0
0 produse în coș

Selectează o Pagină

REDUCERI ❤️ LA TOATE KITURILE

Newsletter-ul – ce este și cum te poate ajuta să-ți crești vânzările

Ce este newsletterul și cum te poate ajuta să-ți crești vânzările într-un timp rapid? Ai nevoie de un newsletter interesant și util, parte esențială a strategiei de marketing prin e-mail. Începem cu ce este un buletin informativ sau newsletter și terminăm cu cine ar trebui să-l folosească.

Newsletter-ul sau buletinul informativ reprezintă o componentă esențială a strategiei de marketing prin e-mail. Atunci când este bine conceput și trimis la momentul oportun, acesta întărește legătura între tine, compania ta, produsele sau serviciile pe care le oferi și clienții deja existenți, dar, în același timp îmbunătățește comunicarea și cu potențialii clienți, le câștigă încrederea, toate acestea conducând în final la creșterea gradului de conversie, a vânzărilor.

Newsletter-ul sau e-mailul informațional, reprezintă o metodă excelentă de a ține la curent publicul țintă cu ce se întâmplă în afacerea ta, ce produs nou ai scos, viitoarele promoții sau evenimente, etc.

Newsletter-ul nu este un e-mail de vânzare, dar poate conține anumite îndemnuri la acțiune (CTA, Call To Action) precum citirea celei mai noi postări pe blog, înscrierea la un viitor eveniment, participarea la un concurs, etc.

Toate aceste lucruri vor conduce la creșterea traficului către site-ul tău, către blog și în cele din urmă la creșterea vânzărilor.

În acest articol îți vom arăta de ce newsletter-ul este esențial în elaborarea strategiilor de marketing și cum te poate ajuta să-ți crești vânzările.

 

Ce este newsletter-ul sau buletinul informativ

Newsletter-ul sau buletinul informativ reprezintă o formă de comunicare prin e-mail între tine, afacerea ta și clienții tăi sau clienții potențiali. Este o componentă esențială a strategiei de marketing prin e-mail.

Prin intermediul newsletter-ului poți transmite mesaje importante despre marca ta, afacerea ta, industria în care activezi, poți informa publicul despre cele mai recente produse și servicii pe care le oferi, despre noile postări pe blog, despre reducerile și ofertele existente sau viitoare, despre viitoarele campanii promoționale și multe altele.

În linii mari, buletinele informative te ajută să clădești și să menții o relație cu clienții actuali și potențiali, să-i ții la curent cu ce este nou în afacerea ta, să promovezi produsele noi și să anunți vânzări.

Buletinele informative pot servi diferitelor scopuri de marketing datorită polivalenței acestora. Ele te ajută să cultivi relații cu clienții și să aduci plusvaloare acestora, astfel încât aceștia să rămână interesați de marca ta și să facă o acțiune.

Campaniile de e-mail marketing sunt ușor de urmărit și modificat, permițându-ți să urmărești în timp real rezultatele și să faci modificări esențiale care să conducă la rezultatele urmărite.

Acum poți avea TOT ce trebuie pentru vânzarea și prezentarea produselor și serviciilor tale in mediul online. Folosește cu încredere Kitul de Marketing al Antreprenorului.

Care este scopul unui buletin informativ sau newsletter

Scopul exact al newsletter-ului tău va depinde de ceea ce urmărești, de obiectivele pe care dorești să le atingi în cadrul campaniei respective. De regulă, scopul buletinelor informative este acela de a crea o relație cu publicul tău, abonații tăi și de a promova afacerea ta, produsele sau serviciile pe care le oferi.

În linii mari, scopul acestor informări este acela de ajuta la construirea întregii strategii de marketing prin e-mail. Scopul individual al fiecărui newsletter face parte din planul general de marketing.

Prin trimiterea de newslettere poți atinge obiective diferite, precum:

  • Consolidarea relației dintre brand și destinatar

Prin intermediul buletinelor informative poți îmbunătăți cunoștințele clienților și abonaților, dar și a partenerilor despre afacerea și marca ta, despre produsele sau serviciile pe care le oferi.

  • Conștientizarea mărcii

Atunci când buletinele informative prezintă un conținut de calitate și unic, abonații tăi vor fi nerăbdători să primească următoarele newslettere, iar experiența plăcută a parcurgerii acestora va fi legată de marca ta, numele expeditorului, site-ul tău, blogul tău.

  • Generarea de trafic

Prin includerea de link-uri către blog, articole și postăr,i abonații află mai multe despre marca ta, dar, în același timp crește traficul către site-ul sau blogul tău.

