Landing Page-ul sau pagina de destinație reprezintă un element esențial al strategiei de marketing digital deoarece ajută la conversie, la transformarea potențialilor clienți în clienți care cumpără. De fapt, singurul scop al unei pagini de destinație este acela de a conduce la conversie, fie că este vorba de completarea unui formular, înscrierea la buletinul informativ (newsletter), comandarea unui produs, înscrierea la un webinar, etc.
Fiecare pagină de destinație este unică și un site poate avea mai multe pagini de destinație. De fapt, studiile arată că cu cât un site are mai multe pagini de destinație cu atât are mai multe conversii, atât timp cât paginile de destinație nu concurează între ele. De aceea trebuie să te asiguri că fiecare pagină de destinație vizează un anumit public țintă sau că au diferite îndemnuri la acțiune.
- Ce este Landing Page-ul sau pagina de destinație
- Diferența dintre o pagină de pornire și o pagină de destinație
- Tipuri de pagini de destinație
- Importanța și beneficiile unui Landing Page
- Ce trebuie să știi înainte de a crea o pagină de destinație
- Care sunt elementele unei pagini de destinație
- Practici bune pentru paginile de destinație
Ce este Landing Page-ul sau pagina de destinație
În marketingul digital, Landing Page-ul sau pagina de destinație reprezintă o pagină web independentă, creată special pentru o campanie de marketing. Este locul în care „aterizează” un vizitator după ce a făcut click pe un anumit link dintr-un e-mail, reclame pe rețelele de socializare, pagina de pornire a site-ului web, etc.
Singurul scop al unei pagini de destinație este acela de a converti vizitatorii în clienți potențiali. Cu alte cuvinte, o pagină de destinație conține un singur îndemn la acțiune și nu include alte distrageri. Ea își propune să capteze informațiile de contact de la vizitatori în schimbul a ceva de valoare cu scopul de a-i transforma în clienți potențiali, clienți pe care îi poți transforma în clienți plătitori și clienți fideli continuând să oferi valoare.
Cum ar fi dacă Landing Page-urile tale (sau paginile tale de vânzări) pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale ar fi „gata-făcute pentru tine” 100%?
Descoperă acum Kitul de Marketing al Antreprenorului și privește cu mândrie cum cresc rapid încasările, fără efort și timp pierdut.
Diferența dintre o pagină de pornire și o pagină de destinație
Spre deosebire de o pagină de pornire, o pagină de destinație este o pagină independentă de site-ul web și are ca scop unic conversia, generarea de cât mai mulți clienți potențiali.
Pagina de pornire a unui site web oferă informații, o prezentare generală a unei afaceri și poate include mai multe link-uri, poate trimite la alte pagini ale site-ului de unde vizitatorii pot afla și mai multe informații despre afacere, pe când o pagină de destinație servește unui scop specific într-un anumit moment al unei campanii de marketing, fiind adresată unui segment specific de vizitatori.
Cu alte cuvinte, paginile de destinație sunt locul unde vizitatorii pot fi transformați în clienți potențiali și clienți. Practic, o pagină de destinație bine creată va convinge un procent mare de vizitatori să ducă la bun sfârșit o anumită acțiune, un CTA (completarea unui formular, înregistrarea unui cont, înscrierea la un webinar, plasarea unei comenzi, etc.).
Paginile de destinație au inclus, de obicei, un singur îndemn la acțiune, CTA (Call To Action) pe când o pagină de pornire poate conține mai multe îndemnuri la acțiune. Aceste îndemnuri sunt, în general mai puțin specifice (de exemplu: „Află mai multe”) pe când îndemnul la acțiune de pe o pagină de destinație este clar, concis și specific, îi spune exact vizitatorului ce are de făcut (de exemplu: „Descarcă acum cartea ta electronică gratuită”).
Paginile de pornire și paginile de destinație au audiență și scopuri diferite. În timp ce paginile de pornire se adresează publicului larg, paginile de destinație se adresează unui public țintă. Mulți dintre cei care vizitează paginile de pornire probabil că nu sunt hotărâți, nu știu exact ce-și doresc, pe când vizitatorii paginilor de destinație și-au arătat deja interesul pentru ceea ce ai de oferit și sunt mai pregătiți să facă o conversie.
Tipuri de pagini de destinație
În funcție de obiectivele lor, există două tipuri de pagini de destinație:
- pagini de destinație pentru generarea de clienți potențiali
- pagini de destinație cu click.
Pagini de destinație pentru generarea de clienți potențiali
Paginile de destinație pentru generarea de clienți potențiali, denumite și pagini de „capturarea clienților potențiali”, se concentrează pe colectarea datelor vizitatorilor.
