0
0 produse în coș

Selectează o Pagină

REDUCERI ❤️ LA TOATE KITURILE

Cum creezi un plan de conținut Instagram

Articolul subliniază importanța unui plan de conținut bine structurat pentru optimizarea strategiei de marketing pe Instagram. Un plan eficient facilitează comunicarea cu audiența și îmbunătățește fluxurile de lucru, economisind timp și crescând eficiența. De asemenea, planificarea conținutului ajută la atingerea obiectivelor specifice și maximizarea performanței postărilor. Acest ghid este esențial pentru cei care doresc să-și optimizeze prezența pe Instagram și să evite problemele comune în managementul conținutului.

Un plan de conținut reprezintă un punct esențial al strategiei tale de marketing pe Instagram. Cu ajutorul unui plan de conținut comunicarea cu audiența va fi mult mai facilă, iar fluxurile de lucru vor fi mult mai corecte. În acest fel vei putea economisi timp, fiind mult mai organizat, lucrând mult mai eficient și vei putea evita multe probleme.

Planurile de conținut te pot ajuta să ghidezi modul în care lansezi conținut astfel încât să te asiguri că îți atingi anumite obiective, că ceea ce postezi performează cât mai bine.

 

Importanța planului de conținut

Un plan de conținut te ajută să fii mult mai organizat și să lucrezi mai eficient. Mai mult, atunci când știi că ceea ce dorești să postezi este cercetat, planificat și programat pentru a fi postat, vei fi mult mai încrezător.

Avantajele creării unui plan de conținut includ:

  • planificarea din timp a postărilor
  • având la dispoziție timpul necesar pentru revizuirea eventualelor greșeli
  • o structură bine organizată, sigură de urmat
  • timp suficient pentru a stabili ce să postezi
  • menținerea unui echilibru între componentele de vânzare și cele de divertisment
  • menținerea implicării, a interesului, publicului țintă
  • analiza profundă a rezultatelor
  • schimbarea strategiei, dacă este cazul
  • descoperirea subiectelor, a postărilor care au un impact mai mare asupra audienței
  • renunțarea la subiectele care au un grad mic de implicare
  • oferirea unei priviri de ansamblu asupra postărilor viitoare, etc.

Pentru ca un conținut să ducă la rezultatele dorite trebuie să îndeplinească criterii importante  precum:

  • să fie relevant
  • să ofere valoare publicului
  • să fie unic
  • să fie ușor de perceput.

Tipuri de conținut pe Instagram

Există mai multe  pentru această platformă de socializare care, dacă sunt folosite corespunzător, cu competență, pot duce la creșterea conversiilor.

Principalele tipuri de conținut includ:

  • informativ
  • distractiv
  • de angajare
  • de vânzare
  • situațional.

Pentru a obține o cât mai bună implicare din partea audienței, este important să alternezi corect tipurile de conținut. Astfel vei menține implicat publicul, acesta va răspunde la conținutul postat, va interacționa mai des cu tine. În final toate aceste lucruri duc la creșterea numărului de urmăritori, a gradului de implicare, a conversiilor și a vânzărilor.

Cum ar fi dacă ai putea crea campanii performanțe pe Instagram pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale cu conținut 100% ușor de personalizat? Este adevărat.

Descoperă acum Kitul de Marketing al Antreprenorului și vezi ai mai multe încasări din acest mediu digital, fără efort și timp irosit.

E foarte simplu.

Vezi Kitul de Marketing al Antreprenorului

Care sunt pașii creării unui plan de conținut pe Instagram

Succesul profilului tău business pe Instagram depinde de pregătirea ta în etapele inițiale de crearea a contentului, a conținutului, și de dezvoltare a formatelor de conținut pe Instagram.

Astfel, pentru a obține rezultate mai bune, este bine să urmezi anumiți pași, și anume:

Definește obiectivele

Ce urmărești să obții cu postările tale? Care este scopul acestora?

Obiectivele comune ale postărilor Instagram includ:

  • creșterea audienței
  • construirea comunității
  • creșterea implicării publicului țintă
  • generarea de trafic pe site-ul web al afacerii tale
  • generarea de vânzări, etc.

Verifică programul general de marketing

După ce ai stabilit ceea ce vrei să obții cu postările Instagram, trebuie să te gândești la ce anume trebuie să postezi pentru a îndeplini aceste obiective.

