0
0 produse în coș

No products in the cart.

Selectează o Pagină

REDUCERI ❤️ LA TOATE KITURILE

Cum să creezi un plan strategic excelent pentru social media în 2024

Categorie: Sfaturi de Marketing
Află cum să dezvolți un plan eficient pentru social media în anul 2024 și descoperă importanța strategiei de social media în lumea digitală de astăzi. Articolul te va ghida prin elementele cheie ale unui plan bine pus la punct și te va ajuta să înțelegi cum o strategie robustă de social media poate fi un instrument esențial pentru succesul tău online. Perfect pentru începători și profesioniști din domeniul marketingului.

Mai mult de jumătate din populația lumii (peste 4 miliarde de oameni) este prezentă pe rețelele de socializare. O persoană petrece aproximativ 10% din timpul de veghe derulând pe rețelele sociale. Așadar, rețelele sociale reprezintă cea mai rapidă și mai ușoară cale de a intra în legătură cu publicul.

Dar, pentru a ajunge la publicul tău, pentru a-ți face cunoscută afacerea, produsele sau/și serviciile, ai nevoie de o strategie excelentă de marketing pe rețelele de socializare.

Citește în continuare pentru a descoperi care sunt pașii pe care trebuie să-i faci pentru a realiza o strategie eficientă pe social media. 

De ce este importantă strategia de digital media

Un plan strategic de social media eficient implică măsurători ale succesului care se bazează pe valori precum implicarea, aprecierile, distribuirile și comentariile.

O strategie bine gândită și bine aplicată pe rețelele de socializare atrage o serie de beneficii,  inclusiv:

  • crește gradul de conștientizare a mărcii
  • ajută la construirea unei relații cu publicul țintă
  • crește traficul
  • crește implicarea
  • ajută la fidelizarea publicului țintă
  • generează noi clienți și clienți potențiali
  • îmbunătățește conversiile
  • construiește autenticitatea unui brand
  • crește potențialul de acoperire al pieței
  • îmbunătățește serviciul de deservire a clienților
  • permite măsurarea și analizarea rezultatelor prin stabilirea indicilor de performanță, KPI, Key Performance Indicator, pe tot parcursul
  • ajută la modificarea benchmark-urilor în timp util, etc.

Care sunt pașii unui plan strategic excelent de social media

Strategia de social media, ca parte a strategiei generale de marketing digital, trebuie să urmărească obiective și așteptări realiste.

Multe afaceri, deși sunt prezente pe rețelele de socializare, nu reușesc să se facă suficient de auzite într-un mediu competitiv destul de aglomerat.

Pentru a fi eficientă, o strategie de social media trebuie să urmeze anumiți pași, inclusiv:

Stabilește obiectivele

Pentru o strategie de social media câștigătoare, trebuie să stabilești clar ce vrei să obții cu aceasta, care sunt obiectivele urmărite. Atenție! Aceste obiective trebuie să fie realiste și ușor de măsurat, de cuantificat.

Indiferent de obiectivele urmărite cu strategia de social media, acestea ar trebui să fie SMART. Mai exact:

  • S, vine de la specific – obiectivele propuse trebuie să fie clare, concise; dacă sunt vagi, acestea au toate șansele să nu fie atinse
  • M, vine de la măsurabil – cu ajutorul indicatorilor de măsurare a performanței, KPI, Key Performance Indicator, vei avea o analiză concretă a rezultatelor pe tot parcursul procesului
  • A, vine de la atins – deși obiectivele propuse sunt o provocare, acestea ar trebui să fie totuși realiste pentru a putea fi atinse
  • R, vine de la relevant – asigură-te că obiectivele propuse sunt relevante pentru tine și afacerea ta
  • T, vine de la timp – stabilește o dată limită astfel încât să te motiveze pentru atingerea obiectivelor; asigură-te că acea dată este rezonabilă, totuși, pentru a nu te descuraja.

Stabilirea obiectivelor este un pas extrem de important pentru întreaga strategie de marketing digital. Ele reprezintă baza acesteia. Așadar, este necesar să stabilești acum exact ceea ce vrei să obții cu strategia de social media.

Definește publicul țintă

Cui te adresezi cu strategia de social media? Cine este publicul tău? Cum îi pot ajuta produsele și/sau serviciile oferite de tine?

Definirea publicului țintă este extrem de importantă deoarece dacă te adresezi cui trebuie, segmentului de public corect și-i vei satisface nevoi specifice, vei putea crește gradul de implicare a acestuia, conversiile, vânzările și veniturile.

