Newsletter-ul sau buletinul informativ reprezintă o componentă esențială a strategiei de marketing prin e-mail. Atunci când este bine conceput și trimis la momentul oportun, acesta întărește legătura între tine, compania ta, produsele sau serviciile pe care le oferi și clienții deja existenți, dar, în același timp îmbunătățește comunicarea și cu potențialii clienți, le câștigă încrederea, toate acestea conducând în final la creșterea gradului de conversie, a vânzărilor.
Newsletter-ul sau e-mailul informațional, reprezintă o metodă excelentă de a ține la curent publicul țintă cu ce se întâmplă în afacerea ta, ce produs nou ai scos, viitoarele promoții sau evenimente, etc.
Newsletter-ul nu este un e-mail de vânzare, dar poate conține anumite îndemnuri la acțiune (CTA, Call To Action) precum citirea celei mai noi postări pe blog, înscrierea la un viitor eveniment, participarea la un concurs, etc.
Toate aceste lucruri vor conduce la creșterea traficului către site-ul tău, către blog și în cele din urmă la creșterea vânzărilor.
În acest articol îți vom arăta de ce newsletter-ul este esențial în elaborarea strategiilor de marketing și cum te poate ajuta să-ți crești vânzările.
- Ce este un buletin informativ sau newsletter
- Care este scopul unui buletin informativ
- De ce este important buletinul informativ în marketingul prin e-mail
- Avantajele Newsletter-ului
- Ce trebuie să conțină un newsletter pentru a fi eficient
- Cum să creezi un newsletter
- Cine ar trebui să folosească newsletterele
Ce este newsletter-ul sau buletinul informativ
Newsletter-ul sau buletinul informativ reprezintă o formă de comunicare prin e-mail între tine, afacerea ta și clienții tăi sau clienții potențiali. Este o componentă esențială a strategiei de marketing prin e-mail.
Prin intermediul newsletter-ului poți transmite mesaje importante despre marca ta, afacerea ta, industria în care activezi, poți informa publicul despre cele mai recente produse și servicii pe care le oferi, despre noile postări pe blog, despre reducerile și ofertele existente sau viitoare, despre viitoarele campanii promoționale și multe altele.
În linii mari, buletinele informative te ajută să clădești și să menții o relație cu clienții actuali și potențiali, să-i ții la curent cu ce este nou în afacerea ta, să promovezi produsele noi și să anunți vânzări.
Buletinele informative pot servi diferitelor scopuri de marketing datorită polivalenței acestora. Ele te ajută să cultivi relații cu clienții și să aduci plusvaloare acestora, astfel încât aceștia să rămână interesați de marca ta și să facă o acțiune.
Campaniile de e-mail marketing sunt ușor de urmărit și modificat, permițându-ți să urmărești în timp real rezultatele și să faci modificări esențiale care să conducă la rezultatele urmărite.
Acum poți avea TOT ce trebuie pentru vânzarea și prezentarea produselor și serviciilor tale in mediul online. Folosește cu încredere Kitul de Marketing al Antreprenorului.
Care este scopul unui buletin informativ sau newsletter
Scopul exact al newsletter-ului tău va depinde de ceea ce urmărești, de obiectivele pe care dorești să le atingi în cadrul campaniei respective. De regulă, scopul buletinelor informative este acela de a crea o relație cu publicul tău, abonații tăi și de a promova afacerea ta, produsele sau serviciile pe care le oferi.
În linii mari, scopul acestor informări este acela de ajuta la construirea întregii strategii de marketing prin e-mail. Scopul individual al fiecărui newsletter face parte din planul general de marketing.
Prin trimiterea de newslettere poți atinge obiective diferite, precum:
- Consolidarea relației dintre brand și destinatar
Prin intermediul buletinelor informative poți îmbunătăți cunoștințele clienților și abonaților, dar și a partenerilor despre afacerea și marca ta, despre produsele sau serviciile pe care le oferi.
- Conștientizarea mărcii
Atunci când buletinele informative prezintă un conținut de calitate și unic, abonații tăi vor fi nerăbdători să primească următoarele newslettere, iar experiența plăcută a parcurgerii acestora va fi legată de marca ta, numele expeditorului, site-ul tău, blogul tău.
- Generarea de trafic
Prin includerea de link-uri către blog, articole și postăr,i abonații află mai multe despre marca ta, dar, în același timp crește traficul către site-ul sau blogul tău.
- Creșterea vânzărilor
Deși buletinele informative nu au un caracter comercial, pot ajuta indirect la creșterea vânzărilor. De exemplu, poți trimite un studiu de caz în care relatezi experiența plăcută a unuia dintre clienții tăi, ceea ce ar putea să influențeze pozitiv anumiți abonați și să facă o achiziție.
- Promovarea pe rețelele de socializare
Incluzând link-uri către rețelele de socializare în buletinele informative poți face cunoscută marca ta (brandul tău) și poți crește comunitatea din jurul acesteia.