Dacă dorești să crești rata de conversie, și sigur că dorești, ai nevoie de lead-uri (clienți potențiali), iar pentru a crea lead-uri ai nevoie de lead magnet, acel stimulent care să trezească interesul și să conducă la crearea de lead-uri. Un lead magnet reprezintă piatra de temelie atunci când vorbim despre îmbunătățirea ratei de conversie.
Indiferent de forma pe care o îmbracă, fie că este vorba de o reducere, un e-book (carte electronică), un webinar gratuit, sau orice alt stimulent, lead magnet-ul poate reprezenta factorul decisiv în numărul de noi clienți potențiali pe care îi atrage. De asemenea, lead magnet-ul influențează și calitatea acelor clienți potențiali.
Așadar, lead magnet-ul reprezintă una dintre cele mai importante părți ale strategiei de marketing, de aceea trebuie să-i acorzi timpul și atenția cuvenite.
Citește mai departe și află:
De ce este important un lead magnet
Cum trebuie să fie un lead magnet bun
Ce este un lead magnet
Lead magnet-ul reprezintă acel stimulent pe care îl oferi „gratuit” în schimbul informațiilor de contact (adresa de e-mail, numărul de telefon) pe care le colectezi pentru a-ți crea sau pentru a-ți mări baza de date, de contacte sau clienți potențiali.
E-mail marketingul reprezintă cea mai eficientă modalitate de a construi o relație directă și personală cu publicul tău țintă și implicit de a-ți crește rata de conversie și vânzările. Oamenii preferă să cumpere de la branduri cu care sunt cât de cât familiari în detrimentul celor de care nu au auzit.
În ziua de azi, când căsuțele de inbox sunt inundate cu tot felul de e-mailuri promoționale, poate fi dificil să obții informațiile de contact ale prospecților. Pentru a-și oferi datele de contact, o persoană trebuie să fie convinsă că merită să facă acest lucru.
Aici intervine lead magnet-ul. Acesta trebuie să ofere valoare astfel încât persoana să-ți ofere adresa de e-mail și să vrea să primească vești de la tine, brandul tău, afacerea ta. Concentrează-te pe nevoile potențialilor tăi și oferă soluții rapide și eficiente.
Da, lead magneții duc la creșterea ratei de conversie, dar doar atunci când aceștia oferă valoare, sunt unici și utili, oferă un bun motiv pentru care persoana să-ți ofere adresa de e-mail.
Cum ar fi dacă Lead Magnet-ul pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale ar fi „gata-făcute pentru tine”?
Descoperă Kitul de Marketing al Antreprenorului și crește-ți rapid încasările, fără efort și timp pierdut.
De ce este important un lead magnet
Cât mai pe scurt, un lead magnet reprezintă un „aspirator” de contacte, de noi clienți potențiali, de lead-uri, care pot fi convertiți în clienți care cumpără.
Lead magnet-ul poate conduce la crearea de lead-uri. Lead-urile pot conduce la convertirea clienților potențiali în clienți care cumpără. Clienții care cumpără pot fi transformați în clienți fideli, care pot fi „folosiți” la rândul lor să aducă alți clienți potențiali. Toate acestea duc la creșterea vânzărilor, la dezvoltarea afacerii tale, prin intermediul unor campanii eficiente de e-mail marketing.
Iată de ce colectarea adreselor de e-mail, crearea unei baze solide de contacte, care trebuie să fie solidă nu atât prin cantitate cât prin calitate, este atât de importantă. De aici derivă și importanța lead magnet-ului, acel „ceva” unic și util care să determine persoana să-ți ofere adresa de e-mail.
Odată creat lead-ul, clientul potențial, este plasat în funnel tunnel, în pâlnia de vânzări, și condus prin aceasta, prin intermediul diferiților lead magneți până la convertirea în client plătitor și mai apoi, în client fidel, care cumpără în mod repetat. Așadar, după cum am mai menționat, un lead magnet pentru a fi eficient trebuie să fie util, să satisfacă o nevoie actuală.
Indiferent de natura afacerii tale, de mărimea acesteia, ai nevoie de lead magneți pentru a o crește, pentru a o dezvolta.
Cum trebuie să fie un lead magnet bun
Am înțeles importanța unui lead magnet, dar ce face ca un lead magnet să fie bun, să fie eficient?
Descoperă mai jos ce au în comun lead magneții care conduc la rate de conversie cât mai mari:
Este relevant.
Oricât de bună ar fi o ofertă, dacă nu rezonează cu publicul vizat, nu-și va atinge scopul.
Este important ca lead magnet-ul să ofere valoare unui segment valoros al publicului tău țintă. De aceea ai nevoie de mai mulți lead magneți, cum vei descoperi citind în continuare acest articol.