Pentru  a defini publicul țintă, apelează la datele statistice specifice fiecărei rețele de socializare în parte. De asemenea, este foarte important să iei în considerare modul în care utilizatorii interacționează cu fiecare dintre aceste platforme de social media, dar și modul în care acestea se aliniază cu obiectivele tale de afaceri.

Începe prin a defini valorile demografice ale publicului la care vrei să ajungi cu strategia de social media. Aceste date includ: vârsta, genul, locația, ocupația, venitul, hobby-urile, rețeaua de socializare preferată, tipul de conținut preferat, comportamentul de cumpărare, etc.

Cunoașterea publicului țintă te ajută să creezi strategii de social media mai relevante și mai eficiente. Un plan strategic excelent este conceput pentru a atrage , a interacționa și a implica categoria de consumatori pe care ți-o dorești.

Cunoaște-ți concurența

Aruncă un ochi și la concurență. Vezi pe ce platforme de social media își concentrează strategiile, ce tip de conținut atrage cel mai mult, cât de des postează, etc. Deși trebuie să te concentrezi în special pe strategia ta de social media, a vedea ce face concurența te poate ajuta să-ți faci o bună idee despre ceea ce așteaptă publicul de la o afacere din industria în care activezi, te poate ajuta să-ți perfecționezi strategia de social media.

Efectuarea unei analize asupra concurenței poate dezvălui punctele forte, dar și punctele slabe ale acesteia. De exemplu, dacă un concurent are o prezență robustă pe o anumită platformă socială poate vei dori să te concentrezi pe o altă platformă unde concurența nu este la fel de bine reprezentată.

Trebuie menționat că analizarea concurenței nu înseamnă copierea strategilor acesteia ci optimizarea strategiei tale de social media astfel încât aceasta să funcționeze cel mai bine pentru personalitatea unică a brandului tău.

Începe să scrii articole de blog

Pentru a avea succes pe social media trebuie să creezi conținut nou, de calitate. Așadar, publică un articol de blog măcar o dată pe săptămână.

Combinarea celor două strategii, de social media și de blogging, poate ajuta conținutul tău să ajungă la un public cât mai larg. De exemplu, poți posta un conținut pe rețelele de socializare și poți include un link care să conducă la articolul care dezbate pe larg tema respectivă. În acest fel va exista un câștig pentru ambele părți. Utilizatorul va primi informațiile de care are nevoie, iar tu vei câștiga trafic către blog.

Creează conținut relevant, atrăgător

Pentru a crește implicarea pe rețelele sociale este nevoie să postezi conținut relevant, atrăgător, care să satisfacă o nevoie actuală publicului tău.

Din păcate nu există o abordare universală a rețelelor sociale pentru companii. Este extrem de important să testezi diferite tipuri de conținut și să urmărești care dintre ele duce la cel mai mare grad de implicare. Asigură-te atunci când creezi conținut că iei în considerare toate funcțiile pe care le oferă diferitele platforme de socializare.

Creează conținut educativ care poate fi descărcat, cum ar fi cărțile electronice, e-book-urile, liste de verificare, infografice, videoclipuri, etc.

Alt tip de conținut care poate să crească implicarea îl reprezintă chestionarele online, concursurile cu premii, giveaway-urile.

În funcție de platforma de socializare, postează conținut interesant, texte convingătoare, imagini atrăgătoare, videoclipuri captivante care să mențină utilizatorii interesați și să-și dorească mai mult, să aștepte postările tale. 

Atunci când conținutul postat de tine este interesant, poate fi distribuit de utilizatori, lucrul acesta ducând la un grad de acoperire și mai mare.

Elaborează un program de postare

Postarea regulată, consecventă, te ajută să rămâi vizibil pe rețelele de socializare, te ajută să construiești încredere și credibilitate în rândul audienței, poate crește rata de implicare, poate crește gradul de conștientizare a afacerii tale, a brandului tău.

Prin încercări repetate poți determina ritmul postărilor, în ce zile și ce ore să postezi, astfel încât să obții un grad cât mai mare de implicare.

Configurează calendarul de conținut atunci când creezi strategia de social media și folosește-l pentru a programa postările în avans. Utilizând calendarul de conținut te asiguri că postezi la intervale regulate de timp, în zilele potrivite, în cel mai bun moment al zilei, când publicul tău este cel mai activ.

Multe instrumente de gestionare a rețelelor de socializare includ funcții de calendar pe care le poți folosi, dar poți folosi și instrumente de calendar dedicate  care se integrează cu conturile de social media.