În acest sens este important să verifici calendarul de marketing al companiei tale. Verifică dacă urmează lansări de produse sau servicii, evenimente noi, online sau offline, sau dacă urmează o perioadă de vacanță, de sărbători, sau poate urmează vânzări de sezon sau reduceri, sau ai postat un articol nou pe blog, etc.

Notează toate aceste evenimente în calendarul tău Instagram și gândește-te la câteva idei de conținut orientate către acestea.

Este important să acorzi suficient timp pentru fiecare eveniment în parte. De exemplu, dacă urmează o lansare de produs este indicat să începi  să testezi piața cu câteva săptămâni înainte de lansarea propriu-zisă. Este nevoie mai degrabă de câteva postări în locul uneia.

Alege temele de conținut pentru Instagram

Nu toate postările trebuie să facă referire strict la inițiativele de marketing ale companiei tale. Acest lucru ar putea plictisi. De aceea este bine să alegi și alte tipuri de conținut.

În acest sens poți lua în considerare și alte teme, dar care să fie legate de afacerea ta și de produsele sau serviciile propuse.

Poți crea conținut care să includă:

  • postări educaționale care să învețe publicul ceva nou
  • mărturii, testimoniale ale clienților mulțumiți; acestea pot influența creșterea numărului de adepți ai brandului tău și pot avea un impact semnificativ în decizia de cumpărare
  • citate inspiraționale la care rezonează publicul tău
  • conținut care ajută publicul să-ți cunoască mai bine afacerea
  • povestea afacerii tale
  • sondaje sau postări în care îndemni urmăritorii să participe la o provocare sau să lase un review
  • tutoriale
  • concursuri sau giveaway-uri
  • conținut care crește implicarea publicului țintă, etc.

Cunoaște-ți bine publicul

O foarte bună cunoaștere a publicului țintă, a persoanelor cărora te adresezi, duce la un grad mai mare de implicare a acestora și în cele din urmă la convertirea a cât mai multora.

Deși pagina de Instagram ar trebui să fie în totalitate despre afacerea ta, publicul tău este vedeta. La urma urmei fără o implicare activă a acestuia, fără ”Like” și ”Share”, fără convertirea lui nu poți avea succes pe rețelele de socializare, precum Instagram.

Folosește Instagram Insights pentru a analiza toate statisticile în vederea creării de conținut cât mai interesant și relevant care va plăcea urmăritorilor tăi, care îi va ține implicați și interesați.

Stabilește cum vrei să arate marca ta pe rețelele de socializare

Instagram este o aplicație extrem de vizuală. De aceea este esențial să dezvolți un stil vizual care să surprindă brandul tău și care să atragă publicul țintă.

Elementele pe care trebuie să le ai vedere atunci când îți dezvolți un stil vizual pe Instagram cuprind:

  • culori – după ce determini ce culori sunt reprezentative pentru marca ta, este bine să folosești această paletă de culori în toate postările
  • text – stabilește dacă postările tale ar trebui să includă doar imagini sau și text
  • șabloane – vrei ca postările tale să fie toate originale sau pot să includă și șabloane?
  • consecvență – menține un ton consecvent atunci când comunici cu comunitatea ta
  • grila – cu ajutorul acestei caracteristici poți aranja postările Instagram în diferite modele, poți muta imaginile și le poți sincroniza în calendarul de programare.

Creează (sau actualizează) ghidul de stil Instagram

Stilul mărcii tale nu se limitează la elementele vizuale. Este foarte important să stabilești cum vrei să arate și să sune subtitrările brandului tău. Acestea trebuie să fie reprezentative pentru brandul tău, trebuie să aibă un ton consecvent pe care urmăritorii îl consideră familiar.

Atunci când creezi sau actualizezi un ghid de stil pentru Instagram trebuie să ai în vedere anumite aspecte:

  • stil – ce vrei să transmiți publicului tău? Faci declarații sau pui întrebări? Folosești abrevieri,  anumite cuvinte, anumite expresii, etc.
  • ton – cum vrei să sune tonul tău (prietenos, autoritar, impertinent, etc.)
  • emoticoane – dorești să folosești emoji în postările tale? Care ar fi acelea?
  • formatare – folosești un singur bloc de text sau folosești întreruperile de rând pentru subtitrările mai lungi?

Folosește mai multe tipuri de conținut pentru postările tale

Dacă la început Instagram era o platformă bazată pe postări de fotografii, astăzi oferă o mulțime de opțiuni care îți permit să-ți exprimi creativitatea.