Fiecare lead magnet se adresează unui anumit segment de clienți, în funcție de poziția acestora în canalul de conversie.
Trebuie amintit: calitatea segmentului țintă primează și nu cantitatea acestuia. Este mai important să ai un număr mai mic de clienți potențiali pregătiți să facă o conversie decât un număr mare de clienți potențiali, dar care nu sunt pregătiți pentru aceasta.
Are o valoare percepută
Un lead magnet eficient este unic, util și satisface o necesitate actuală.
Cele mai eficiente lead magnets oferă cunoștințe din interior, o perspectivă expertă, o modalitate mai rapidă de a rezolva ceva sau o soluție unică și creativă care rezolvă o problemă reală pentru publicul vizat.
Promit un câștig rapid
Un bun lead magnet ar trebui să promită (dar, atenție! să și ofere) un câștig rapid segmentului de public vizat. Astfel spus, să-l ajute să realizeze ceva repede.
Servesc scopului afacerii tale
Un lead magnet bun rezolvă întotdeauna ceea ce a promis inițial, atunci când a obținut adresa de e-mail a persoanei. Nu va oferi niciodată o ofertă de tipul „clickbait” pe care nu o va onora.
Un lead magnet bun va oferi rezolvări care îți vor plasa produsul sau serviciul oferit la favorite, persoana va prefera brandul tău și nu pe al concurenței.
Oferă acces imediat
Un lead magnet va funcționa foarte bine dacă poate fi livrat imediat. Oamenii iubesc să primească ceea ce li s-a promis, iubesc satisfacția instantanee.
Sunt bine realizate
Designul lead magnet-ului poate crește valoarea percepută a acestuia.
De ce nu funcționează un lead magnet
Ce fac greșit unele companii, unii marketeri, care deși consumă timp și resurse cu crearea lead magneților, totuși, aceștia nu-și ating obiectivele?
Iată câteva dintre motivele pentru care un lead magnet nu funcționează:
- nu atrage oamenii potriviți
- promisiunea este generică și nu atrage un public specific
- promisiunea este intrigantă și atrage publicul greșit
- nu rezolvă o problemă imediat
- conținut slab, sub nivelul așteptărilor
- conținut slab care nu reușește să mute lead-ul prin canalul de conversie, pentru a face o achiziție
- CTA, îndemn la acțiune, slab pe landing page (pagina de destinație)
- grafică slabă, inadecvată, pe landing page
- conținutul cu răspuns automat nu face sinergie cu lead magnet-ul
- lead magnet-ul nu face sinergie cu produsul, etc.
Oricare dintre aceste motive, sau mai multe, pot face ca un lead magnet să eșueze. Așadar, atunci când proiectezi un lead magnet evită să faci astfel de greșeli. Întotdeauna să ai în vedere segmentul de public țintă căruia i te adresezi cu acel lead magnet și asigură-te că întotdeauna lead magnet-ul livrează ceea ce a promis, astfel încât să conducă lead-ul, clientul potențial, prin canalul de conversie, funnel tunnel.
Cum se creează un lead magnet
Etapele creării unui lead magnet cuprind:
Definirea avatarului
Înainte de a crea un lead magnet trebuie să creezi avatarul clientului. Aceasta este o reprezentare a „clientului perfect”, care are la bază studii de piață și date despre clienții deja existenți.
Spre deosebire de publicul țintă reprezentat de un grup mai mare de oameni posibil interesați de oferta ta, o persoană de cumpărător, este o persoană care poate deveni clientul tău.
Atunci când creezi persoana de cumpărător trebuie să ai în vedere următoarele:
- gen
- vârstă
- statut social
- model de comportament
- loc de muncă, profesia
- obiecte și cerințe
- motivația
- preferințe, etc.
Poți crea una până la trei persoane de cumpărător care prezintă nevoi diferite, ceea ce poate însemna că un lead magnet nu va atrage pe toată lumea, chiar dacă produsul sau serviciul tău este perfect. Un lead magnet eficient trebuie să vizeze o anumită persoană de cumpărător de fiecare dată.
Crearea și definirea unui lead magnet
După ce ai creat persoana de cumpărător este timpul să creezi lead magnet-ul pentru aceasta. Gândește-te la o ofertă de care aceasta are nevoie, iar apoi gândește-te la câteva funcții pentru a plasa oferta ta în topul ofertelor disponibile pe piață.
Pentru a face acest lucru poți „arunca” un ochi la concurență să vezi ce oferte creează, ce includ în acestea. Nu copia strategiile rivalilor ci ține cont de ele. Ele te pot ajuta să faci lucrurile mai bine, luând tot ce este mai bun atât din oferta ta, cât și din produsele lor.
