Dacă ai o afacere în care impactul vizual influențează decizia de cumpărare a clienților, atunci crearea unui cont de Instagram business devine o necesitate. Astfel, te vei număra printre cele peste 200 milioane de conturi de afaceri pe care utilizatorii le accesează zilnic.
Instagram este o platformă cu peste un miliard de utilizatori activi în fiecare lună, iar numărul acestora este în continuă creștere. Crearea unui cont de business pe această platformă îți permite promovarea produselor și/sau serviciilor tale. Acest lucru poate conduce la atragerea de noi clienți și implicit la creșterea vânzărilor.
Descoperă mai jos pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a-ți crea un cont de business pe Instagram:
- Descarcă aplicația
Primul pas constă în descărcarea aplicației din Magazin Play (pentru Android) sau App Store (pentru IOS), în funcție de smartphone-ul pe care îl deții. Trebuie să știi că aplicația Instagram poate fi folosită pe telefoanele mobile și pe desktop.
- Creează un cont de utilizator
După ce ai descărcat aplicația, intră în ea, apasă butonul „Sign up” și creează un cont folosind o adresă de e-mail sau un număr de telefon, unde vei primi un cod de confirmare. Apoi apăsa butonul „Next” pentru a continua. Creează un ”user name” (nume de utilizator) și o parolă apoi apasă butonul „Done”.
Dacă ai cont de Facebook te poți loga prin intermediul acestuia și apoi poți sincroniza cele două conturi, Facebook și Instagram.
- Creează contul tău Instagram Business
După ce ai creat contul Instagram, intră în el. În colțul din dreapta sus vor apărea trei linii orizontale. Dă click pe ele. În partea de jos va apărea butonul „Setări”. Dă click și pe acesta. Vor apărea mai multe informații printre care și „Adaugă un cont de afaceri”. Dă click și pe acesta.
Va apărea o nouă secțiune unde îți poți deschide un nou cont pentru afacerea ta.
Adaugă adresa de email a companiei tale, precum și numărul de telefon al acesteia. După ce ai finalizat acest pas vei fi direcționat către o altă secțiune unde trebuie să adaugi numele companiei tale sau cum vrei să numești această pagină de Instagram, precum și o parolă.
- Sincronizează cele două platforme, Facebook și Instagram
Acum este momentul să asociezi pagina de Instagram cu cea de Facebook, dar dacă încă nu dorești acest lucru, sari peste acest pas. Poți oricând să revii și să sincronizezi cele două pagini. Trebuie să reții că doar o singură pagină de Facebook poate fi conectată la contul tău de Instagram pentru afacerea ta.
- Alege categoria și subcategoria în care se încadrează afacerea ta.
- Bun venit pe Instagram!
Apăsând în continuare pe butonul „Next” vei fi redirecționat pe contul tău de Instagram Business.
Gata! Contul de Instagram Business pentru afacerea ta este gata. Acum poți posta diverse fotografii, filmulețe și povești care te vor ajuta să-ți faci afacerea mai cunoscută, să crești numărul de urmăritori și de ce nu numărul clienților și veniturile.
Facem o pauză pentru a-ți prezenta o scurtătură eficientă.
Zvonurile sunt adevărate. Există un kit cu toate materialele grafice pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor de curățenie în mediul digital. Totul „gata-făcut” pentru succesul businessului tău pe Instagram.
Încearcă cu încredere Kiturile de Marketing și Media create de noi (specialiști în marketing și graficieni profesioniști) pentru toți antreprenorii din România și Moldova.
Sfaturi pentru un cont de Instagram Business cât mai profesionist
Pentru a avea un profil de Instagram Business pentru afacera ta cât mai profesionist este bine să urmezi următoarele sfaturi:
- include informații cât mai relevante și utile pentru publicul căruia i te adresezi;
- folosește aceeași poză de profil ca și pe celelalte rețele de socializare, precum și același logo, astfel publicul o să te recunoască foarte ușor;
- în secțiunea biografie include informații despre produsele sau serviciile pe care le oferi, iar la final include un link care să conducă către pagina web a afacerii tale sau către pagina de Facebook;
- nu uita să incluzi numărul de telefon unde poți fi contactat direct din aplicație atunci când utilizatorii apasă butonul ”Call”;
- include adresa fizică a sediului tău, astfel încât utilizatorii vor fi redirecționați către aceasta atunci când apasă butonul „Get directions” direct din aplicație;
- de asemenea, include adresa de email a companiei tale astfel încât utilizatorii îți pot trimite un mesaj atunci când apăsa butonul „Send a message”.
Deoarece profilul Instagram for Business pentru afacerea ta este o carte de vizită pentru tine și afacerea ta, trebuie să acorzi mare atenție tuturor detaliilor atunci cand creezi acest cont.
Într-o piață aglomerată cu o concurență acerbă, depășirea acesteia este esențială, iar un cont de Instagram bine realizat și bine administrat te poate ajuta foarte mult.
Avantajele utilizării Instagram for Business
Utilizând un cont de Instagram Business ai acces la diferite instrumente gratuite, inclusiv:
- accesul la statistici care te pot ajuta să înțelegi cine interacționează cu afacerea ta pe această aplicație; cu ajutorul ”Instagram Insights” poți vedea cine sunt urmăritorii tăi, când sunt online și multe altele;
- accesul la instrumente profesionale și informații educaționale;
- posibilitatea de a urmări performanța; platforma oferă diferite instrumente de analiză cu ajutorul cărora poți urmări performanța diferitelor tipuri de postări;
- posibilitatea de a include informații despre afacerea ta, precum indicații de orientare, despre cum doritorii pot ajunge la sediul tău fizic; aceste informații pot fi modificate oricând;
- opțiunea de a afișa sau de a ascunde informațiile de contact, etc.
Deși avantajele folosirii Instagram Business depășesc cu mult dezavantajele, trebuie menționat totuși un dezavantaj al acestei platforme și anume că un cont Instagram poate fi piratat sau blocat. De aceea, ideal este ca în paralel cu această platformă să deții și un site web, unde poți continua să crești audiența și să faci, în continuare, vânzări în cazul în care ar exista vreo problemă cu contul tău de Instagram Business.
Crearea unui cont de Instagram Business este doar primul pas în drumul spre succes folosind această platformă. Pentru a avea succes este foarte important să-ți cunoști foarte bine publicul țintă și să interacționezi cu acesta. Nu este de ajuns să postezi ceva și să speri că va fi pe placul tuturor. Nu. Trebuie să interacționezi cât mai des cu audiența ta și să o menții angajată.
Descoperă toate Kiturile de Marketing Digital disponibile acum, caută industria ta și achiziționează kitul dorit. Tot ce trebuie să faci este să personalizezi materialele existente cu datele tale de contact, sigla sau culorile brandului tău. Doar atât.
Marketingul devine deodată foarte simplu.