  • Creșterea vânzărilor

Deși buletinele informative nu au un caracter comercial, pot ajuta indirect la creșterea vânzărilor. De exemplu, poți trimite un studiu de caz în care relatezi experiența plăcută a unuia dintre clienții tăi, ceea ce ar putea să influențeze pozitiv anumiți abonați și să facă o achiziție.

  • Promovarea pe rețelele de socializare

Incluzând link-uri către rețelele de socializare în buletinele informative poți face cunoscută marca ta (brandul tău) și poți crește comunitatea din jurul acesteia.

De ce este important newsletter-ul în marketingul prin e-mail

Marketingul prin e-mail este una dintre cele mai folosite metode de marketing, peste 70% dintre companii folosind-o, conform statisticilor. Mai mult, aproximativ 59% dintre consumatori spun că marketingul prin e-mail le influențează deciziile de cumpărare, iar 50% dintre ei fac o achiziție direct din e-mail cel puțin o dată pe lună.

Newsletter-ul este vital pentru strategia generală a marketing-ului prin e-mail. Cu ajutorul acestuia poți construi o relație puternică între marca ta și utilizatori, poți întări legătura cu abonații tăi, îi ții informați despre ultimele produse sau servicii, promovezi viitoarele campanii, etc.

Newsletter-ul este un instrument de bază al marketing-ului prin e-mail, care, atunci când se remarcă prin conținut unic și de calitate și este folosit corect, poate accelera creșterea afacerii tale.

Așadar, un newsletter cu un conținut unic, adecvat poate conduce la îndeplinirea scopului pentru care a fost creat (conștientizarea mărcii, generarea de trafic, consolidarea legăturii cu abonații, etc.). Buletinul informativ reprezintă un element esențial pentru strategia de marketing prin e-mail.

Avantajele Newsletter-ului

Un mare avantaj al newsletter-ului îl reprezintă accesibilitatea, faptul că poate ajunge la foarte mulți oameni într-un timp scurt. Aproape jumătate din populația lumii folosește e-mailul, iar, în medie, 281 de miliarde de e-mailuri sunt trimise și primite zilnic, dintre care sunt foarte multe e-mailuri de afaceri (aproximativ 109 miliarde).

Agenții de marketing se concentrează pe elaborarea unor buletine informative care să satisfacă cerințele și așteptările diferitelor grupuri de oameni. Acest lucru se realizează cu ajutorul instrumentelor de segmentare, personalizare și automatizare. Crearea unor astfel de buletine informative, care să țină cont de gusturile și comportamentul consumatorului, face ca strategia de marketing să funcționeze. E-mailurile personalizate promovează produse pe care oamenii sunt mai tentați să le cumpere.

Trimiterea de actualizări personalizate abonaților tăi, adaugă valoare reală în viața lor, iar afacerii tale recompense neprețuite (încredere în marca ta, o reputație în industria în care activezi, creșterea vânzărilor). Astfel spus, cu cât câștigi mai mult încrederea abonaților tăi cu atât mai mult aceștia vor fi dispuși să cumpere de la tine.

Newsletterele sunt o modalitate de a fi în contact constant cu utilizatorii, de a-i fideliza, de a-i „ține aproape”. Crearea unor experiențe pozitive abonaților, crește interesul, încrederea și loialitatea acestora. Bineînțeles, toate acestea se câștigă în timp, prin elaborarea unor conținuturi utile și personalizate, parte a întregii strategii de marketing prin e-mail.

Un alt avantaj al newsletter-ului îl reprezintă includerea unui îndemn la acțiune, spre exemplu trimiterea utilizatorului către site sau blog ceea ce în final va crește traficul și de ce nu vânzările.

De asemenea, includerea link-urilor către rețelele sociale va face cunoscută marca în rândul și mai multor oameni.

Marele avantaj al buletinelor informative prin e-mail față de rețelele sociale îl reprezintă faptul că prin intermediul acestora și cu ajutorul instrumentelor de segmentare, personalizare și automatizare te poți conecta cu abonații într-un mod mai personal, poți urmări istoricul comenzilor lor, le poți trimite reduceri personalizate, etc.

Un alt avantaj al newsletter-ului prin e-mail față de rețelele sociale, îl reprezintă faptul că conținutul media îți aparține, la fel ca și lista cu adrese de e-mail. Ai controlul complet asupra listei de e-mail. Așadar, atâta timp cât continui să oferi valoarea pentru care oamenii s-au înscris la newsletter-ul tău, nu vei pierde accesul la abonați.