Uită-te în biblioteca de conținut actuală pentru a identifica subiectele și cuvintele cheie care au fost cel mai mult accesate. Află ce tip de conținut are un impact mai mare asupra utilizatorilor.
Definește lead magnet-ul astfel încât să corespundă cu propunerea de valoare.
Creează lead magnet-ul ținând cont de nevoile clienților potențiali și satisfacerea rapidă a acestora.
Amintește-ți că un lead magnet eficient livrează întotdeauna ceea ce a promis.
Construiește calea de conversie
Pentru a crește rata de conversie poți apela la următoarele sfaturi:
- creează un landing page, o pagină de destinație, care să nu includă o bară de navigare astfel încât atenția utilizatorului să fie doar asupra ofertei
creează un CTA, un îndemn la acțiune, clar, scurt și la obiect, folosind cuvinte care să atragă cât mai mult
- ia în considerare modelele de scanare a ochilor – deoarece utilizatorii din culturile occidentale urmează de regulă modele de citire F și Z, majoritatea landing page-urilor, paginilor de destinație, sunt construite cu elemente cheie plasate în acele zone
- adaugă o dovadă socială care poate fi reprezentată de recenzii și mărturii ale clienților mulțumiți de produsul sau serviciul achiziționat; acest lucru adaugă credibilitate și poate conduce la creșterea ratei de conversie
- câmpurile obligatorii din formular ar trebui să fie reprezentate de adresa de e-mail și nume; trebuie să reții că cu cât adaugi mai multe câmpuri cu atât crește șansa ca utilizatorul să abandoneze formularul.
Obținerea lead-ulului, a clientului potențial este un punct esențial al strategiei de marketing prin e-mail și începutul unei relații care se dorește a fi cât mai lungă și cât mai prosperă. Aceasta implică o serie de acțiuni, parte a strategiei generale de marketing, care să conducă clientul potențial, lead-ul, spre conversie, să-l transforme în client plătitor și apoi în client fidel.
Actualizează lead magnet-ul
Lead magnet-ul creat, în funcție de tipul acestuia, poate avea nevoie de actualizări astfel încât să rămână relevant, valoros pentru publicul țintă.
Îmbunătățește oferta actuală verificând comentariile clienților potențiali, dacă efectuezi sondaje de feedback.
Exemple de lead magnet
Există numeroase tipuri de lead magneți. În funcție de afacerea ta, de industria în care activezi, alege acei lead magneți care se potrivesc cel mai bine cu obiectivelor tale de marketing și nevoilor clienților tăi.
Poți alege dintre următoarele exemple de lead magneți (magneți de plumb):
Ebooks (cărțile electronice) sau Ghidul gratuit
Ebook-ul sau mini ghidul rezolvă o problemă specifică și trebuie să conțină un beneficiu solid, astfel încât utilizatorul să-și ia timp să o citească. Poate fi extrem de utilă atunci când ai mai multe postări de blog despre un subiect înrudit și le combini într-un ebook în care utilizatorii găsesc toate informațiile la un loc.
Template-uri (șabloane)
Template-urile pot reprezenta un eficient lead magnet deoarece pot ușura mult viața utilizatorilor. Poți realiza un template pentru aproape orice activitate, de la liste de cumpărături până la design-uri grafice specifice. Important este să ofere publicului țintă ceea ce are nevoie.
Checklists (liste de verificare)
Listele de verificare pot reprezenta un excelent lead magnet deoarece sunt foarte utile și foarte ușor de consumat. În plus sunt și foarte ușor de creat.
Pachete bonus
Oferirea de conținut suplimentar poate reprezenta o modalitate excelentă pentru vizitatorii care se înscriu la lista ta de e-mail.
Biblioteca de resurse
Gândește-te la ce resurse ai putea recomanda unui potențial client pentru a-l ajuta să obțină rezultate mai bune, și creează un lead magnet care să le conțină.
Studii de caz
Un studiu de caz poate reprezenta un excelent lead magnet deoarece oamenii sunt puternic influențați de părerile altor oameni în legătură cu un produs sau serviciu, și nu numai. Obține permisiunea și aprobarea unui client mulțumit și transformă aceasta poveste de succes într-un lead magnet amplasat pe un formular de înscriere.
Webinarii
Webinariile sunt o bună oportunitate pentru audiența ta de a explora un conținut video captivant, și mai mult, de a primi răspunsuri la întrebările pe care le au, într-o sesiune de întrebări și răspunsuri. În plus, poți folosi înregistrarea webinar-ului ca ofertă suplimentară.