Îndemnul la acțiune al acestui tip de pagină de destinație îl reprezintă un formular în care vizitatorul este îndemnat să-și ofere datele, în schimbul unei valori. Astfel poți colecta date precum: numele, adresa de e-mail, numărul de telefon și chiar date mai precise precum intervalul de vârstă sau profesia.
Toate aceste date sunt foarte valoroase deoarece te ajută să segmentezi lista de contacte și să personalizezi oferta în funcție de necesitățile și interesele fiecărui segment.
Astfel, datele captate prin intermediul paginilor de destinație pentru generarea de clienți potențiali te ajută să îmbunătățești strategia de marketing și să o faci mai eficientă. Poți adapta mesajul în funcție de publicul țintă, astfel încât să crești conversiile. Acest lucru poate crește rentabilitatea investiției, mai ales dacă derulezi campanii de publicitate plătită.
Dacă dorești să crești lista de clienți potențiali sau să înțelegi mai bine publicul, crearea unei astfel de pagini de destinație poate fi soluția.
Pagini de destinație cu click
Spre deosebire de paginile de destinație pentru generarea de clienți potențiali unde îndemnul la acțiune este reprezentat de acel formular pentru colectarea datelor, în paginile de destinație cu click, îndemnul la acțiune este reprezentat de un buton CTA. Făcând click pe acel buton, vizitatorii sunt redirecționați către o pagină în care pot finaliza acțiunea. De exemplu, dacă un buton CTA de pe o pagină de destinație îndeamnă la achiziționarea unui produs („Comandă acum”), click-ul pe acel buton duce utilizatorul la o pagină de finalizare a comenzii.
Pe lângă îndemnul clar la acțiune, o pagină de destinație prin click conține, în general, informații persuasive, cum ar fi detalii despre produs sau serviciu, testimoniale ale utilizatorilor, pentru a implica, pentru a atrage și a implica și mai mult clienții potențiali.
Importanța și beneficiile unui Landing Page
Lading Page-ul sau Paginile de destinație sunt esențiale pentru campaniile de marketing. Ele se concentrează pe obiective specifice, pe termen scurt, astfel încât să-și îndeplinească rolul pentru care au fost concepute, conversia.
Beneficiile aduse de paginile de destinație optimizate includ:
- colectarea datelor despre clienți
- creșterea numărului de clienți potențiali și a vânzărilor
- creșterea traficului pe site-ul web
- clasament SEO îmbunătățit, ceea ce poate face afacerea ta să se evidențieze în fața concurenței
- promovarea de noi produse sau servicii
- creșterea rentabilității, un ROI (Return Of Investment) mare
- creșterea gradului de conștientizare și credibilitate a mărcii, a afacerii
- crearea unei experiențe de utilizare personalizată și memorabilă.
Ce trebuie să știi înainte de a crea o pagină de destinație
Înainte de a te apuca să construiești o pagină de destinație care să ducă la cât mai multe conversii, trebuie să stabilești anumite aspecte, inclusiv:
Scopul paginii de destinație
Primul pas în orice strategie, îl reprezintă determinarea obiectivelor. Ce urmărești cu această pagină de destinație? Colectarea de date, înscrierea la un webinar, achiziționarea unui produs sau serviciu, etc.
Publicul țintă
Cui se adresează această pagină de destinație?
Înțelegerea publicului țintă, cel căruia i te adresezi, este esențială pentru o campanie eficientă de marketing. Persoane diferite au nevoi diferite, de aceea cu cât înțelegi mai bine publicul, cu atât acesta va rezona mai bine cu îndemnul la acțiune inclus în pagina de destinație. Astfel, mesajul adresat unor clienți fideli va diferi de cel adresat unor noi abonați la newsletter sau publicului larg.
O pagină de destinație de nișă, concentrată pe un anumit public va duce la mai multe conversii.
Sursa vizitatorilor
De unde „aterizează” o persoană pe pagina de destinație? Trebuie să iei în calcul acest aspect atunci când elaborezi o pagină de destinație, deoarece oamenii care ajung pe pagină dintr-un anunț Google au mentalități diferite față de cei care sunt direcționați dintr-un e-mail, rețelele sociale sau un banner.
Oferta
Pe lângă produsele sau serviciile pe care compania ta le vinde, trebuie să incluzi o ofertă care să atragă. O persoană își va oferi datele de contact în schimbul unei valori (un ghid, o carte electronică gratuită,un conținut de calitate, educativ, un webinar gratuit, etc.). Această ofertă va fi adaptată cu etapa specifică în care se află persoana în călătoria sa de client.