Ce trebuie să conțină un newsletter pentru a fi eficient

Newsletterele, ca parte esențială a strategiei de marketing prin e-mail, pot avea diverse conținuturi în funcție de obiectivele propuse. Astfel, acestea pot conține:

  • știri despre vânzări, promoții și oferte viitoare
  • realizările angajaților și ale companiei
  • studii de caz și mărturii
  • interviuri cu experți din industrie
  • rezumate săptămânale
  • ghiduri sau cărți electronice, etc.

Fiecare newsletter ar trebui abordat cu intenția de a oferi abonaților valoare imediată deoarece scopul principal al buletinelor informative este acela de a menține abonații conectați, implicați și informați cu privire la noutățile din afacerea ta sau din industrie.

Totodată, este puțin probabil ca toți abonații să prezinte aceleași interese și nevoi, de aceea este important să trimiți diferite mesaje, personalizate pentru anumite categorii de segmente. Astfel, fiecare abonat va primi informația relevantă pentru el, fapt care va conduce la creșterea gradului de implicare, consolidarea relației și în final la creșterea vânzărilor.

Elementele specifice care trebuie incluse într-un newsletter pentru ca acesta să fie eficient constau în:

  • Subiect atrăgător 

Subiectul e-mailului este cel mai important element. Trebuie să fie cât mai atrăgător, incitant și să prezinte un beneficiu pentru destinatar, pentru a-l determina să deschidă e-mailul și să citească mesajul. Un mesaj oricât de bine și frumos ar fi scris dacă nu va fi deschis va rămâne necitit, deci nu-și va atinge scopul.

  • Frecvența de trimitere

Buletinele informative trebuie să fie personalizate și să fie trimise la anumite intervale de timp, nici prea des pentru a nu plictisi abonații, dar nici prea rar pentru că așa ar putea uita de tine, de marca ta.

  • Îndemn clar la acțiune

Fiecare newsletter ar trebui să conțină un îndemn clar la acțiune pentru atingerea obiectivului stabilit. De exemplu, accesarea paginii web a site-ului tău sau a unui landing page în care îți prezinți o ofertă specială pe care ai organizat-o în perioada respectivă.

  • Reactivitatea la mobil

Un aspect important al buletinelor informative îl reprezintă optimizarea acestora pentru tablete și telefoanele mobile inteligente. Din ce în ce mai multe persoane aleg să folosească dark mode pe device-urile pe care le folosesc, acesta fiind un alt aspect important de care marketerii trebuie să țină cont atunci când creează newsletterele.

  • Stimulente

Cu toate că newsletterele nu sunt folosite pentru vânzarea directă, anumite stimulente pe care acestea le conțin ar putea conduce către o achiziție.

  • Termeni și condiții

Buletinele informative trebuie să conțină un link care să conducă la politica de confidențialitate pentru a asigura abonații că datele lor nu vor fi partajate cu terțe părți.

  • Posibilitatea de dezabonare

Fiecare newsletter trebuie să conțină butonul de dezabonare, astfel orice abonat se simte liber să se dezaboneze de la newsletter-ul tău oricând.

Atenție! Newsletterele trebuie să fie informative, nu bazate pe vânzări.

Cum să creezi un newsletter

Atunci când creezi și trimiți un newsletter sau buletin informativ, trebuie să ții cont de mai multe aspecte, inclusiv:

  • Pregătirea strategiei, stabilirea obiectivelor

Ce dorești să obții în urma trimiterii acestuia? De exemplu, generarea de trafic către site sau blog, creșterea numărului de abonați, promovarea unui nou produs, etc.

  • Alegerea unui software pentru a trimite newsletterele

Dacă vrei să te asiguri că newsletter-ul, la care ai muncit atât, o să ajungă în căsuțele de e-mail ale abonaților tăi trebuie să apelezi la un software de marketing prin e-mail (există furnizori de servicii de e-mail marketing gratuite pentru un anumit număr de e-mailuri trimise zilnic sau pe lună)

  • Crearea unei baze de date – o listă de abonați căreia îi este destinat newsletter-ul
  • Crearea unui template (șablon) sau poți apela la unul gata făcut pe care îl poți personaliza.
  • Alegerea celui mai bun subiect al e-mailului

Este esențială pentru că, așa cum am mai menționat, pentru a-și atinge scopul, un newsletter care a ajuns în căsuța de inbox a abonaților, trebuie să fie citit.