Mostre de produse sau teste gratuite
Cred ca tuturor ne-ar plăcea să încercăm un produs sau un serviciu înainte de a-l achiziționa. De aceea acest tip de generator de lead-uri, de clienți potențiali, este atât de puternic. Dacă produsul este pe placul utilizatorului, acesta nu numai că va fi mai receptiv la ofertele viitoare, dar va face, cel mai probabil, și achiziții, va cumpăra.
Chestionare, sondaje
Sondajele, chestionarele, elementele interactive, reprezintă un câștig pentru toată lumea. Prin intermediul lor poți afla părerea utilizatorilor despre ceea ce oferi și în funcție de aceasta poți face ajustările necesare astfel încât să existe un câștig de ambele părți.
Caiete de lucru
Un caiet de lucru poate ajuta clientul potențial să înțeleagă mai bine anumite subiecte și să le aplice.
Cursuri prin e-mail
Având în vedere că newsletter-ele sunt foarte populare, începerea unui curs prin e-mail poate fi o opțiune excelentă pentru un lead magnet. Această modalitate este un format familiar pentru aproape toată lumea, și, mai mult, reprezintă o modalitate de a-ți hrăni publicul țintă și de a-l ghida în călătoria lui de cumpărător.
Acces la un grup privat
Accesul la un grup privat poate reprezenta un excelent lead magnet deoarece mulți oameni apreciază comunitatea și își doresc un spațiu unde să poată discuta subiecte legate de nevoile, provocările și obiectivele lor.
Conținut închis
Conținutul închis reprezintă o postare de blog sau o parte a acesteia la care vizitatorii au acces în schimbul adresei de e-mail.
Infograficele
Infograficele pot reprezenta un excelent lead magnet deoarece oamenii sunt foarte receptivi la imagini. Mulți oameni trebuie să vizualizeze un concept înainte de a-l înțelege. Ilustrează-ți conceptul într-un infografic ușor de digerat în locul unui PDF cu text simplu.
Videoclipurile
Videoclipurile educaționale, cu oameni adevărați, au o valoare percepută mai mare, ceea ce le poate face irezistibile, excelente lead magneți.
Versiuni PDF
Versiunile PDF pot fi un excelent lead magnet deoarece mulți oameni adoră să dețină versiunea PDF a unei postări de blog.
Quiz (test)
Un test, care de multe ori poate fi distractiv, determină utilizatorul să-și ofere adresa de e-mail pentru a intra în posesia rezultatului.
Giveaway (cadoul)
Cui nu-i place oportunitatea de a primi ceva gratuit? De aceea, cadourile reprezintă un eficient lead magnet.
Cupoanele de reduceri
Cupoanele de reduceri reprezintă un eficient lead magnet deoarece oamenilor le plac tare mult reducerile.
Transport gratuit
Când vine vorba de cumpături online, transportul gratuit poate reprezenta oferta care să ducă la încheierea achiziției.
Acestea reprezintă câteva exemple de lead magnets pe care îi poți folosi în funcție de afacerea ta și de nevoile publicului tău țintă.
Lead magnet-ul, generatorul de lead-uri, de clienți potențiali, reprezintă primul pas în construirea unei relații bazate pe încredere și respect, cu un schimb reciproc de valoare.
ATENȚIE!! Scopul unui lead magnet nu este acela de a păcăli un prospect pentru a obține adresa sa de e-mail. Întotdeauna lead magnet-ul trebuie să ofere valoarea promisă altfel, deși a obținut adresa de e-mail, deținătorul acesteia se va dezabona rapid.
Lead magnet-ul eficient are la bază principiul fundamental „oferă ceva înainte de a primi”. Acesta oferă întotdeauna valoarea pentru care utilizatorii s-au înscris. Oferă conținut unic și util, care rezolvă o nevoie imediată a potențialului client.
Atunci când este bine realizat și folosit corect, lead magnetul conduce la conversii. Și ori de câte ori ai nelămuriri cu ceea ce crezi că ar putea functiona mai bine pentru afacerea ta, poți oricând să derulezi un test A/B.
Oricum, un pas important îl reprezintă înțelegerea publicului țintă și a nevoilor acestuia, apoi crearea de lead magneți în concordanță.
Lead magnet-ul poate reprezenta prima impresie pe care un utilizator și-o formează despre afacerea ta, despre ceea ce ai de oferit, și cum prima impresie contează, bineînțeles că nu vrei să fie și ultima.
Kitul de Marketing al Antreprenorului este un shortcut extraordinar pentru a genera mai mulți clienți și venituri online, RAPID și fără efort.
De ce? Deoarece primești șabloane gata făcute pentru tine, unde tot ce trebuie să faci este să completezi spațiile libere cu recomandările noastre.
Peste 150 de template-uri și materiale de marketing, vânzări și graphic design, gata făcute pentru tine, folosite de către agențiile de marketing pentru clienții lor.