Concurența
Care este concurența? Ce face pentru a avea succes?
Dacă concurența are succes, află ce funcționează pentru ea și procedează la fel și chiar mai mult, vino cu ceva peste.
Care sunt elementele unei pagini de destinație
După cum am mai menționat, scopul unei pagini de destinație este conversia. Pentru aceasta, necesită anumite elemente, care împreună nu trebuie doar să formeze un argument persuasiv, ci și o pagină de destinație ușor utilizabilă.
Așadar, o pagină de destinație este concepută în jurul unei singure acțiuni și ar trebui să fie cât mai relevantă, fără distrageri. De exemplu, paginile de destinație nu ar trebui să conțină un meniu de navigare deoarece un vizitator, dacă părăsește pagina de destinație poate să nu se mai întoarcă la ea și astfel, nu va realiza conversia, deci scopul nu va fi atins. Link-urile de navigare scad ratele de conversie.
Nu există două pagini de destinație la fel, dar toate paginile de destinație au în componența lor anumite elemente, și anume:
Titlu captivant
Titlul este primul lucru pe care utilizatorii îl văd atunci când ajung pe pagina de destinație. Dacă nu vrei să fie și ultimul, trebuie să realizezi un titlu care să capteze atenția, să incite, să îndemne persoana să citească mai departe.
Un titlu puternic poate îmbrăca forme diferite în funcție de pagina de destinație, de ofertă și de îndemnul la acțiune. Dar, întotdeauna titlul ar trebui să răspundă la întrebarea pe care toți utilizatorii o au, și anume ce oferă, ce obțin dacă continuă să citească, ce obțin de la produsul sau serviciul tău. Persoana trebuie să înțeleagă beneficiul oferit și să și-l dorească. Aici și acum.
Un titlu care să atragă ar putea avea la bază nevoia oamenilor de a-și satisface curiozitatea, de a-și rezolva rapid problemele sau de a-și îmbunătăți cunoștințele.
Titlul poate fi urmat de un subtitlu. Acesta oferă mai multe detalii, poate acționa ca o extensie a titlului, poate oferi o valoare suplimentară, sau poate transmite un mesaj secundar persuasiv.
Conținutul
Deoarece oamenii își pierd răbdarea foarte repede, ai la dispoziție câteva secunde, aproximativ 3-8 secunde, pentru a le capta atenția. Ei vor să afle din mesaj dacă merită să întreprindă acțiunea dorită de tine.
Iată de ce conținutul ar trebui să fie:
- clar, să folosească un limbaj simplu, conversațional; este esențial ca vizitatorii să poată surprinde esența ofertei în doar câteva secunde, „cât ai clipi”
- concis, oferă informații esențiale pentru a menține utilizatorii implicați, interesați
- credibil, bazat mai degrabă pe fapte, nu pe opinii
- convingător, folosește cuvinte puternice.
Un conținut eficient poate să susțină titlu și să ofere o valoare suplimentară, în doar câteva cuvinte.
Imagini
„O imagine face cât 1000 de cuvinte”. Acolo unde cuvintele nu reușesc să transmită mesajul dorit, imaginile pot face minuni. Studiile arată că oamenilor le este mai ușor să proceseze imaginile decât cuvintele. Așadar, imaginea pe care o folosești trebuie aleasă cu mare atenție deoarece este un element extrem de important.
Folosește imagini cât mai relevante pentru conținutul paginii. Acestea ar putea fi reprezentate de produsul sau serviciul pe care le vinzi sau de beneficiile acestora.
Folosește imagini reale, din afacerea ta. Acest lucru va spori gradul de încredere al potențialilor clienți și te va diferenția de concurență.
Transmite emoții, folosind imagini cu oameni reali, nu folosi imagini false. Oamenii apreciază sinceritatea și autenticitatea.
Include un videoclip în pagina de destinație. Studiile sugerează că încorporarea acestora pot crește conversiile cu aproximativ 80%.
Videoclipurile pot fi explicative, introductive, pot conține mărturii video sau un studiu de caz.
Caracteristici și beneficii
Caracteristicile și beneficiile se completează reciproc. În timp ce caracteristicile arată calitatea produsului sau serviciului tău, beneficiile evidențiază impactul pozitiv pe care acestea le au. Pentru a genera cât mai multe conversii este indicat să prezinți caracteristicile și beneficiile împreună.
Compară caracteristicile similare cu cele ale concurenței și vino cu ceva peste pentru a te diferenția.
Valoare suplimentară
Gândește-te ce valoare poți oferi în plus pentru a atrage și mai mult potențialii clienți. Aceasta poate fi reprezentată de un conținut cu acces limitat și gratuit, un material educativ, o anumită reducere, un cadou, transport gratuit, etc.
