Iar atunci când un client real are o nemulțumire asigură-te că-i răspunzi și rezolvi situația.
Aspecte cheie ale paginii Facebook Business
În partea stângă a paginii vei regăsi diferite secțiuni de gestionare, precum:
- instrumente profesionale – unde poți gestiona toate aspectele paginii
- anunțuri – unde îți poți gestiona campaniile publicitare
- perspective – unde poți urmări valorile paginii
- creare reclame – unde poți configura și publica anunțuri Facebook
- creare anunțuri automate – unde poți automatiza procesul de creare a anunțurilor
- Boost Post -unde poți crește vizibilitatea unei anumite postări
- Boost Instagram Post – unde poți crește vizibilitatea unei postări Instagram.
Vizualizează setările paginii tale Facebook Business
În partea dreaptă sus vei regăsi secțiunea de Ajutor și Setări. Facebook oferă o mare varietate de setări care sunt foarte ușor de gestionat. Trebuie să le parcurgi și să schimbi ce ți se pare relevant pentru afacerea ta.
Invită prietenii să aprecieze pagina facebook a afacerii tale
Prietenii de pe Facebook din contul personal pot reprezenta o bază bună de aprecieri pentru început pentru pagina de business.
Așadar invită-ți prietenii să aprecieze pagina de afaceri, accesând fie butonul ”…”, fie dând click pe fereastra pop-up unde poți invita persoane să dea ”like” noii tale pagini.
Creează o postare
Pentru ca oamenii să înceapă să urmărească pagina Facebook a afacerii tale, trebuie să te asiguri că ceea ce postezi este de calitate și oferă valoare pentru adepți.
Postează constant conținut de calitate, interacționează cu publicul țintă, participă la grupuri relevante unde publicul țintă se regăsește, dacă vrei să crești numărul de urmăritori, dacă vrei să crești gradul de implicare al acestora cu afacerea ta.
Crearea unei pagini Facebook business nu necesită abilități deosebite. Tot ce trebuie să faci este să te conectezi cu contul Facebook personal, sau cu un alt cont nou creat pentru acest scop, și să urmezi instrucțiunile.
Dacă ai o afacere este bine să ai un cont Facebook Business. Această rețea de socializare este cea mai cunoscută și are cei mai mulți adepți în întreaga lume.
Cum ar fi dacă toate materiale grafice pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale ar fi „gata-făcute pentru tine”?
Încearcă Kiturile de Marketing și Media create de noi (specialiști în marketing și graficieni profesioniști) pentru antreprenorii din România și Moldova.
Vezi mai jos Kiturile de Marketing Digital existente la acest moment, caută industria ta și achiziționează kitul dorit. Tot ce trebuie să faci este să personalizezi materialele cu datele tale de contact, sigla sau culorile brandului tău.
Marketingul nu a fost niciodată mai simplu.