Tipurile de conținut posibil pe Instagram cuprind:

  • fotografii
  • videoclipuri
  • Instagram Reels sau videoclipuri de scurtă durată
  • IGTV sau Instagram TV care sunt videoclipuri mai lungi
  • cumpărături Instagram – funcție care permite urmăritorilor să cumpere produsele prin intermediul fotografiilor sau al videoclipurilor
  • conținut generat de utilizatori sau conținut creat de influențeri, clienți sau alți utilizatori – reprezintă o excelentă modalitate de a-ți extinde cât mai mult audiența și de a-ți promova în continuare produsele
  • povești – postări care durează 24 de ore și prin intermediul cărora poți câștiga și mai mulți adepți; poți salva unele povești ca momente evidențiate astfel încât acestea să apară în profilul tău permanent.

Este important să urmărești ce tip de conținut are succesul cel mai mare și să repeți.

Adaugă hashtag-uri la postări

Utilizând hashtag-uri Instagram poți crește acoperirea postărilor tale, ceea ce poate duce la creșterea publicului tău și la o mai bună implicare din partea acestuia. Poți folosi până la 30 de hashtag-uri pentru fiecare postare și până la 10 pentru fiecare poveste.

Indiferent de numărul de hashtag-uri pe care îl folosești este important să folosești o combinație de hashtag-uri Instagram, inclusiv:

  • hashtag-uri ale brandului – include numele sau logo-ul brandului tău
  • hashtag-uri legate de o campanie de marketing
  • hashtag-uri legate de anumite evenimente, sărbători
  • hashtag-uri legate de locație
  • hashtag-uri virale, etc.

Postează conținutul Instagram la momentul potrivit

Pentru a determina care este cel mai bun moment pentru a face o postare trebuie să accesezi Audience Insights și să identifici zilele și orele la care publicul tău este cel mai activ. În acest fel vei putea obține un angajament maxim atunci când postezi.

Acordă o atenție deosebită programării conținutului în avans deoarece vei putea să distribui postările în cel mai bun moment și, în același timp, nu vei avea întreruperi între postări.

Cele mai bune instrumente pentru programarea conținutului Instagram includ:

  • Creator Studio – este un instrument gratuit care oferă funcții utile precum mențiuni, etichete de locație, etc.
  • Previzualizare – acest instrument este, de asemenea, gratuit și îți permite să previzualizezi postările și să alegi o imagine de copertă înainte de a posta
  • Later – acest instrument nu este gratuit, prețul pornește de la 15 dolari pe lună, iar Instagram este una dintre puținele aplicații care acceptă programarea poveștilor.

Măsoară rezultatele și optimizează conținutul Instagram

În funcție de obiectivele propuse urmărește gradul în care acestea au fost atinse. Verifică statisticile Instagram pentru a-ți evalua progresul. Poți apela la instrumente precum Instagram Insights, Facebook Insights sau poți apela la instrumente care nu sunt gratuite, dar  cu ajutorul cărora poți realiza o analiză mai amănunțită a performanțelor tale.

Analizează ce postări au avut cel mai mare grad de implicare din partea publicului și apoi creează conținut similar.

Nu-ți fie teamă să experimentezi pentru a găsi ce funcționează cel mai bine pe parcursul drumului spre cele mai bune rezultate.

Planificarea conținutului Instagram nu trebuie să fie mare consumatoare de timp, deși la început poate părea așa. Cu ajutorul instrumentelor potrivite totul poate fi mai ușor.

Crearea unui plan de conținut te poate ajuta să eviți anumite greșeli precum:

  • postările repetitive
  • postările lungi, care pot plictisi
  • greșelile de exprimare sau de redactare
  • postarea doar de conținut cu scop de vânzare
  • postarea unor informații care nu au legătură cu brandul tău și care pot conduce la alte discuții, etc.

Kitul de Marketing al Antreprenorului este un mod 100% FRESH pentru a genera mai mulți clienți și venituri stabile din mediul online, RAPID și fără stress.

De ce? Deoarece vei primi template-uri gata făcute de noi, unde trebuie doar să completezi spațiile libere cu recomandări de la specialiștii KMD. Atât.

Vei primi instant peste 150 de template-uri și materiale de marketing, vânzări și graphic design, 100% ușor de personalizat, pentru a atinge milestone-ul dorit.

E atât de simplu.

Vezi Kit de Marketing al Antreprenorului

Templateuri kituri de marketing digital

OBȚINE 15% DISCOUNT

la prima ta comandă


Și bucură-te de template-uri de marketing și sfaturi gratuite, super utile pentru afacerea ta!

GDPR

Super! Codul tău de reducere te așteaptă în inbox.