Formular
Formularul de abonare sau de comandă este o componentă principală, deoarece colectează informații despre utilizatori, informații prețioase care pot fi folosite în viitoarele activități de marketing. Acest formular poate conține un singur câmp sau mai multe. Trebuie să reții că cu cât introduci mai multe câmpuri cu atât oamenii vor dori mai puțin să le completeze. De aceea cel mai bine este să ceri un nume și o adresă de e-mail, sau, cel puțin, să nu faci obligatorie completarea tuturor câmpurilor.
Îndemnul la acțiune, CTA-ul
O pagină de destinație trebuie să includă un singur îndemn la acțiune, un singur CTA (Call To Action). Un CTA poate decide dacă o persoană își va oferi sau nu informațiile de contact, dacă va face ceea ce o îndemni să facă, fie că este vorba de completarea unui formular pentru generarea de clienți potențiali, fie de click-ul pe un anumit buton sau link.
De aceea un CTA trebuie să îndeplinească anumite condiții:
- să evidențieze clar beneficiul urmării îndemnului
- să fie cât mai convingător
- să fie relevant și captivant
- să fie concis și specific
- să folosească verbe care îndeamnă la acțiune („Înscrie-te”, „Comandă”, „Beneficiază”, etc.)
- butonul CTA trebuie să se evidențieze printr-o culoare care să atragă atenția, să fie în contrast cu restul paginii
- CTA-ul, click-ul pe acest buton, trebuie să conducă vizitatorii exact pe pagina destinată acțiunii, acolo unde vor finaliza acțiunea respectivă
- folosește cuvinte simple, nu folosi sinonime, fii cât mai clar.
Practici bune pentru paginile de destinație
Pentru a le optimiza pentru motoarele de căutare (SEO) și pentru a crește rata de conversie, este bine să ții cont de următoarele:
Folosește cuvinte cheie cu coadă lungă
Cuvintele cheie cu coadă lungă sunt mai puțin competitive decât cele cu coadă scurtă. De exemplu „cele mai bune practici pentru paginile de destinație” este o expresie cu coadă lungă, spre deosebire de „pagini de destinație” care este o expresie cu coadă scurtă.
Ca regulă generală, cu cât un cuvânt sau expresie cheie sunt mai specifice, cu atât este mai probabil ca persoana care le caută să facă o conversie.
Segmentează publicul
Creează pagini de destinație pentru fiecare segment al publicului. Astfel poți crește vizibilitatea în motoarele de căutare și poți să personalizezi mesajul pentru a atrage persoane cu nevoi diferite.
Îmbunătățește viteza de încărcare a paginii
Optimizează paginile de destinație pentru a se încarca imediat. Dacă o pagină de destinație se încarcă greu, utilizatorii își pot pierde răbdarea și șansele de a mai face o conversie scad. O modalitate prin care poți crește viteza de încărcare a paginii este de a micșora dimensiunile imaginilor.
Câștigă backlink-uri
Backlink-urile sunt link-uri aflate pe alte site-uri web și care prin accesare trimit trafic către pagina ta de destinație. Atunci când provin de pe site-uri web de încredere, acestea sunt o mărturie că ceea ce oferi este ceva valoros, iar clasamentul site-ului tău pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare va crește.
Ușurează partajarea conținutului
Creează un conținut unic, care poate fi partajat cu ușurință. Aceasta va atrage trafic, implicit clienți potențiali și, în plus, acest trafic adăugat, va crește clasamentul în motoarele de căutare.
Include link-urile de partajare pe rețelele de socializare.
Clar și simplu
Nu uita. Mai puțin înseamnă mai mult. Folosește imagini clare care să vorbească de la sine. Folosește cuvinte simple, clare, care să facă pagina de destinație cât mai convingătoare, să conducă la cât mai multe conversii.
Paginile aglomerate, cu mult text, pot fi obositoare și plictisitoare și pot scădea rata de conversie.
Scrie un titlu care să atragă
Scrie un titlu atrăgător, incitant, care să convertească. Acest titlu trebuie să fie în concordanță cu meta titlul pe care utilizatorii au făcut click pentru a „ateriza” pe landing page-ul tău.
Atenție la poziționarea CTA-ului
Îndemnul la acțiune trebuie să fie extrem de vizibil și ar trebui poziționat astfel încât să fie printre primele lucruri pe care le văd utilizatorii. Dacă acest lucru nu este posibil este indicat să folosești indicii direcționate care conduc la CTA, mai ales când proiectezi pentru dispozitivele mobile.