Alege pe ce platforme de socializare să postezi

Există peste 20 de platforme de socializare. Așadar, pe care dintre acestea este bine să postezi? Ei bine, nu poți și nici nu ar trebui să fii prezent pe fiecare dintre ele. Pentru a afla pe ce platforme de socializare este cel mai bine să postezi, trebuie să afli unde își petrece timpul publicul tău, pe ce rețele de socializare este prezent.

În timp ce multe companii și afaceri se concentrează pe rețelele de socializare consacrate cum ar fi Facebook, Linkedin și Instagram, în funcție de tipul afacerii tale poate vrei să te concentrezi pe rețele mai mici, cum ar fi Pinterest sau Twitter.

Important este să-ți concentrezi efortul pe construirea, cultivarea și susținerea unei comunități pe canalele de socializare unde publicul tău țintă își petrece cea mai mare parte a timpului. Apoi te poți concentra pe altă rețea de socializare.

Ia în considerare colaborarea cu influencerii

Colaborarea cu influencerii poate să te ajute să crești gradul de conștientizare a brandului, să crești audiența, să îți extinzi acoperirea.

Alege influencerii care se potrivesc cu afacerea ta. Poți alege să lucrezi cu mini și micro influenceri care nu au un număr așa mare de urmăritori, dar care de cele mai multe ori obțin un grad mai mare de implicare. Avantajul colaborării cu aceștia este că nu implică costuri foarte mari. Sau poți alege colaborarea cu un macro influencer, care are un număr foarte mare de urmăritori, dar trebuie să ai și un buget adecvat pentru o astfel de colaborare.

Deși interacțiunea cu influencerii poate părea de cele mai multe ori foarte relaxată, este bine să stabiliți de la bun început termenii colaborării, atât pentru protecția afacerii și brandului tău, cât și a lor.

Analizează rezultatele

Deoarece cheia succesului unei strategii de social media constă, până la urmă, în înțelegerea a ce funcționează și ce nu, analizarea periodică a rezultatelor este o necesitate.

Pentru a analiza și optimiza strategiile de social media, în funcție de obiectivele urmărite, ai nevoie de un instrument adecvat de gestionare a rețelelor de socializare cu funcții de analiză.

De exemplu, dacă obiectivul tăi este să crești implicarea, vei avea nevoie de un instrument care să ofere analize avansate de implicare.

Următorul pas după alegerea instrumentului de gestionare a rețelelor de socializare, îl reprezintă stabilirea unui program pentru verificările analitice, care sunt de preferat în fața verificărilor analizelor rețelelor de socializare la intervale aleatorii.

Este bine să verifici performanța la intervale regulate de timp, la cateva zile, o dată pe săptămână sau în momentele cheie.

Când analizezi rezultatele trebuie să ai întotdeauna în vedere obiectivele propuse și indicatorii de performanță, KPI, Key Performance Indicator.

Nu uita de chestionare. Acestea sunt un instrument de analiză foarte relevant. Întreabă publicul dacă conținutul oferit vine în întâmpinarea așteptărilor, ce îi place, ce tip de conținut preferă să vadă mai des, etc. Atenție! Întotdeauna ascultă ce spune publicul și acționează în consecință.

Fă ajustările necesare

Succesul pe rețelele de socializare nu se întâmplă peste noapte. Acesta implică multă muncă, multe încercări și erori. De aceea nu trebuie să uiți să fii flexibil, să ai răbdare și să fii deschis la nou.

Așadar, experimentează, vezi ce funcționează și ce nu funcționează, caută combinația de succes de platformă, conținut și mesaj care funcționează cel mai bine pentru tine și afacerea ta, care ține publicul interesat și implicat.

În timp vei ajunge să afli rețeta succesului, să știi cum să faci ajustări pe parcurs pentru a genera rezultate mai consistente.

Crearea unei strategii de social media de succes poate fi o încercare destul de dificilă, dar trebuie să depui tot efortul necesar pentru aceasta. Rețelele de socializare reprezintă locul unde îți poți face cunoscută afacerea, poți câștiga adepți ai acesteia, poți crește conversiile și vânzările.

Fără o strategie puternică de social media, o afacere poate pierde posibili clienți și deci venituri. Construirea unei prezențe pe rețelele de socializare necesită un plan strategic excelent pentru a ajunge la adepții potriviți care în timp se pot transforma în clienți plătitori.

Social media la superlativ cu un kit de marketing!

Te-ar putea interesa

Cele mai vândute Kituri

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Templateuri kituri de marketing digital

OBȚINE 15% DISCOUNT

la prima ta comandă


Și bucură-te de template-uri de marketing și sfaturi gratuite, super utile pentru afacerea ta!

GDPR

Super! Codul tău de reducere te așteaptă în inbox.