  • Crearea unui conținut unic, de calitate și care să adauge valoare cititorilor.
  • Adăugarea unui buton care să îndemne la o acțiune (CTA).
  • Adăugarea link-urilor către paginile unde vrei să direcționezi cititorul (website, Landing Page, etc)
  • Adăugarea link-urilor către rețelele de socializare (pagina ta de Facebook, Linkedin, Instagram, etc)
  • Respectarea reglementărilor privind confidențialitatea și protecția datelor cu caracter personal (GDPR)
  • Întotdeauna, fiecare e-mail trebuie să conțină butonul sau link-ul de dezabonare
  • Includerea în josul paginii a fiecărui newsletter, a fiecărui e-mail, a datelor de contact ale companiei
  • Setarea programului de trimitere
  • Personalizarea unui flux de automatizare
  • Previzualizare și trimiterea unui newsletter de testare

Asigură-te că testezi și versiunea pentru dispozitivele mobile.

  • Trimiterea newsletter-ului
  • Analizarea datelor, a performanței newsletter-ului.

Pentru a fi eficient, un newsletter trebuie întâi de toate să fie citit. Nu există o formulă magică, dar important atunci când creezi un buletin informativ este să te asiguri că oferi abonaților tăi un conținut valoros, că transmiți sfaturi, resurse și informații relevante pentru ai menține implicați, pentru a genera mai mult trafic către site-ul și blogul tău și pentru a genera mai multe vânzări, în cele din urmă.

Descoperă mai multe informații despre cum să creezi un newsletter care să te ajute în creșterea afacerii tale.

Cine ar trebui să folosească newsletterele

Un mare avantaj al buletinelor informative este acela că pot fi folosite de aproape oricine, orice tip de afacere, indiferent de dimensiunile acesteia.

Buletinele informative prin e-mail sunt un canal de marketing pentru aproape toată lumea care are o afacere, un produs sau un serviciu de oferit.

Funcțiile de automatizare a e-mailurilor fac posibilă trimiterea de mesaje cu privire la actualizările comenzilor, informațiile de expediere, dar și urmărirea site-urilor web pentru încheierea achizițiilor.

Trimiterea de buletine informative prin e-mail către clienții actuali și potențiali este o strategie de marketing comună, pe care aproape oricine o poate folosi. Acestea permit companiilor să se facă cunoscute, să-și facă cunoscută marca și produsele. De asemenea, newsletterele pot conține informații despre ultimele realizări, despre activitatea companiei, anumite studii, evaluări și opinii, și multe altele.

Buletinele informative sau newsletterele se adresează unui public specific, care s-a abonat la acestea printr-un proces de înscriere și confirmare a dorinței de a le primi. Destinatarii acestora sunt cei care sunt interesați de produsele și/sau serviciile oferite și vor să aibă mai multe informații despre acestea.

Newsletter-ul poate conține informații pentru care utilizatorul și-a exprimat interesul, precum funcționarea produselor sau serviciilor pe care le oferi, modalități de cumpărare, servicii post-vânzare, politica de returnare, etc.

Newsletter-ul este o formă mai prietenoasă de publicitate care, printr-un conținut adecvat, poate realiza legături puternice cu utilizatorii, poate crea clienți fideli și poate să-i reactiveze pe cei vechi.

Newsletter-ul este esențial și este folosit aproape de toți agenții de marketing prin e-mail, este o componentă vitală pentru strategia generală de marketing prin e-mail.

Chiar dacă ești la început în ceea ce privește afacerea ta ar trebui să iei în considerare construirea unui buletin informativ și clădirea unei liste de abonați. Fiecare zi în care nu faci acest lucru poate să însemne pierdere de abonați, potențiali clienți și bani.

Acum că știi cât de important este newsletter-ul pentru dezvoltarea afacerii tale, este timpul să apelezi la el. Te-ai întrebat vreodată cum ar fi să ai la dispoziție template-uri de emailuri „gata-făcute” pentru promovarea și vânzarea produselor și serviciilor tale? Folosește Kitul de Marketing al Antreprenorului și câștigă timp, clienți și venituri online, FAST și fără efort.

Pentru doar 67 de euro, ai acces rapid la toate elementele necesare pentru a promova și vinde eficient produsele și serviciile tale în mediul online. Marketing-ul poate fi simplu și eficient.

Vezi Kitul de Marketing al Antreprenorului

Templateuri kituri de marketing digital

OBȚINE 15% DISCOUNT

la prima ta comandă


Și bucură-te de template-uri de marketing și sfaturi gratuite, super utile pentru afacerea ta!

GDPR

Super! Codul tău de reducere te așteaptă în inbox.