Folosește imagini sau videoclipuri
Include o imagine care să exemplifice cât mai bine ceea ce oferi sau folosește un videoclip sau o demonstrație despre cum funcționează produsul sau serviciul oferit și despre cum o să îmbunătățească viața celui care îl achiziționează. Totodată, acestea îl ajută pe potențial să se imagineze folosind produsul sau serviciul.
Oferă dovezi sociale
Studiile arată că aproape toți potențialii caută recenzii înainte de a face o achiziție. Dovezile sociale pot convinge mulți clienți potențiali să cumpere, să se transforme în clienți plătitori.
Folosește punctele îngroșate (bullet points)
Folosirea punctelor îngroșate, pentru a enumera caracteristicile și beneficiile produsului, de exemplu, fac parcurgerea textului mult mai rapidă și mai lejeră.
Repetă CTA-ul
Atunci când pagina de destinație are un conținut mai mare este indicat să repeți CTA-ul. Introducerea mai multor oportunități de conversie crește șansele ca utilizatorii să urmeze îndemnul la acțiune, să acceseze butonul sau link-ul CTA. Poți introduce un CTA la începutul mesajului și unul la sfârșitul acestuia, ba chiar și la mijloc, totuși, ai grijă să nu exagerezi. Dacă ești prea insistent s-ar putea să sperii și utilizatorul să părăsească pagina fără a întreprinde vreo acțiune.
Furnizează informațiile de contact
Furnizarea informațiilor de contact este o dovada de legitimitate și arăți utilizatorilor că ești acolo pentru ei în cazul în care au întrebări, anumite preocupări legate de ofertă.
Folosește mesajul video
Datorită faptului că conținutul video are o tot mai mare popularitate, poți capta și menține atenția utilizatorilor cu un mesaj video. Astfel, poți asocia textul cu conținutul video. Este bine ca acest video să fie însoțit de subtitrare, ori de câte ori este posibil, din cauză că mulți utilizatori nu își activează sunetul.
Optimizează pentru mobil
Asigură-te că paginile de destinație funcționează la fel de bine atât pe desktop cât și pe dispozitivele mobile. Optimizează, fă ajustările necesare pentru dispozitivele mobile astfel încât să oferi utilizatorilor o experiență excelentă.
Testează
Derulează teste A/B pentru diferite elemente ale paginii de destinație. Poți testa poziționarea ofertei, tipuri de CTA, până și culorile folosite. Vezi ce variante funcționează cel mai bine și folosește-le pentru a putea optimiza pagina astfel încât să-și atingă scopul pentru care a fost creată.
Paginile de destinație sunt concepute pentru a crește conversiile. Arhitectura corectă, folosirea unor imagini cât mai reprezentative, a unui text cât mai relevant și a unui CTA cât mai clar, ajută la deplasarea utilizatorilor prin pâlnia de vânzări (conversion funnel).
În funcție de etapa în care se află persoana în călătoria sa de client, mesajul va fi adaptat, personalizat astfel încât să răspundă nevoilor și intereselor actuale. Acest lucru duce la o implicare cât mai mare a utilizatorului și la creșterea ratei de conversie, indiferent că este vorba de înscrierea la newsletter, la un webinar sau achiziționarea unui produs sau serviciu.
Pentru a avea o rată de conversie ridicată, o pagină de destinație trebuie să conțină elemente cheie, precum imagini atrăgătoare, titlu captivant, conținut cât mai relevant, să evidențieze caracteristici și beneficii și să conțină un îndemn la acțiune clar și concis.
Paginile de destinație ajută la creșterea listei de abonați, a clienților potențiali, dar și a clienților plătitori, a vânzărilor. Toate acestea fac ca paginile de destinație să fie o parte esențială a strategiei generale de marketing digital.
Fiecare pagină de destinație este unică și nu există o limită pentru numărul de pagini de destinație pe care un site le poate avea. De fapt, studiile arată că mai multe pagini de destinație duc la mai multe conversii. Atenție, însă paginile trebuie să includă îndemnuri la acțiune diferite și să se adreseze unui public bine țintit.
Descoperă Kitul de Marketing al Antreprenorului
Kitul de Marketing al Antreprenorului este un hack incredibil pentru a genera mai mulți clienți și venituri online, super FAST și fără efort.
De ce? Vei primi șabloane gata făcute pentru tine, unde tot ce trebuie să faci este să completezi spațiile libere cu recomandările noastre. Astai tot.
Ai la dispoziție mai mult de 150 de template-uri și materiale de marketing, vânzări și graphic design, gata făcute pentru tine, folosite de către agențiile de marketing pentru clienții lor.